Test drive Mercedes-Benz Clasa A Sedan. Cea mai accesibilă limuzină

Autor: Marius Vişan acum 2 luni Test drive

Vânzările de berline încetinesc la nivel mondial, însă Mercedes-Benz nu ţine cont de asta şi lansează un nou model: Clasa A Sedan. Deşi seamănă destul de mult cu fratele CLA, Clasa A Sedan nu vine să-l înlocuiască. Sedanul are un caracter uşor diferit de hatchback, aducând scaune orientate spre confort, spre deosebire de scaunele mai sport prezente pe versiunea hatchback, este mai aerodinamic şi aduce mai mult spaţiu în portbagaj, însă nu ne aşteptăm să-l depăşească la capitolul popularitate pe modelul Clasa A în două volume. 

Siluetă dinamică elegantă

Fără îndoială că de la exterior Clasa A Sedan arată foarte bine. Culoarea neagră a maşinii de test a făcut-o să arate ca o limuzină, o micro-limuzină. Există câteva elemente cromate pe ramele uşilor care se asortează cu jantele AMG din aliaj de 18 inci şi grila tip diamant cu o singură lamelă. Clar are siluată de Mercedes, aşa că nu va fi confundată. Coeficientul aerodnamic este de 0,22, acesta fiind un record. 

Noul sedan Mercedes-Benz Clasa A este cu 130 mm mai lung decât hatchbackul şi este cu 6 mm mai înalt, dar niciuna dintre măsurători nu s-a tradus într-un mod semnificativ la îmbunătăţirea spaţiului pentru scaunelor din spate. La fel ca şi hatchback-ul, sedanul nu este deosebit de spaţios în spate. Există spaţiu decent la cap şi la picioare, însă cei care vor alege versiunea cu trapă vor avea ceva probleme la spaţiul pentru cap. De asemenea, urcarea pe locurile din spate este îngreunată de linia acoperişului şi de deschiderea uşii.

Interior premium

Noile afişaje cu diagonala de 10 inci şi funcţiile MBUX (inclusiv o funcţie de recunoaştere vocală) sunt încorporate elegant în tabloul de bord şi consola centrală. Împreună cu bordul şi gurile de aerisire parcă îşi îmbrăţişează ocupanţii. Tranziţiile dintre panoul de instrumente, consola centrală şi capitonajele uşilor sunt fluide şi creează o atmosferă foarte plăcută. Există numeroase elemente decorative premium la care se adaugă şi iluminatul ambiental ce poate fi configurat în diverse culori.

Pentru a accesa diferitele funcţii ale sistemului de infotainment  MBUX care foloseşte inteligenţa artificială există mai multe comutatoare pe spiţele volanului şi un controler care conţine câteva butoane şi un touchpad mare pentru glisare şi selecţie, aflat pe canalul central. Este destul de uşor de utilizat, deşi mişcarea de alunecare poate fi confuză uneori. Unitatea multimedia dispune, de asemenea, de compatibilitate Apple CarPlay şi Android Auto, încărcare fără fir sau conexiune Bluetooth. 

Cu o capacitate de 410 de litri, portbagajul are o uşă cu balamalele lungi ce se retrag în tuburile sigilate pentru a menţine cât mai curate obiectele depozitate aici. Sub podeaua maşinii de test exista un kit de reparaţie a anvelopelor, dar se poate optya şi pentru o roată de rezervă normală, de 18 inch.

Poziţia la volan este una foarte pragmatică. Scaunele sport acoperite cu piele oferă o susţinere laterală bună, suportul lombar fiind reglat în patru moduri. Vizibilitatea în faţă şi spre lateral este bună, însă luneta este destul de îngustă şi blochează vederea. Acest lucru a fost agravat şi de lipsa camerei de mer sînapoi, ceea ce îngreunează manevrele de parcare. 

Sisteme de siguranţă

Clasa A pleacă din start cu un echipament standard generos, care include asistent de unghi mort, asistent activ la parcare, inclusiv PARKTRONIC, asistent pentru menţinerea benzii de rulare, asistent activ la frânare şi avertizare la ieşirea de pe bandă.

Motorul, singurul lucru modest de pe această maşină

În timp ce interiorul arată şi se simte foarte strălucitor, experienţa de conducere nu este cea pe care o aşteptam de la un Mercedes-Benz cu pretenţie. Zgomotos la acceleraţiile în forţă, Clasa A Sedan nu răspunde prea bine nici dacă este testat la viteze mari pe viraje. Direcţia este uşoară, aceasta fiind setată pentru oraş şi condiţii de mers normal.

Mercedes-Benz Clasa A Sedan este propulsat de un motor diesel de 1,5 litri cu 116 CP. Este un motor care produce o putere decentă, în cele mai multe ocazii răspunzând nevoilor şoferului, însă nu are nimic din vigoarea motoarelor prezente pe fraţii mai mari din gama nemţilor. Chiar dacă şoferul poate selecta între mai multe moduri de rulare, chiar şi pe SPORT am simţit că agilitatea ar fi putut fi mai bună.

Dacă la performaţele de acceleraţie nu suntem impresionaţo, despre consum am putea spune contrariul. Şase litri la suta de kilometri consum mediu este o cifră care te mulţumeşte. Motorul face echipă bună cu transmisia. Treptele sunt schimbate rapid, fără pauză la livrarea de putere.

Verdict 

Trecând cu vederea performanţele motorului, în Clasa A Sedan te simţi ca într-un Mercedes. Interiorul este unul dintre cele mai frumoase şi confortabile locuri. Frumos prezentat şi încărcat cu multă tehnologie, Mercedes-Benz Clasa A Sedan poate fi o opţiune pentru cei care îşi doresc o micro limuzină sub 45.000 de euro cu sigla Mercedes.

Fişa tehnică Mercedes-Benz Clasa A 180 d Sedan

Preţ – 43.946 de euro (TVA inclus)

Capacitatea cilindrică – 1461 cm3

Cilindri – 4 în linie

Combustibil – Diesel

Transmisie automată – 7 trepte cu dublu ambreiaj

Puterea maximă – 116 CP

Cuplu – 260 Nm

Timpul de accelerare 0-100 km/h – 10,6 secunde

Viteza maximă – 206 km/h

Lungime – 4.549 mm

Lăţime – 1.796 mm

Înălţime – 1.446 mmVolume de încărcare

Volumul portbagaj – 410 litri

 

 



Comentarii
Inchide