Test drive Opel Combo Life 1.5 Innovation – Orice e posibil – GALERIE FOTO

Autor: Vlad MIRONESCU 03 iun. 2019 Test drive

Opel Combo Life este cu adevărat un model interesant. În România suntem obişnuiţi să vedem astfel de maşini folosite la transportul pasagerilor de către hoteluri sau companii, însă Combo Life are potenţial şi ca maşină de familie.

M-am convins de utilitatea acestui model şi chiar dacă unii ar fi reticenţi să conducă zilnic o astfel de maşină prin Bucureşti, după 500 de kilometri de kilometri la bord pot spune că şi mersul prin oraş cu Opel Combo e floare la ureche.

Modelul Combo este disponibil în varianta utilitară sau în varianta Life, de pasageri. Acesta este disponibil în două variante de caroserie, cu 5 sau 7 locuri, iar noi am testat prima variantă. În această perioadă, Opel Combo Life are o reducere de preţ de 12% la dealer. Modelul nostru de test, care în mod normal bătea peste 27.000 de euro (TVA inclusă) era oferit undeva la 24.500 de euro.

Prima impresie despre Opel Combo Life

La 4,4 metri lungime, nu putem spune că Opel Combo Life este un model mare, însă este încăpător. Înălţimea de 1,8 metri înseamnă o gardă la sol ridicată, dar şi suficient spaţiu în zona capului pentru toţi pasagerii, plus spaţii de depozitare suplimentare, cum ar fi cutia care stochează maxim 10 kilograme aflată deasupra poliţei hayonului sau raftul suspendat care se întinde pe toată lungimea zonei pentru pasageri.

Designul exterior este modern, fără să fie spectaculos, dar rezultatul este plăcut. În funcţie de versiunea de echipare, Opel Combo vine cu lumini de zi cu LED, jante de aliaj şi, contracost, cu două uşi glisante de mari dimensiuni care rezolvă rapid problema accesului în maşină.

Cum noi am avut la test modelul Innovation, plus nişte dotări opţionale, am putut experimenta ce are modelul mai bun de oferit.

Vizibilitatea nu ridică probleme, iar parcarea se face suprinzător de uşor, chiar dacă modelul este masiv. Noi am avut cameră video cu unghi de 180 de grade, însă se poate trăi bine-mersi şi fără ea. E simplu, de la lunetă mai ai vreo 15 cm până când se termină maşina, iar geamurile de pe al treilea rând sunt destul de mari pentru a nu avea mari unghiuri moarte. Poziţia la volan este sus, încât ai impresia că te afli la volanul unui SUV, iar montanţii A nu au deranjat.

Interior practic, dar bine dotat

Interiorul este reuşit pentru că îmbină utilitatea unui monovolum cu numeroase funcţii de siguranţă şi confort. Poate nu este cel mai reuşit design din industrie, însă funcţiile sunt dispuse ergonomic şi chiar dacă cantitatea mare de plastic negru îl face să pară mai spartan, odată ce începi să arunci privirea mai atent pe comutatoare şi fişa tehnică descoperi că Opel Combo poate fi livrat cu tot ce-ţi trebuie, ba chiar mai mult.

În Opel Combo găseşti spaţii de depozitare oriunde te-ai uita şi nu vorbim aici de locuri unde să-ţi pui mărunţişul din buzunare. 6 suporturi de pahare, tăviţe, cuţii, raft, sertare. Slabe şanse să ai vreodată nevoie de mai mult.

Portbagajul are un volum de 600 de litri în varinta de 5 locuri, însă cei care au nevoie de un spaţiu mai mare pot opta pentru varianta cu 7 locuri care oferă un portbagaj de 850 de litri şi o capacitate maximă de aproape 2.700 de litri prin rabatarea banchetei.

Chiar dacă latura practică este pronunţată, Opel Combo oferă şi dotări pe care le-ar dori orice proprietare de maşină, precum asistent de menţinere a benzii de circulaţie, pilot automat (cel adaptiv e opţional), sistem de frânare de urgenţă automată cu detecţie de pietoni, senzor de lumini, sistem de climatizare şi sistem de infotainemnt cu ecran tactil de 8 inchi şi conectivitate Bluetooth, Android Auto şi Apple CarPlay.

Modelul nostru de test avea şi volan sport, multifuncţional, îmbrăcat în piele şi cu baza teşită, ba chiar şi sistem Head-Up Display.

Transmisia automată cu 8 trepte se controlează prin intermediul unei rotiţe, ca la anumite modele de lux. Necesită puţină obişnuinţă, însă apoi trecerile intermediare, precum de la Reverse la Drive sau Drive la Reverse se fac natural şi rapid.

Opţional, este disponibil şi sistemul Intelligrip, care este un fel de tracţiune adaptivă şi distribuie cuplul motor după nevoie. Acesta vine cu 5 moduri: Normal (standard), Zăpadă, Noroi, Nisip şi ESP Oprit.â

Motoare şi transmisii Opel Combo Life. Ce aş alege

Opel Combo Life este oferit cu patru motorizări, una pe benzină şi trei diesel. Varianta pe benzină este un propulsor de 1,2 litri turbo care produce 110 cai-putere, iar variantele diesel de 1,5 litri livrează în 75 şi 130 CP.

Noi am condus modelul 1,5 litri diesel de 130 de cai-putere şi pot spune că pentru Opel Combo Life acest motor este exact ce trebuie. Greutatea maşinii este undeva la 1500 de kilograme, deci dacă există pretenţii ca modelul să fie sprinten, acest motor trebuie ales.

Opel oferă Combo cu transmisii manuale cu 5 şi 6 trepte, dar şi cu transmisia automată cu 8 trepte, care vine, opţional, şi cu padele pe volan. Alături de această transmisie am petrecut aproape 500 de kilometri şi pot spune că este potrivită în cazul în care destinaţia maşinii este transportul familiei şi condusul zilnic. Schimbă rapid, ajuta la obţinerea unui consum bun şi nu întârzie la schimbarea treptelor. Singurul moment în care am simţit maşina mai lentă, dar nu leneşă, a fost când foloseam funcţia ECO. Butonul aflat deasupra sistemului Intelligrip taie avântul motorului, însă protejează consumul. Astfel, cu Opel Combo de 1,5 litri şi 130 CP am obţinut un consum de 8-9 litri la 100 km în oraş, cu trafic aglomerat. În exterior, am realizat un consum de 6% la o viteză de autostradă de 120 km/oră.

Viaţa la bord

Opel Combo Life este un model atractiv şi senzaţia la volan e plăcută. Manevrabilitatea e surprinzător de bună, iar străduţele pe care m-am strecurat nu au ridicat probleme. Direcţia e asistată suficient, iar fără funcţia ECO cel mai puternic diesel disponibil pe Combo poate fi considerat chiar sprinten.

Printre dotările de pe modelul de test erau şi oglinzi rabatabile electric, de a căror funcţie chiar m-am folosit pe un drum îngust. Poziţia înaltă la volan oferă o persepectivă clară asupra traficului, iar faptul că parbrizul este atât de îndepărtat încât nu poţi să-l atingi cu mâna devine irelevant.

La o înălţime de 1,8 metri este adevărat că nu te poţi lansa în viraje rapide, pentru că balansul poate fi pronunţat, însă pentru un parcurs normal nu ai nicio emoţie.

Concluzie Opel Combo Life

Mi-a plăcut Opel Combo Life. Este practică, uşor de manevrat şi vine cu dotări bune pentru acest segment, în special în variantele de echipare superioare.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide