Test drive SEAT Arona 1.5 TSI – Primul crossover spaniol – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 18 iul. 2018 Test drive

Numit după o localitate din Tenerife, crossoverul SEAT Arona e înfrăţit cu hatchback-ul SEAT Ibiza, împrumutând inclusiv platforma MQB. Desigur, există alte componente preluate de la fraţii de concern, însă asta nu înseamnă că SEAT Arona nu este un model cu propria personalitate.

Ajuns în faţa blocului, am fost abordat de un vecin care ştia surprinzător de multe despre Arona. Numele scris pe maşină i-a atras atenţia, însă omul a ghicit motorizarea şi numărul de cai. Desigur, în varianta FR există doar două opţiuni: 1.0 TSI de 115 CP şi 1.5 TSI de 150 CP. Celelalte două propulsoare din oferta spaniolilor sunt 1.0 TSI de 95 de cai-putere şi 1.6 TDI de 95 de cai-putere.

Garda la sol de 19 centimetri este mai mult decât suficientă pentru un crossover, chiar dacă lipsa tracţiunii integrale garantează că proprietarii vor folosi Arona cu preponderenţă în oraş. Bordurile şi gropile nu reprezintă o provocare pentru micul spaniol.

Pe lângă dimesiunile mai reduse faţă de fratele mai mare Ateca, Arona încearcă se se diferenţieze şi prin culorile exterioare în două tonuri. Sunt disponibile 68 de combinaţii de culori pentru exterior. Farurile sunt disponibile cu lumini LED, aceeaşi tehnologie fiind utilizată şi pentru stopuri. Pe montanţii spate există elemente de decor din aluminiu.

Lungimea de 4.13 metri, lăţimea de 1.78 metri şi înălţimea de 1.55 metri califică Arona ca rival pentru Nissan Juke. Cu un ampatament de 2.56 metri şi un volum al portbagajului de 400 de litri, Arona stă bine la capitolul spaţiu interior. 

Materialele de la interior sunt alcătuite în mare parte din plastice tari la atingere, pe bord şi pe uşi. Se remarcă volanul, levierul frânei de mână şi o zonă de pe bord acoperite cu piele cu cusături roşii, contrastante. Tapiţeria din material textil este plăcută la atingere, dar pare şi rezistentă la uzură. Scaunele din faţă sunt confortabile, iar susţinerea laterală şi lombară au grijă ca spatele să-ţi stea comod. Pe bancheta din spate situaţia e aceeaşi, Arona oferind suficient spaţiu la picioare şi cap pentru persoanele de peste 1.80 de metri. 

Interiorul seamană foarte mult cu noua generaţie Ibiza. Tabloul de bord este ordonat logic, cu butoane vizibile, etichetate în mod clar, display tactil generos şi un panou de comandă pentru aerul condiţionat care este înclinat spre şofer pentru a facilita apăsarea în timpul conducerii.

În Arona mai găsim o zonă de încărcare a telefonului mobil prin inducţie şi două sloturi USB. Sistemul de infotaintment este compus din sistemul de operare Full Link şi un ecran tactil de 8 inchi. La capitolul conectivitate, oferă Apple Car Play, Android Auto sau Mirror Link. Partea de sonorizare a fost asigurată de sistemul audio Beats, nivelul de calitate oferit fiind peste medie.

SEAT Arona a obţinut 5 stele la testele Euro-NCAP 5 efectuate în 2017. Asta arată că noul model are suficiente sisteme de siguranţă active şi pasive: ABS, ESC, control anti-derapare (ASR), asistenţi pentru unghiul mort şi pentru traficul din spate, asistenţă hidraulică la frânare (HBA) şi 6 airbaguri. 

Una dintre calităţile propulsorului 1.5 TSI de 150 de cai-putere este că permite dezactivarea a doi dintre cei patru cilindri atunci când funcţionează la sarcini uşoare ale acceleraţiei. Trecerea la funcţionarea pe doi cilindri este imperceptibilă – un mesaj pe afişaj fiind singurul indiciu. Există patru moduri de condus: Normal, Sport, Eco şi Individual. 

În timpul testului, consumul afişat de computerul de bord a indicat valoarea de 8.2 l/100 km, în condiţiile în care am condus foarte mult în oraş, la ore de vârf, cu aerul condiţionat pornit, în modul Sport. 

Suspensia este destul de comfortabilă, însă orice imperfecţiune mai serioasă din asfalt se va resimţi în maşină. Direcţia uşoară te va scăpa de bătăi de cap în oraş, însă la drum lung nu ar strica ceva mai mult feedback. 

Pentru SEAT Arona cu motor 1.0 litri TSI de 95 CP preţurile pornesc de la 14.271 de euro, însă modelul testat, fiind în nivelul de echipare FR, este evaluat la 25.116 de euro, preţ cu TVA

Verdict

Dacă vrei o maşină cu un aspect vesel, care să-ţi ofere siguranţă, un nivel bun de confort şi suficient spaţiu practic pentru o familie tânără, Arona poate fi răspunsul căutărilor tale.

Date tehnice SEAT Arona 1.5 TSI 150CP FR

Motor – L4
Supraalimentare – turbo
Cilindree (cmc) – 1498
Putere maximă/Turaţie (CP/rpm) – 150/5000
Cuplu maxim/Turaţie (Nm/rpm) – 250/1500
Viteză maximă (km/h) – 205
Acceleraţie 0-100 km/h (s) – 8.3
Cutie de viteze  – manuală, 6 trepte
Transmisie – faţă
Lungime (mm) – 4138
Lăţime (mm) – 1780
Înălţime (mm) – 1552
Ampartament (mm) – 2566
Greutate (kg) – 1222
Volum rezervor (litri) – 40
Volum portbagaj (litri) – 400

Consum

5.1  – Mixt
4.4 – Extraurban
6.3 – Urban

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide