Test drive SEAT Ateca 2.0 DSG 4x4 - Primul SUV al spaniolilor este o supriză plăcută - GALERIE FOTO

Am petrecut câteva zile conducând noul Ateca pentru a vedea cum se împacă un „spaniol” cu drumurile din Bucureşti.

Test drive SEAT Ateca 2.0 DSG 4x4 - Primul SUV al spaniolilor este o supriză plăcută - GALERIE FOTO Test drive SEAT Ateca 2.0 DSG 4x4 - Primul SUV al spaniolilor este o supriză plăcută - GALERIE FOTO

Bazat pe aceeaşi platformă ca Volkswagen Tiguan şi noul Skoda Kodiaq, Ateca are ingredientele potrivite pentru a se bate cu rivali din segment precum Nissan Qashqai şi Volkswagen Tiguan. Am petrecut câteva zile conducând noul Ateca pentru a vedea cum se împacă un „spaniol” cu drumurile din Bucureşti. 

Ateca vine în trei niveluri de echipare: Reference, Style şi Xcellence. Noi am testat un model Ateca Xcellence, vopsit în nuanţa ”Samoa orange” şi echipat cu jante de 19 inchi. Partea din faţă a maşinii se remarcă prin forma alungită a farurilor Full LED şi grila cromată, precum şi prin detaliile gri ataşate în partea de jos a caroseriei.

Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Cu o lungime de 4.36 m, Ateca este un model relativ scurt, însă surpriza vine la interior: nimeni nu duce lipsă de spaţiu. Jantele din aliaj arată foarte bine, acestea având un desing urban cu o combinaţie de părţi lucioase şi negru mat. Deasupra roţilor, tăieturile sunt puţin pătrăţoase, iar apăratoarele negre din plastic îi oferă o oarecare notă off-road. Spatele este pus în evidenţă de evacuarea dublă dar şi blocurile optice LED cu o formă specifică gamei Seat. 

Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Pachetul Xcellence oferă scaune acoperite cu piele Alcantara în interior şi material textil pe exterior. Este o combinaţie foarte bună. De asemenea, marginile scaunelor au fost căptuşite cu un alt tip de piele şi cusături contrastante. Scaunele pot fi ajustate manual atât pe înălţime, cât şi pentru un sprijin lombar cât mai bun. Volanul acoperit cu piele prezintă pe interior aceleaşi cusături contrastante ca şi scaunele. Bordul este acoperit cu un material moale care se simte foarte bine la atingere. 

Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Pe uşi întâlnim acelaşi plastic moale şi o zonă din material textil pusă în evidenţă de iluminatul ambiental multicolor cu led. Materialele folosite sunt de bună calitate. Spaţiul din interiorul uşilor este generos, acestea putând găzdui o sticlă de un litru şi alte obiecte mai mici. 

Poziţia în scaunul şoferului este foarte bună, spaţiul la cap fiind mai mult decât suficient, iar vederea în faţă şi lateral este de asemenea bună. Seat Ateca punctează considerabil la capitolele spaţiu şi confort. Volanul este reglabil atât pe înălţime, cât şi pe adâncime, iar modificările se fac foarte fin, ceea ce demonstrează că s-a acordat o grijă specială la materiale şi asamblare. 

Bordul are un design destul de conservator, cu forme curate şi fără elemente inutile. Unele contururi au fost decorate cu finisaje în piano black şi accente metalice. Sub butoanele sistemului de climatizare se află un spaţiu pentru depozitarea telefonului dotat şi cu o zonă de încarcare prin inducţie, două porturi USB şi o priză de 12V. Butonul de pornire este poziţionat foarte aproape de levierul schimbătorului de viteze, iar pe canalul central mai sunt poziţionate două spaţii pentru pahare şi cotiera, care oferă şi ea destul spaţiu de depozitare în interiorul ei. 

Cockpit-ul este digital, fiind format dintr-un display de 10.2 inchi amplasat în spatele volanului, care poate fi configurat în mai multe moduri cu ajutorul butoanelor de pe volan. Sistemul multimedia este oferit cu MirrorLink, Apple CarPlay şi Android Auto. Sistemul de infotaintment este reprezenat printr-o grafică prietenoasă, iar reacţia la atingeri este foarte bună. Majoritatea butoanelor fizice încadrează un al doilea ecran, de 8 inchi, al sistemului de infotaintment. Difuzoarele portă sigla Beats.

Bancheta din spate este încăpătoare, aceasta oferind spaţiu suficient la picioare şi cap chiar şi pentru trei persoane. Pasagerii din spate au la dispoziţie două porturi USB şi control asupra gurilor de ventilaţie. Cotiera din spate poate fi accesată cu uşurinţă şi oferă două spaţii pentru depozitarea paharelor. 

Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

În ceea ce priveşte siguranţa, pachetul tehnologic este la zi: sistem frânare de urgenţă Front Assist pentru condusul în oraş (detectează pietonii şi avertizează şoferul), pilot automat adaptiv, motorizarea unghiului mort şi multe altele. În 2016, EuroNCAP i-a acordat cinci stele la testele de siguranţă.

Pentru a spori manevrabilitatea în spaţiile strâmte, pe lângă senzorii de parcare faţă şi spate şi camera de marşarier, Ateca vine şi cu un sistem de patru camere, care oferă o vedere la 360 de grade.SUV-ul spaniol testat de noi era dotat cu un propulsor diesel de doi litri care produce 190 de CP, transmisie 4x4 şi cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj. De altfel, prezenţa tracţiunii integrale este semnalizată şi pe caroserie, prin sigla 4Drive.

Preţul celui mai accesibil model Ateca începe de la 17.290 euro. Modelul avea un preţ de 42.172 (TVA inclus), însă lista de dotări opţionale ataşate acestui model era foarte lungă. Printre ele, sistem audio Beats de 340 de wati, sistem de navigaţie, acoperiş panoramic, parbriz încălzit, virtual cockpit, sistem de acces şi pornire fără cheie, plus alte sisteme de siguraţă care devin tot mai indispensabile unui şofer în 2018. Totodată, am avut la dispoziţie cel mai puternic propulsol, cutia DSG şi sistemul de tracţiune integrală.

Verdict

Primul SUV al celor de la SEAT reprezintă o combinaţie de sportivitate, confort, spaţiu, materiale de calitate. Faptul că se oferă un sistem de tracţiune integrală, chiar şi contra cost este un mare plus. Ateca un look proaspăt şi un pachet tehnologic consistent, fiind o opţiune de luat în seamă într-un segment din ce în ce mai aglomerat. 

Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

 

Fişă tehnică SEAT Ateca 2.0 TDI 190CP Xcellence DSG 4DRIVE 

Motor (configuraţie/cilindri) - L4

Supraalimentare - turbo

Cilindree (cmc) - 1968

Putere maximă/Turaţie (CP/rpm)  - 190/3500

Cuplu maxim/Turaţie (Nm/rpm) - 400/1750

Viteză maximă (km/h) - 212

Acceleraţie 0-100 km/h (s) - 7.5

Cutie de viteze - automata cu dublu ambreiaj, 7 trepte

Transmisie - integrală

Lungime (mm) - 4363

Lăţime (mm) - 1841

Înălţime (mm) - 1625

Ampartament (mm) - 2630

Greutate (kg) - 1589

Volum rezervor (litri) - 55

Volum portbagaj (litri) - 485