Test drive Skoda Octavia Style 2.0 TSI DSG – Când sedanul de familie devine sportiv – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 04 apr. 2019 Test drive

În anul 2018 Skoda a livrat 1,25 de milioane de unităţi, iar Octavia a rămas cel mai popular model din gama sa, reprezentând aproape o treime din totalul vânzărilor. Numele Skoda Octavia este asociat cu fiabilitatea, iar dacă vrei o maşină durabilă merită să iei în considerare acest model. 

Una dintre cele mai flexibile oferte de echipare

Deşi unii o văd strict ca pe o maşină de familie, Skoda Octavia este pregătită să facă faţă şi celor cu ambiţii mai sportive. Există cinci niveluri de echipare: ACTIVE, AMBITION, SMART, STYLE şi RS. Cea mai puternică dintre ele este RS. În vârful gamei se află motorul pe benzină de 2.0 litri TSI cu 245 CP. Noi am testat o variantă mai „cuminte” – Octavia Style 2.0 TSI cu 190 de CP şi transmisie cu dublu ambreiaj DSG. 

Blocurile optice din faţă şi spate sunt cu lumini LED. Stopurile au rămas neschimbate în ultimii ani, chiar dacă modelul a suferit facelift-uri, însă la faruri s-a umblat, rezultând acele blocuri optice împărţite în două zone. În privinţa acestui design, părerile sunt împărţite.

Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Interior reuşit, însă prea cuminte

În cabină lucrurile sunt aproape neschimbate faţă de generaţia precedentă, cu excepţia consolei centrale care a primit un display color cu o diagonală de 8 inchi, cu butoane tactile de o parte şi de alta, în locul butoanelor fizice. Singurul dezavantaj al acestei zone este că adună amprente după folosire, însă suprafaţa sa este plăcută la atingere, grafica este bună, iar răspunsul la apăsare suficient de sensibil.

Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Cam peste tot pe unde pui mâna dai de plastic, însă bine finisat, iar asamblarea induce o idee ca calitate. Sistemul de infotaiment are câteva shortcut-uri pe display care te ajută să navighezi cu uşurinţă prin meniu şi să găseşti repede setarea de care ai nevoie. 

Poziţia la volan este foarte bună şi se reglează uşor, pasagerul din dreapta are suficient loc pentru coate, iar cei doi sau trei pasageri de pe bancheta din spate vor avea din plin loc pentru picioare, genunchi şi umeri, căci ampatamentul este la limita clasei medii – 2.680 de mm.

Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Locurile din faţă au dimensiuni generoase şi o susţinere laterală bună. În plus, buzunarele din uşi sunt extrem de mari, la fel ca şi torpedo-ul, iar cotiera conţine încă o zonă mare de depozitare.

Calitatea bună a plasticelor nu mai surprinde, per total habitaclul inspirând rezistenţă la uzură. Totul este decent, bine pus la punct, ergonomic, dar cei care apreciază lucrurile „outside of the box” vor resimţi lipsa de sare şi piper a stilului. Octavia e dedicată în mod clar pragmaticilor. În ce priveşte portbagajul, Octavia pune la dispoziţie un spaţiu de 590 de litri. Este mai mult decât suficient pentru nevoile unei familii cu 4 membri.

Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Motorul TSI de 190 de cai-putere transformă un sedan de familie într-un model cu ambiţii sportive

Motorul TSI nu este atât de zgomotos precum dieselul şi contribuie destul de mult la impresia de eleganţă pe care o conferă Octavia. Unitatea de doi litri se dovedeşte vivace, urcă frumos în ture, iar Octavia, deşi masivă, poate fi şi sprintenă. Cei 190 de CP sunt mai mult decât suficienţi. Există şi câteva moduri de condus, dar cele mai folosite în timpul testului au fost ECO (în oraş) şi Sport (la drum lung, pentru a ajuta în depăşiri). Acestea au dus la un consum mediu de 10 litri la suta de km. 

Datorită transmisiei automate DSG cu şapte rapoarte, condusul este mult mai plăcut şi mai confortabil atât în oraş cât şi la drum lung. Cutia garantează exploatarea eficientă a resurselor de putere, ceea ce înseamnă depăşiri rapide şi sigure. 

Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Octavia este foarte confortabilă la condus, deoarece suspensia demonstrează o supleţe plăcută, contrar aşteptărilor celor care apreciază rigiditatea suspensiei produselor grupului Volkswagen. Cu alte cuvinte, denivelările şi gropile sunt amortizate fără ca pasagerii să resimtă şocuri neplăcute sau să audă zgomote mari la lucrul suspensiei. Datorită gărzii la sol relativ joase ruliului este aproape inexistent. 

Doar direcţia aş putea spune că are un răspuns cam nesigur, datorită asistării electronice. Însă această uşurinţă contribuie din plin la senzaţia de confort în stil de mers normal, iar abordarea mai agresivă a virajelor necesită corecţii datorită feedback-ului slab. 

Cehii nu au lăsat neacoperit nici capitolul siguranţă. Pe modelul de test am găsit sisteme ca Lane Assist, Blind Spot Assist, precum şi sistemul Front Assist care foloseşte un radar ce monitorizează distanţa faţă de autovehiculul care se deplasează în faţa, pe acelaşi sens.

Verdict

Designul exterior şi interior rămân o chestiune de gust, însă Skoda Octavia este un model bine echipat, cu un consum bun, spaţiu din plin. Se mişcă bine pe şosea, însă asta putem spune în cazul versiunii noastre de test, echipată cu un motor puternic. Având în vedere greutatea sa (aprox. 1400 kg), probabil are nevoie de un motor de cel puţin 120-130 de cai-putere pentru a avea performanţe decente.

Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Date tehnice Skoda Octavia Style 2.0 TSI DSG

Preţ – 23.591 de euro

Cilindree – 1984 cmc

Supraalimentare – turbo

Putere – 190 CP

Cuplu – 320 Nm

Acceleraţie 0-100km/h – 7.4 secunde

Viteză maximă – 250 km/h

Cutie de viteze  – automată cu dublu ambreiaj, 7 trepte

Dimensiuni

Lungime  – 4689 mm

Lăţime – 1814 mm

Înălţime  – 1448 mm

Ampartament – 2680 mm

Greutate – 1465 kg

Volum rezervor – 50 litri

Volum portbagaj – 590 litri

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide