Test drive Skoda Scala 1.6 TDI – Skoda ştie să facă maşini de familie – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 30 iul. 2019 Test drive

Skoda Scala este urmaşul lui Skoda Rapid, noul model intrând în gama cehilor la începutul acestui an. Multe voci ar avea ceva de comentat la rostirea cuvântului „ceh” , din moment ce producătorul auto funcţionează sub autoritatea grupului Volkswagen încă din anii ’90, însă brandul Skoda şi-a păstrat identitatea. Scala este un cuvânt derivat din limba latină care înseamnă „scări”, acesta fiind ales pentru a sugera creşterea.

Revenind la maşina noastră de test, Scala este cel mai nou produs al celor de la Skoda, fiind poziţionat între Fabia şi Octavia.

Noua maşină are mecanisme similare cu Golf şi Octavia, deoarece toate cele trei modele se bazează pe arhitectura MQB a grupului VW. Cu toate acestea, există unele diferenţe cruciale între ele. Scala utilizează versiunea mai mică a acestei platforme, numită MQB A0, care este mai des utilizată pentru SUV-urile VW T-Cross şi SEAT Arona.

Model cu aspiraţii superioare

Scala păstrează reţeta Skoda: materiale solide, rezistente la uzură. Unele plastice din partea inferioară a bordului par ieftine, dar există şi materiale mai moi în locurile expuse privirii, pentru a induce senzaţie de calitate. Printre elementele de atracţie se numără ecranul tactil al sistemului de infotainment, care poate ajunge până la 9,2 inci, acesta fiind cel mai mare ecran dintr-un hatchback produs de Skoda. Cu toate aceastea, pe maşina testată am avut la dispoziţie un ecran de 8 inci cu o grafică plăcută, cu câteva butoane tactile pe margine şi două rotiţe care ajută la navigarea prin meniuri. 

Foto: Mihai Pop / ProMotor

Panoul de bord şi plăcile de pe uşi sunt fabricate din materiale plastice moi care prezintă o textură ce va veni în viitor pe toate modelele Skoda. Alte detalii includ fantele de ventilaţie care se extind în panourile uşilor, dând o impresie de mai mult spaţiu la interior. Sunt disponibile lumini ambientale LED, precum şi nouă airbag-uri. Parbrizul, volanul şi ambele scaune faţă şi spate pot fi încălzite.

Sisteme precum Side Assist, Adaptive Cruise Control, Rear Traffic Alert, Lane Assist, Front Assist şi City Emergency Brake sunt oferite pe Scaka, însă trebuie optat pentru o variantă superioară de echipare.

Skoda îşi iubeşte caracteristicile Simply Clever. Ca majoritatea maşinilor sale, Scala primeşte un compartiment de umbrelă în uşa şoferului. De asemenea, are o racletă de gheaţă fluorescentă înglobată în clapeta rezervorului de combustibil, plasă elastică sub poliţa hayonului precum şi suport pentru tichetul de parcare în parbriz. 

Foto: Mihai Pop / ProMotor

O caracteristică nouă este cârligul de remorcare retractabil electric, care se roteşte în şi din bara de protecţie din spate printr-un buton aflat în portbagaj. Există, de asemenea, un hayon electric care poate fi deschis din cheie. Apropo de portbagaj, acesta are o capacitate de 467 de litri, care poate fi extinsă până la 1.410 prin rabatarea banchetelor. 

Inginerii VAG ştiu să facă maşini de familie

Scala vine cu un spaţiu foarte mare, raportat la dimensiunile compacte ale maşinii, datorită modului în care e gândit şi împărţit interiorul. E clar că inginerii VAG ştiu să facă maşini de familie – de la ergonomia comenzilor, la confortul scaunelor şi dispunerea spaţiilor de stocare.

Fie că stai în faţă sau pe bancheta din spate, ai spaţiu suficient şi tot ce-ţi trebuie la îndemână. De asemenea, calitatea amblării este bună, iar insonorizarea este acceptabilă, chiar şi cu un motor diesel sub capotă fiind destul de linişte (ceva zgomote se aud la viteze mari).

Foto: Mihai Pop / ProMotor

Pe drumurile denivelate, Scala absoarbe destul de bine gropile, deşi îşi păstrează o oarecare rigiditate. Şi in virajele abordate mai tare, maşina îşi păstrează o trasă relativ neutră, ajutată de o direcţie precisă. 

Motorul diesel de 1.6 litri de 115 CP mi-a permis să mă joc cu maşina pe şosea atât în depăşiri, dar şi când am dorit un consum mai mic de carburant. Cu Scala am obţinut un consum mediu de 7 litri la suta de km.

Foto: Mihai Pop / ProMotor

Verdict Skoda Scala

În Skoda Scala totul emană sentimentul de util, de robust, de necesar. Pe de altă parte, confortul este la cote mari, iar senzaţia dominantă este de lucru bine făcut. O maşină potrivită pentru familiile sau companiile care vor simplitate şi fiabilitate.

Skoda Scala Style 1.6 TDI DSG

Preţ – 21.276 de euro

Cutie viteze – Automată cu 7 trepte DSG

Combustibil – Motorină

Cilindree cmc – 1.598

Putere maxima CP – 115 

Cuplu maxim Nm (rpm) – 

Viteza maxima km/h – 200 

Acceleraţie 0-100 km/h (s) – 10,3

Lungime mm – 4362

Lăţime mm – 1793

Înălţime mm – 1471

Greutate kg – 1240

Ampatament mm – 2649

Volum rezervor litri – 50

Volum portbagaj – 467-1.410

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide