Test drive Skoda Scala 1.6 TDI – Skoda ştie să facă maşini de familie – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vişan acum 7 luni Test drive

Skoda Scala este urmaşul lui Skoda Rapid, noul model intrând în gama cehilor la începutul acestui an. Multe voci ar avea ceva de comentat la rostirea cuvântului „ceh” , din moment ce producătorul auto funcţionează sub autoritatea grupului Volkswagen încă din anii ’90, însă brandul Skoda şi-a păstrat identitatea. Scala este un cuvânt derivat din limba latină care înseamnă „scări”, acesta fiind ales pentru a sugera creşterea.

Revenind la maşina noastră de test, Scala este cel mai nou produs al celor de la Skoda, fiind poziţionat între Fabia şi Octavia.

Noua maşină are mecanisme similare cu Golf şi Octavia, deoarece toate cele trei modele se bazează pe arhitectura MQB a grupului VW. Cu toate acestea, există unele diferenţe cruciale între ele. Scala utilizează versiunea mai mică a acestei platforme, numită MQB A0, care este mai des utilizată pentru SUV-urile VW T-Cross şi SEAT Arona.

Model cu aspiraţii superioare

Scala păstrează reţeta Skoda: materiale solide, rezistente la uzură. Unele plastice din partea inferioară a bordului par ieftine, dar există şi materiale mai moi în locurile expuse privirii, pentru a induce senzaţie de calitate. Printre elementele de atracţie se numără ecranul tactil al sistemului de infotainment, care poate ajunge până la 9,2 inci, acesta fiind cel mai mare ecran dintr-un hatchback produs de Skoda. Cu toate aceastea, pe maşina testată am avut la dispoziţie un ecran de 8 inci cu o grafică plăcută, cu câteva butoane tactile pe margine şi două rotiţe care ajută la navigarea prin meniuri. 

Foto: Mihai Pop / ProMotor

Panoul de bord şi plăcile de pe uşi sunt fabricate din materiale plastice moi care prezintă o textură ce va veni în viitor pe toate modelele Skoda. Alte detalii includ fantele de ventilaţie care se extind în panourile uşilor, dând o impresie de mai mult spaţiu la interior. Sunt disponibile lumini ambientale LED, precum şi nouă airbag-uri. Parbrizul, volanul şi ambele scaune faţă şi spate pot fi încălzite.

Sisteme precum Side Assist, Adaptive Cruise Control, Rear Traffic Alert, Lane Assist, Front Assist şi City Emergency Brake sunt oferite pe Scaka, însă trebuie optat pentru o variantă superioară de echipare.

Skoda îşi iubeşte caracteristicile Simply Clever. Ca majoritatea maşinilor sale, Scala primeşte un compartiment de umbrelă în uşa şoferului. De asemenea, are o racletă de gheaţă fluorescentă înglobată în clapeta rezervorului de combustibil, plasă elastică sub poliţa hayonului precum şi suport pentru tichetul de parcare în parbriz. 

Foto: Mihai Pop / ProMotor

O caracteristică nouă este cârligul de remorcare retractabil electric, care se roteşte în şi din bara de protecţie din spate printr-un buton aflat în portbagaj. Există, de asemenea, un hayon electric care poate fi deschis din cheie. Apropo de portbagaj, acesta are o capacitate de 467 de litri, care poate fi extinsă până la 1.410 prin rabatarea banchetelor. 

Inginerii VAG ştiu să facă maşini de familie

Scala vine cu un spaţiu foarte mare, raportat la dimensiunile compacte ale maşinii, datorită modului în care e gândit şi împărţit interiorul. E clar că inginerii VAG ştiu să facă maşini de familie – de la ergonomia comenzilor, la confortul scaunelor şi dispunerea spaţiilor de stocare.

Fie că stai în faţă sau pe bancheta din spate, ai spaţiu suficient şi tot ce-ţi trebuie la îndemână. De asemenea, calitatea amblării este bună, iar insonorizarea este acceptabilă, chiar şi cu un motor diesel sub capotă fiind destul de linişte (ceva zgomote se aud la viteze mari).

Foto: Mihai Pop / ProMotor

Pe drumurile denivelate, Scala absoarbe destul de bine gropile, deşi îşi păstrează o oarecare rigiditate. Şi in virajele abordate mai tare, maşina îşi păstrează o trasă relativ neutră, ajutată de o direcţie precisă. 

Motorul diesel de 1.6 litri de 115 CP mi-a permis să mă joc cu maşina pe şosea atât în depăşiri, dar şi când am dorit un consum mai mic de carburant. Cu Scala am obţinut un consum mediu de 7 litri la suta de km.

Foto: Mihai Pop / ProMotor

Verdict Skoda Scala

În Skoda Scala totul emană sentimentul de util, de robust, de necesar. Pe de altă parte, confortul este la cote mari, iar senzaţia dominantă este de lucru bine făcut. O maşină potrivită pentru familiile sau companiile care vor simplitate şi fiabilitate.

Skoda Scala Style 1.6 TDI DSG

Preţ – 21.276 de euro

Cutie viteze – Automată cu 7 trepte DSG

Combustibil – Motorină

Cilindree cmc – 1.598

Putere maxima CP – 115 

Cuplu maxim Nm (rpm) – 

Viteza maxima km/h – 200 

Acceleraţie 0-100 km/h (s) – 10,3

Lungime mm – 4362

Lăţime mm – 1793

Înălţime mm – 1471

Greutate kg – 1240

Ampatament mm – 2649

Volum rezervor litri – 50

Volum portbagaj – 467-1.410

 



Comentarii
Momentul în care telespectatorii au amuţit! Ce i-a putut spune Simona Halep antrenorului Efremov, în direct, pe teren! 'E aiurea!'
Momentul în care telespectatorii au amuţit! Ce i-a putut spune Simona Halep antrenorului Efremov, în direct, pe teren! ...
Cum a UMILIT-O Andreea Berecleanu pe Alessandra Stoicescu, după ce i-a luat locul la Antena 1! Reacție dură a fostei prezentatoare tv: 'Nici nu-mi doream sa-l primesc'
Cum a UMILIT-O Andreea Berecleanu pe Alessandra Stoicescu, după ce i-a luat locul la Antena 1! Reacție dură a fostei prezentatoare ...
Ce spune o fostă colega de la Antenă despre Andreea Berecleanu: “NU e jurnalistă / E obsedată de machiaj”! Scandal
Ce spune o fostă colega de la Antenă despre Andreea Berecleanu: “NU e jurnalistă / E obsedată de machiaj”! Scandal
A crezut că-i „face” pe nemți de două mașini Audi, în valoare de 158.000 euro. Ce a pățit românul escroc
A crezut că-i „face” pe nemți de două mașini Audi, în valoare de 158.000 euro. Ce a pățit românul escroc
DIVORȚ BOMBĂ. Anamaria Prodan a recunoscut în final: ”Despre divorțul meu nu a știut nimeni! De doi ani noi...”
DIVORȚ BOMBĂ. Anamaria Prodan a recunoscut în final: ”Despre divorțul meu nu a știut nimeni! De doi ani noi...”
Discursul emoţionant al Simonei Halep, după victoria de la Dubai: Simt că îmbătrânesc, iar jocul de azi mi-a dat putere
Discursul emoţionant al Simonei Halep, după victoria de la Dubai: Simt că îmbătrânesc, iar jocul de azi mi-a dat putere
Simona Halep era accidentată! Tatăl sportivei a dezvăluit TOT! Ce s-a întâmplat înainte de finală
Simona Halep era accidentată! Tatăl sportivei a dezvăluit TOT! Ce s-a întâmplat înainte de finală
Misterul CORPULUI lui Lenin şi EXPERIMENTUL rusesc care durează deja de 90 de ani. ''Zici că se va RIDICA''
Misterul CORPULUI lui Lenin şi EXPERIMENTUL rusesc care durează deja de 90 de ani. ''Zici că se va RIDICA''
"Îmi pare rău că iubitul tău se uită ..." Incredibil cum a ieşit pe stradă această tânără. Ce le transmite femeilor
BREAKING NEWS: Metoda LEGALĂ prin care puteţi câştiga mai mulţi bani
BREAKING NEWS: Metoda LEGALĂ prin care puteţi câştiga mai mulţi bani
De sezon! Cum deszăpezeşti maşina în câteva secunde, fără să te uzi sau murdăreşti. Soluţia INCREDIBILĂ a acestui şofer s-a viralizat [VIDEO]
De sezon! Cum deszăpezeşti maşina în câteva secunde, fără să te uzi sau murdăreşti. Soluţia INCREDIBILĂ a acestui ...
ANUNȚUL MOMENTULUI! S-AU CĂSĂTORIT ÎN SECRET! Care a fost detaliul care i-a dat de gol! Am crezut că e mai simplu pentru public să înțeleagă relația dintre noi
ANUNȚUL MOMENTULUI! S-AU CĂSĂTORIT ÎN SECRET! Care a fost detaliul care i-a dat de gol! Am crezut că e mai simplu pentru ...
Inchide