TEST în România cu BMW M235i. Băiatul-minune

Autor: Andrei Ştirbu acum 6 ani Test drive

Atunci când LED-urile roşii de pe volan se aprind, motorul turbo cu şase cilindri a atins pragul de 7.000 rpm, deci e timpul pentru a solicita cutia de viteze automată (cu opt trepte) să iniţieze schimbarea de treaptă. Cei 326 de cai-putere (activaţi între 5.800 şi 6.000 de rotaţii pe minut) tropăie în evacuare, în timp ce cuplul motor de 450 de Newtoni-metru pot contribui eficient la ruperea aderenţei pentru roţile din spate. Prima sută, cu start de pe loc şi cu ajutorul Launch Control-ului, este atinsă în 4,8 secunde în cazul transmisiei automate sau în 5,0 în cazul celei manuale (cu şase trepte), iar viteza maximă este restricţionată la 250 km/h. 

Dacă eşti avid după cifre, s-ar putea să nu fii impresionat de cele de mai sus. Cel mai agil diesel din România, 435d xDrive Coupé, are nevoie de 4,7 secunde pentru 0-100 km/h. Trebuie doar să renunţi la ideea de sunet glorios al motorului şi să te obişnuieşti cu privirile admirative şi invidioase pe care lumea le aruncă, de regulă, Seriei 4. Reacţia publicului în cazul lui M 235i a fost, în medie, una de curiozitate. Deci nu e nici maşina cu care ai putea să faci cuceriri fără să trebuiască să scoţi nici măcar un cuvânt pe gură. Însă este maşina pentru care sheer driving pleasure capătă, probabil, cel mai mult sens.

Debarasează-l de asistenţii electronici şi devine o jucărie serioasă. Chiar foarte serioasă. Însă nu una de care să-ţi fie frică, aşa cum se întâmplă în cazul M-urilor. Nu. Una cu care te poţi înţelege mai repede şi una cu care te poţi juca fără să te gândeşti că, în secret, tot ce vrea este să te omoare. Însă până să te poţi înţelege trebuie să munceşti progresiv cu ea, pentru că reuşeşte să găsească aderenţă şi în punctul în care te gândeşti că roţile din spate ar trebui deja să scoată mici firicele de fum

După ce te dai cu ea, tot ce vrei este să te mai dai încă o dată, şi încă o dată, şi apoi din nou. Îţi intră pe sub piele încă de la prima tură şi îţi creşte în suflet cu fiecare kilometru parcurs şi te face să te întrebi dacă vor exista posesori de maşini mai fericiţi decât posesorii de M 235i. Pentru că pe aceştia din urmă deja am început să-i invidiez.  

Pentru cifre concrete, te rog să consulţi pagina următoare.

Pagini: 1 2 3 4



Comentarii
Inchide