TEST în România cu Honda Civic Tourer. Geometrie cu spaţiu

Autor: Tudor Rus 10 iul. 2014 Test drive

Pentru test am avut la dispoziţie un model Honda Civic Tourer în versiunea 1.8 i-VTEC cu echipare de top Executive. Familistul se foloseşte de un motor de 1,8 litri pe benzină cuplat cu o transmisie manuală cu şase rapoarte. Exploatat cu uşurinţă datorită timoneriei bune pe care o etalează cutia de viteze, motorul îşi pune generos la bătaie cei 142 CP la 6.500 rpm, în timp ce cuplul maxim de 174 Nm este obţinut la 4.300 rpm.

În oraş, nu pleci ultimul la semafor dacă îţi pui mintea cu maşina, accelerarea este lină şi motorul urcă liniar în ture, dar în fond, de ce ai vrea să faci asta cu o familistă? Motorul se prezintă silenţios şi rafinat, în special în modul ECO, orientat către consumul redus de combustibil.

Comportamentul plăcut al cuplului motor/transmisie este dus mai departe şi pe şoselele din afara oraşului, unde depăşirile se pot efectua lin şi în siguranţă, cu precizarea că retrogradarea cu o treaptă se impune atunci când maşina este ceva mai încărcată. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizată în 9,2 secunde iar viteza maximă se stabilizează în jurul cotei de 210 km/h, însă aceste valori au prea puţină relevanţă pentru o maşină de familie.

Comportamentul bun pe şosea este ajutat de suspensia reglabilă pe două moduri, care în ciuda puterii de absorbţie a tot ce înseamnă groapă, dâmb, linie de tramvai sau neregularitate din şosea, are grijă să ţină ruliul la distanţă printr-o rigiditate uşor incomodă la început, dar cuminte atât timp cât limitele maşinii nu sunt căutate cu lumânarea. Direcţia putea oferi ceva mai mult feedback, însă contribuie, împreună cu cele menţionate mai sus, la o experienţă agreabilă de condus, privând şoferul de oboseală chiar şi după mai multe ore petrecute la volan. Adică exact de ce ai nevoie când te hotărăşti să pleci la drum cu familia, în vacanţă.

În materie de consum, Honda Civic Tourer afişează pe hârtie o valoare medie teoretică de 6,4 l/100 km, însă computerul de bord ţine să contrazică lucrul acesta în condiţii reale, încăpăţânându-se să nu arate o valoare mai mică de 8,5 l/100 km pe toată durata testului, care a bifat trafic urban, porţiuni de autostradă, drumuri naţionale şi judeţene.

Honda Civic Tourer are în România un preţ de pornire fixat la 18.712 euro, în timp ce configuraţia modelului de test impune un preţ de 30.988 de euro cu TVA, din care 3.700 de euro fără TVA sunt reprezentaţi de sistemul ADAS şi cel de navigaţie.

Per total, Honda Civic Tourer reprezintă o variantă extrem de competentă şi uşor de remarcat (şi la propriu şi la figurat) pentru satisfacerea nevoilor familiste ale clienţilor, cu nimic mai prejos decât ceilalţi concurenţi de pe piaţă. Este genul de maşină din care te poţi da jos purtând cravată şi cămaşă în parcarea clădirii în care ai biroul sau în pantaloni scurţi şi mocasini, la un picnic cu familia.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide