Test în România cu noul Audi A3 Sportback 2.0 TDI

Autor: Iulian Dnistran 07 mart. 2013 Test drive

PERFORMANŢE

Audi A3 Sportback este o maşină confortabilă, cu care te poţi juca puţin pe viraje dacă ai chef. Motorul diesel de 2,0 litri TDI cu care era echipată maşina pe care am testat-o dezvoltă 150 CP şi 320 Nm, valori care ar trebui să fie suficiente pentru orice şofer care nu vrea să facă liniuţe la semafor.

Dieselul răspunde instantaneu când apeşi pedala de acceleraţie, iar cutia de viteze manuală cu şase trepte are o timonerie foarte precisă, care permite schimbări rapide.

În virajele atacate cu viteză ridicată, maşina are tendinţa să subvireze, dar electronica o obligă să treacă înapoi în banca ei. De altfel, mai toate modelele Audi cu tracţiune pe puntea faţă suferă de această tendinţă subviratoare. Tracţiunea integrală Quattro, o opţiune de 2.500 de euro, mai domoleşte subvirarea şi oferă un grad de siguranţă mai ridicat.

La viteze mici, direcţia electromecanică de pe A3 Sportback îţi permite să manevrezi maşina cu uşurinţă. Odată cu creşterea vitezei, direcţia se întăreşte şi îţi oferă un feedback mai mult decât decent pentru un sistem de direcţie electrică. Accelerările în forţă te cam împing în scaun, iar depăşirile scurte sunt uşoare.

Suspensia îşi face treaba şi absoarbe gropile şi dâmburile fără să simţi asta prea tare. Nu este o maşină de lux, dar nici una de curse.

CONSUM

Valoarea oficială pentru consumul mixt în cazul maşinii pe care am testat-o este de 4,2 l/100 km. În timpul testului, valoarea consumului urban a ajuns şi la 8,5 l/100 km, iar cea a consumului extraurban a fost de aproximativ 6 l/100 km, adică un consum mixt de 7,25 l/100 km.

Destul de departe de valoarea oficială, e drept, însă maşina de test avea mai puţin de 1.000 km parcurşi, ceea ce înseamnă că se afla încă în perioada de rodaj. După alte câteva mii de kilometri, consumul mediu ar putea ajunge chiar şi la 6,5 l/100 km.

PREŢURI

Cel mai ieftin Audi A3 Sportback se încadrează în nivelul de echipare Attraction şi costă 25.280 de euro cu TVA inclus. În aceşti bani primiţi o maşină cu motor pe benzină de 1,4 litri, care dezvoltă 122 CP, cutie de viteze manuală cu şase trepte şi tracţiune pe faţă. Echipamentele standard includ airbaguri laterale faţă-spate, airbaguri frontale pentru şofer şi pasagerul din faţă, închidere centralizată cu telecomandă integrată în cheie, sistem Start/Stop, scaune faţă cu reglare manuală pe înălţime, adâncime şi înclinare şi instalaţie de climatizare cu reglare manuală.

Modelul testat a fost în nivelul de echipare Ambition şi costă 37.805 euro cu TVA inclus. Pe lângă echipamentele standard, au fost instalate opţionale precum Audi Sound System (10 difuzoare şi subwoofer), cruise control, faruri Xenon plus cu lumini de zi cu LED-uri, pachet Connectivity (include conectivitate Bluetooth şi Audi Music Interface), senzori de parcare faţă-spate şi scaune faţă încălzite.

CONCLUZIE

Noul Audi A3 Sportback este o maşină foarte bună, care oferă materiale şi o imagine premium pe care nu le găseşti la vărul Volkswagen Golf 7. Bordul minimalist are un aer retro şi dă senzaţia de spaţiu foarte mare. Fără îndoială, Audi A3 Sportback este o alegere înţeleaptă pentru o maşină premium care este folosită zilnic.

Datele tehnice ale modelului testat, în pagina următoare.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide