Test în România cu Skoda Superb facelift. Gândire logică

Autor: Adrian Mihălţianu acum 7 ani Test drive

PERFORMANŢE

Maşina pe care am condus-o a fost o Skoda Superb facelift în echiparea Elegance, cu motor diesel TDI de 2,0 litri ce dezvoltă 170 CP şi cutie de viteze automată cu şase trepte şi ambreiaj dublu DSG.

La ralanti, motorul se dovedeşte puţin cam zgomotos, însă lucrurile se îmbunătăţesc odată ce porneşti la drum. Există suficient cuplu şi putere pentru a face depăşiri în siguranţă, iar cutia de viteze DSG îşi spune încă o dată cuvântul – schimbările sunt rapide şi line, atât în modul automat, cât şi în modul manual.

Suspensia e puţin cam tare pentru gusturile mele şi pentru drumurile din România, însă ajungi să te obişnuieşti cu asta şi să te bucuri de călătoriile confortabile oferite de Superb.

În nici un caz, berlina cehilor nu este o maşină sport – nici nu a fost gândită pentru liniuţe şi curse pe circuit. Din acest motiv, maşina dă dovadă de o tendinţă subviratoare la curbele abordate prea rapid, însă, atâta vreme cât sistemele electronice de siguranţă sunt activate, poţi să stai liniştit – eşti pe mâini bune.

CONSUM

Oficial, consumul mediu al maşinii pe care am testat-o este de 5,3 l/100 km. Eu am reuşit un consum mixt de 7 l/100 km – un rezultat bun, având în vedere traficul aglomerat din Bucureşti. De altfel, sistemul start-stop şi-a dovedit eficienţa aici. Cred că, în condiţii de trafic lejer şi viteze de până în 120 km/h, consumul oficial poate fi atins, iar pentru flote asta e foarte important.

CONCLUZII

Skoda Superb facelift a venit cu o faţă nouă, în vreme ce interiorul imens a rămas neschimbat, ceea ce e un lucru bun. E o maşină foarte spaţioasă şi confortabilă, chiar dacă puţin cam plictisitoare. Cum ţinta principală sunt flotele de firme, nemţii (sau cehii, cum vreţi voi) şi-au atins obiectivul.

Rămâne, însă, problema preţului. Skoda Superb este în continuare cel mai scump model al producătorului ceh, ceea ce i-ar putea face pe unii clienţi potenţiali să opteze pentru un Volkswagen Passat la mâna a doua.

Chiar şi aşa, eu cred că la banii pe care îi dai primeşti foarte multă maşină. Preţurile încep de la 19.539 de euro cu TVA inclus pentru varianta de bază Active cu motor pe benzină de 1,4 litri şi cutie manuală cu şase trepte.

Maşina de test are un preţ de listă (fără opţionale) de 29.328 de euro cu TVA inclus. Doar Ford Mondeo într-o echipare similară se dovedeşte mai ieftin (27.450 euro cu TVA inclus). În rest, ceilalţi reprezentanţi ai concurenţei sunt vânduţi la un preţ mai mare.

Datele tehnice ale modelului testat, în pagina următoare.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide