TEST în România: Volvo XC90 D5 2015. Elliphant

Autor: Adrian Mihălţianu 28 iul. 2015 Test drive

7. Cât de confortabil este noul Volvo XC90?

Extrem de confortabil. Sunt cinci elemente care contribuie la acest confort:

Trenul de rulare – cum am spus, absoarbe rapid şi eficient asperităţile drumului. E o maşină care nu te zgâlţâie, ci diminuează foarte mult orice fel de groapă, şanţ sau trecere la nivel pe care o abordezi. Evident, n-aş zice să exagerezi, pentru că reparaţiile costă…

Scaunele – sunt nu doar ergonomice, dar şi suficient de late şi acoperite cu materiale moi şi plăcute, pentru a-ţi mângâia spatele. Spătarele scaunelor de pe al doilea rând se pot înclina diferit, iar pe ultimele două scaune din spate se stă comod şi fără probleme. 

Da, covoraşele albe se murdăresc instant, poate ar trebui să iei unele negre. În rest…

Spaţiu – este enorm, dar şi foarte bine gândit. Oriunde stai în XC90, ai un spaţiu foarte mare la îndemână, în toate direcţiile. E un SUV mare, care te va răsfăţa în această privinţă.

– Spaţii de stocare – multe, bine dimensionate, la îndemână, iar portbagajul este uriaş. Chiar şi cu scaunele din spate ridicate, tot are 314 litri. Cu ele jos, ajunge la 721 de litri. Cu scaunele de pe rândul doi rabatate, ajunge la orice ai tu nevoie.

Insonorizare – aici XC90 nu excelează, iar motorul diesel se va auzi în habitaclu atunci când îl turezi mai tare, însă nici nu m-am putut plânge. Prefer să aud un pic din ce se întâmplă sub capotă. 

8. Cât de avansat tehnologic este noul Volvo XC90?

Este, în acest moment, una dintre cele mai avansate maşini din lume, în top 3, acolo lângă Tesla Model S şi S-Class. Atât în ceea ce priveşte sistemele de  siguranţă, cât şi în ceea ce priveşte adaptabilitatea la modul de şofat şi la suprafaţa pe care se deplasează, dar şi în privinţa multimedia.

Cockpit orientat spre şofer, dar pasagerii sunt trataţi şi ei regeşte

Tableta de pe bord funcţionează similar cu o tabletă mobilă – poţi face pinch zoom, ai acces la toate funcţiile maşinii din doar câteva atingeri, iar faptul că poţi accesa un centralizator al tuturor funcţiilor vitale ale maşinii printr-o simplă trecere a degetului pe ecran e formidabil de plăcut. Sistemul audio se aude divin, iar utilizarea întregului sistem multimedia este o joacă de copii.

9. Ştie off-road?

Cât să te duci pe drumuri de ţară şi drumuri denivelate de munte, da. Cât să escaladezi borduri şi să nu-ţi fie teamă de un drum cu macadam, da. Cât să te urci în vârf de munte sau să o bagi la noroi, nu. Deci rămâi cu ea pe asfalt sau pe drumuri de orice fel, mai puţin cele cu râpe mari, forestiere. Nu e Range Rover, da?

10. Deci ce fel de maşină e Volvo XC90, în concluzie?

Este SUV-ul premium cel mai prietenos cu familiile. Ce pierde în sportivitate, câştigă cu brio în domeniile în care şi-a propus să exceleze – siguranţa, confortul şi tehnologia. E o maşină a cărei întreţinere nu va fi ieftină (motoarele au 2 litri, emisiile de CO2 nu sunt chiar cele mai mici de pe planetă (152 g/km CO2)), dar care îşi va păstra valoarea multă vreme, mai ales datorită faptului că e atât de avansată, încât se va demoda cu greu.

Dacă eşti în căutare, aşadar, de un SUV mare de familie, premium, ai aici prima alegere. Dacă vrei un SUV business, XC90 bifează în continuare la superlativ toate necesităţile. Dacă vrei un SUV sportiv, vei căuta în altă parte. În fine, dacă vrei cea mai avansată maşină din lume, ai venit unde trebuie. Câteva luni, cel puţin…

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide