TEST: Noua Dacia Sandero, hatchback reloaded

Autor: Adrian Mihălţianu acum 7 ani Test drive

ŢINUTĂ DE DRUM, IMPRESII DE LA VOLAN ŞI CONCLUZII

Modelul testat vine echipat cu motorul TCe 90 turbo pe benzină, deja cunoscut de cei familiarizaţi cu noul Logan. Propulsorul în trei cilindri oferă 90 CP şi un cuplu maxim de 135 Nm la 2.500 rpm, gestionate cu ajutorul unei cutii manuale cu cinci rapoarte.

Sunt singur pe drum, aşa că îmi fac de cap, când scap de linia continuă…

Deşi vorbim despre exact acelaşi propulsor împărţit de Sandero şi Logan, masa mai mică a Daciei Sandero  – 1.037 kg faţă de 1.073 kg cât cântăreşte Dacia Logan – face ca răspunsul acestuia să fie uşor mai zvelt, însă nu vă gândiţi la performanţe amplificate la extrem. Pentru că motorul este conceput în aşa fel încât să favorizeze un consum mic de combustibil iar accelerările nu vă vor impinge în scaun şi viteza maximă nu vă va provoca ameţeli.

Dacia Sandero accelerează de la 0 la 100 km/h în 11,1 secunde şi atinge o viteză maxima de 169 km/h, însă aceste date sunt irelevante pentru scopul pe care îl deserveşte hatchback-ul.

Altfel, TCe-ul îşi face bine treaba în depăşiri, dar cu condiţia retrogradării cu o treaptă. Surprinzător, propulsorul este silenţios la turaţii mici şi medii, însă la ralanti vibraţiile cauzate de configuraţia cu trei cilindri se resimt în habitaclu.

Aşa, să înceapă linia discontinuă, şi pun la treabă cei 90 de cai!

Dacia anunţă un consum mediu teoretic de 5,3 l/100 km pentru Dacia Sandero. În lipsa unui sistem Auto Start/Stop, am obţinut în cadrul testului un consum mediu de 6,4 l/100 km, în condiţiile în care am abordat un stil de condus temperat, potrivit unui familist.

În condiţiile în care noul Sandero pune accentul pe o experienţă plăcută de condus. Sistemul ESP este prezent ca dotare standard şi pe Sandero şi îşi face bine treaba, ajutat şi de frânele care parcă oferă o senzaţie mai amplă de siguranţă comparat cu generaţia anterioară.

Of, iar linie continuă! Ştiam eu că mai bine merg relaxat, ca un familist convins…

Preţul de pornire pentru Dacia Sandero este de 6.990 de euro, în vreme ce modelul testat, cu nivelul de echipare de top Laureate, are un preţ de 11.150 de euro.

Dacă tragem linie, observăm clar un pas înainte făcut de Sandero. Ca şi Dacia Logan, Sandero răzbeşte în lupta cu condiţia low-cost la unele capitole, însă mai sunt şi aspecte la care se mai poate lucra. La final, clienţii vor avea parte de o maşină decentă şi cinstită, cu preţuri care nu abuzează de buzunarele lor şi cu un raport echipare/preţ imbatabil în segmentul de piaţă în care este plasat hatchback-ul.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide