TEST: Peugeot 3008 Hybrid4 – Fii diferit!

Autor: Adrian Mihălţianu acum 7 ani Test drive

Sistemul Hybrid4 nu mai este o noutate absolută, căci l-am mai întâlnit pe fenomenalul DS5 – un motor turbodiesel pe puntea faţă, combinat cu un motor electric situat pe puntea spate, care oferă împreună 200 de cai-putere şi un cuplu impresionant: 500 Nm, disponibili instantaneu (doar vorbim de un motor electric, da?). De data asta însă, vine pe o maşină dedicată familiei. Spre deosebire de Juke sau alte crossovere care ţin morţiş să ascundă că sunt de fapt maşini de familie, 3008 nu încearcă să pară interesant cu orice preţ. Aş spune chiar că designul său este cel mai cuminte dintre toate modelele Peugeot actuale, o combinaţie între SUV şi MPV care îi trădează nişa: crossovere familiste.

Cuminte şi familist, dar cu o tuşă de eleganţă

În primul rând, poziţia la volan este tipică unui MPV, iar toate soluţiile de stocare şi de modularitate a interiorului, idem. Iar aici Citroën nu stă deloc rău, ci dimpotrivă. Cel puţin pasagerii din faţă se vor simţi ca într-un autovehicul demn de secolul XXI, poate nu la fel de extravagant ca un DS5, dar cu siguranţă unul dintre cele mai interesante MPV-uri de pe piaţă. Consola centrală uriaşă s-ar putea să nu fie pe placul unora, însă mie unul mi-a plăcut mult – ai spaţiul tău separat, totul e la îndemână, iar scaunul şoferului este confortabil şi te îmbie să faci drumuri lungi. Deci pe asta am rezolvat-o: o familie va beneficia de toate atuurile unui MPV compact, care includ un portbagaj de 420 de litri bine dimensionat, spaţiu suficient în spate şi destule buzunare în care să vâri ce-ţi trece prin cap. La nevoie, bancheta spate se rabatează fracţionat şi oferă o podea plană, pe care se pot pune obiecte voluminoase.

Naveta spaţială 3008

În al doilea rând, am apreciat calitatea asamblării şi a materialelor folosite – nu s-a făcut rabat în această privinţă, dar mă rog, la cei 38.300 de euro cu TVA cât costă maşina, era şi cazul! Cel puţin consola centrală are materiale care îţi desfată simţurile, superioare celor ale MPV-urilor sau SUV-urilor din această zonă de preţ, iar volanul cu baza teşită dă chiar o notă sport. Nu în ultimul rând, sistemul audio sună surprinzător de bine, iar gadgeturile de tipul afişării de tip head-up display, camera video pentru marşarier sau selectorul modului de rulare te fac să te simţi ca într-o maşină demnă de acest secol.

Un milion de butoane, dar o interfaţă destul de uşor de intuit

În toată această veselie apare însă şi un element neplăcut. Nu, nu mă refer la direcţia cam fără feedback şi nici la ruliul care se simte atunci când abordezi un pic mai tare virajele – acestea sunt elemente tipice unui MPV. Ci la transmisia pilotată, care vine în standard cu sistemul hibrid de propulsie. Aceeaşi cutie de viteze pilotată pe care am mai blestemat-o ori de câte ori am întâlnit-o, dar parcă nicăieri mai deranjantă ca pe acest sistem hibrid. Nu doar că are sincope de putere atunci când ai nevoia mai mare, dar are mai tot timpul ceva de făcut: ba turează motorul, ba îl lasă la relanti, ba scoate un zgomot ciudat şi indecis, ca un francez care nu ştie dacă trebuie să fie curajos sau să se predea primului venit.

Pe autostradă, maşina e stabilă şi confortabilă. În virajele de pe DN-uri, se apleacă, dar nu supărător

Un alt minus este raportul dezavantajos între caii-putere, cuplul uriaş şi performanţele dinamice. Ai 200 de cai, dar îi ai degeaba, căci suta o prinzi în 9.2 secunde, iar viteza maximă ajunge „doar” la 191 km/h. Trebuie să ţii minte că ai cumpărat un MPV, nu un break sportiv. In fine, acceleraţiile cu pedala la podea sunt un chin, tocmai din cauza cutiei, care îţi dă impresia că vrea să coboare la prima, supărată că te-ai aruncat asupra ei. În fine, în oraş am avut un consum de 6.9 l/100 km, iar mixt, de 5.8 l/100 km. Bun, dar nu impresionant.

Portbagajul este şi mai mare decât atât la versiunea simplă, pe benzină sau diesel

Revenind la sentimente mai bune, o să spun că, totuşi, exploatată în acord cu scopul său pe lume, Peugeot 3008 se va dovedi o experienţă foarte plăcută pentru familie. Atât doar că nu o pot recomanda cu acest sistem hibrid, din cauza cutiei. Mult mai potrivit este un 3008 2.0 HDI 163 CP Allure – mai lent cu 1 secundă, dar cu portbagaj de 512 litri şi mai ales cu o cutie automată în şase trepte care să-l facă plăcut la condus în orice situaţii. Ah, şi cu 10.000 de euro mai ieftin. În această combinaţie, într-adevăr, 3008 devine foarte interesant. Credeţi-mă, economia de carburant făcută cu Hybrid4 nu va face diferenţa! 

Aşadar, dacă doriţi o maşină pentru familie care să pună confortul mai presus de orice, dar care să ofere şi spaţii de încărcare generoase şi un interior ultramodern, merită să daţi o tură cu un 3008. Ales cu o motorizare diesel decentă, s-ar putea să fie un companion numai bun pentru familia voastră mulţi ani de acum înainte.

 

Pagini: 1 2



Comentarii
Inchide