VW Golf Variant TDI

Autor: Dragoş Băltăţeanu 08 feb. 2010 Test drive

Familia
de variante ale modelului Golf este acum completată de încă o
versiune. A şasea generaţie are acum în ofertă şi modelul break,
denumit tradiţional „Variant”. Este cel mai lung Golf aflat la
vânzare şi poate satisface cerinţele unei familii mai numeroase,
care călătoreşte cu multe bagaje.

Golful Variant este cu 335 mm mai lung ca un Golf normal cu cinci
uşi. Diferenţa este dată de portbagajul imens, ce are un volum de
505 litri pentru break, faţă de 350 litri la un Golf hatchback.
Vizual, nu există diferenţe prea mari între cele două
versiuni.

Din faţă, sunt absolut identice, diferenţele apărând la partea
posterioară. VW Golf Variant foloseşte alt tip de stopuri, al căror
design permite utilizarea unui hayon cu un decupaj mai amplu.
Încărcarea portbagajului este astfel mai lesne de îndeplinit. Cei
505 litri pot fi transformaţi în 1.495 litri, dacă rabatăm şi
bancheta.


Modelul testat de noi era un Golf Variant Trend-line, dotat cu
noul propulsor turbodiesel de 1,6 litri ce dezvoltă 105 CP. Noul
bloc de 1,6 litri înlocuieşte practic clasicul 1.9 TDI din oferta
Volkswagen. Tendinţa către capacităţi cilindrice mai mici se
confirmă şi în cazul motorizărilor diesel.

Motorul este mult mai silenţios decât predecesorul său. Are cuplu
şi se achită „nemţeşte” de îndatoririle sale. Nu ne-a dat pe spate,
dar nici nu ne-a dezamăgit. Este surprinzător că VW a ales o cutie
de viteze cu cinci trepte pentru acest motor turbodiesel. Treapta a
şasea ar fi permis un regim de autostradă ceva mai lejer.

Chiar şi aşa, Volkswagen se laudă cu un consum mediu de 4,5 litri.
Deci, pentru cei care au de făcut drumuri multe şi lungi, motorul
diesel de 1,6 litri este ideal pentru un consum scăzut de
carburant.
În schimb, am remarcat o cutie de viteze mai imprecisă ca de
obicei.


La Volkswagen, schimbătoarele manuale erau extrem de precise în
acţionare, iar de data asta am fost dezamăgit. Levierul „agăţa”
între trepte şi era neplăcut la acţionare. De mult nu am mai ratat
de două ori treapta a treia într-o oră de condus.

Exceptând acest detaliu, Golf-ul Variant este impecabil la finisări
interioare, în ciuda nivelului inferior al modelului testat.
Trendline este primul pe lista modelelor, fiind urmat de mai bine
dotatele Comfortline şi Highline.

Faţă de un Trendline normal, modelul testat de noi mai avea câteva
dotări opţionale: cotieră centrală, computer de bord „Plus”, aer
condiţionat „Climatronic”, faruri de ceaţă, volan multifuncţional
din piele, radio cd cu mp3.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide