VW Polo 1.6 TDI 75 – Test in RO

Autor: Andrei Nan 23 oct. 2009 Test drive

Dar
după 500 km, Polo 1.6 TDI afişa un „Range” îmbucurător de peste 500
km iar indicatorul de nivel de combustibil „afirma” că mai avem
peste jumătate de rezervor disponibil.
Bucureşti-Buzău-Bacău-Oneşti-Piatra-Neamţ-Bicaz-Gheorghieni-Praid-Sighişoara.
Drum naţional, oraşe aglomerate mai mult sau mai puţin, serpentine,
camioane, tiruri, nebuni cu BMW-uri nebune.

Cum să obţii un consum rezonabil cu toţi Schumacher-ii în jurul
tău? Îţi spun eu. Conduci legal. Cu maxim 110 km/h în afara
oraşelor, cu viteza legală prin acestea. Ideea de a conduce
economic nu trebuie să îţi distrugă un drum lung. Dacă mergi cu
viteza legală nu iei nici amenzi, eşti şi în siguranţă (relativ) şi
poţi să anticipezi bine ce urmează să se întâmple în trafic.

Asta contează. Să anticipezi ce urmează să se întâmple pe şosea,
înainte ca tu să ajungi în punctul la care te gândeai. Nu am oprit
aerul condiţionat, am mers cu farurile aprinse, cu geamurile
deschise câteodată, cu radio-CD-ul pornit şi nu am oprit maşina
după 20 de secunde de staţionare. Nu am fugit de trafic sau de
semafoare, ci doar am mers cât de constant am putut.


Sighişoara-Sibiu-Vâlcea-Piteşti-Bucureşti. Pe tronsonul acesta am
zis că o să o dau în bară. Nu m-a interesat nicio secundă să scot
consum mai mic decât spun datele oficiale ci am vrut să văd 1.000
km pe instrumentarul de bord, fără să alimentez. Pe Valea Oltului
am zis că va trebui să alimentez deoarece am fost nevoit să conduc
fără constanţă, constrâns de traficul ucigător. Cred că de aceea i
se zice „Dealul Negru”, nu?

Pe autostradă am mers cu 140 km/h pe ceas şi becul de motorină s-a
aprins la 20 de km de Bucureşti, având „Range” 50 km pe computerul
de bord. DA. M-am plictisit în călătoria asta. Groaznic. Am nevoie
rapidă de o infuzie de maşini sport, ultra-rapide şi
mega-super-echipate. Dar…

Am reuşit. Este posibil. 1000 km cu 45 litri, 200 lei (sumă
rotunjită), pentru două persoane, fără a rula în regim de test de
consum. Doar respectând regulile bunului simţ şi legile circulaţiei
rutiere în România. De restul s-a ocupat Polo 1.6 TDI. Jos
pălăria!

Au
fost multe momente în cei 1000 km în care, pentru a-mi lua gândul
de la toate glumele proaste pe care aş fi vrut să i le fac
fotografului care dormea leşinat lângă mine, mă gândeam ce dracu
mi-a trecut prin cap. Din atâtea teste pe care puteam să le fac
lunile astea două de vară, eu mi-am ales să îmi demonstrez că
reuşesc să fac 1000 km cu un plin. Şi cu ce maşină. Noul Polo. E
clar, am fost razna.

Foarte multă tevatură s-a creat în jurul maşinii ăsteia. Într-un
fel este normal deoarece noul Polo este a cincea generaţie a unui
model VW care s-a vândut în 10,54 milioane de unităţi de-a lungul
vieţii sale. În România, fratele mai mic al lui Golf a fost
comercializat oficial începând cu generaţia a treia (22.781 unităţi
vândute) şi a patra – 21.331 unităţi vândute.

Şi acestea sunt doar maşinile care au ajuns pe străzi prin
intermediul lui Porsche România. Dacă ar fi să calculăm şi maşinile
„aduse de afară” cred că ne apropiem uşor de 60.000 de Polo care
circulă prin ţară. Este o cifră mai mult decât importantă pentru
Volkswagen care îşi pune speranţe mari şi în noua generaţie.

Mai ales în România, unde Polo este maşina VW perfectă pentru criză
– preţul unei versiuni 1.2 de bază fiind de 10.552 euro.
Comercializarea a început în ţară din luna iulie şi până în prezent
au fost vândute 150 de maşini, o cifră considerată acceptabilă de
oficialii VW, având în vedere situaţia gravă de pe piaţa
locală.

Cel mai ieftin model similar cu cel pe care l-am testat noi, un 1.6
TDI de 75 CP costă 12.455 euro iar unul echipat foarte bine ajunge
la aproape 15.000 de euro. Este destul de mult pentru o maşină de
clasă mică, dar de aici a pornit şi discuţia din redacţie, ce a dus
într-un final la testul de tortură pe care singur l-am
propus.

Este criză şi vrei o maşină de 15.000 de euro, echipată cu de
toate, alături de care să călătoreşti foarte mult. Foarte mult
înseamnă să traversezi ţara sau ţările prin concedii şi să faci
minim 500 de km la fiecare sfârşit de săptămână.


Rentează deci pentru o familie de două persoane să cheltuiască
15.000 de euro pe timp de criză pentru o maşină? Da, doar dacă ea
are costuri mici de exploatare şi anume dacă consumă puţin. Acesta
a fost răspunsul meu şi imediat s-a hotărât în cadrul Marii Adunări
ProMotor că trebuie să demonstrez faptul că un Polo de 15.000 de
euro poate consuma puţin. Ouch. Ştiam că ce urmează o să
doară.

Consumul mediu anunţat de VW pentru Polo 1.6 TDI este de 4,2 litri
de motorină pentru 100 km parcurşi. Şi doar pornind la drum puteam
să văd dacă pot să scot un consum măcar apropiat de ceea ce scrie
în datele oficiale.

Am făcut plinul şi am pornit. Două persoane de aproximativ 140 kg
plus bagaje pentru două zile. Un plin de Polo are 45 de litri şi
m-am gândit că cei 200 de lei pe care i-am cheltuit pe motorină şi
nişte lichid de parbriz trebuie să fie primii şi ultimii bani pe
care îi vede noul Polo de la mine.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide