Am condus Infiniti FX colecţia 2012

Autor: Andrei Nan acum 8 ani Test in premiera

Lansat în 2003 în America, crossover-ul dintre o maşină sport şi un 4×4, Infiniti FX a scris istorie datorită formei neconvenţionale şi farmecului aparte. Să spunem doar că atunci când FX făcea furori prin America, X6 nici nu exista. În 2008, Infiniti a lansat noua generaţie la Salonul Auto de la Geneva iar când comercializarea a început în Europa în luna octombrie a aceluiaşi an, acest moment a însemnat lansarea oficială a mărcii pe piaţa continentului nostru.

Însă abia în 2010 FX a devenit motorul Infiniti pentru vânzările europene odată cu lansarea versiunii diesel. 84% din vânzările actuale ale lui Infiniti sunt realizate de către FX iar în ţări precum Spania, Franţa, Marea Britanie şi Italia, FX adună peste 90% din vânzări.

Pentru 2012 şi la intrarea în a doua perioadă a vieţii Infiniti a îmbunătăţit FX-ul cu modificări foarte mici. De aceea Infiniti nu a numit aceste îmbunătăţiri – facelift, nici nu avea cum să facă asta având în vedere că doar grila faţă este nouă. Pe lângă acesta sunt acum disponibile două culori noi pentru exterior, un model de jante nou şi instrumentarul de bord are şi el culori noi.

Motorizările rămân aceleaşi şi cele mai interesante sunt în continuare diesel-ul şi V8-ul. Ele au 238 CP şi 550 Nm respectiv 390 CP şi 500 Nm. FX rămâne o maşină interesantă dacă accepţi designul ca fiind principala calitate a acestei maşini. Dacă faci asta nu ai fi singurul deoarece studiile mărcii arată că 35% dintre clienţii lui FX cumpără maşina pentru design, 16% pentru preţ şi abia 13% pentru dotări şi 9% pentru specificaţiile tehnice. Vârsta medie a cumpărătorului de FX este de 48 de ani iar 70% din clienţii de FX vin de la alte mărci premium şi mai ales, 53% de la brandurile concurente germane.

Peste 80% din clienţii de FX optează pentru echiparea de top S Premium şi 93% din ei sunt satisfăcuţi de achiziţia făcută. Cifra este foarte bună având în vedere că media segmentului pe satisfacţia clienţilor legată de proaspăta achiziţie este de 67%.

FX rămâne un SUV foarte spectaculos la exterior, mic ca spaţiu la interior şi totuşi foarte atrăgător aici datorită designului bordului. Scaunele faţă sunt foarte confortabile iar ţinuta de drum aminteşte foarte mult de un X6. Motorul diesel este destul de zgomotos în plaja superioară de turaţie iar suspensiile sunt rigide. Cu toate acestea FX rămâne plăcut de condus deoarece suspensiile permit un ruliu pe viraje ce atenuează senzaţia de maşină sport.

Personal aş alege oricând V8-ul pe benzină, aspirat, de cinci litri în locul diesel-ului chiar dacă consump dublu. Asta deoarece cred că mă înscriu în procentajul celor care ar cumpăra această maşină doar pentru felul în care arată. Cred că restul nu mai trebuie să conteze pentru că aspectul lui FX şi exclusivitatea dată de puţinele unităţi comercializate în Europa comparativ cu modelele germane fac toţi banii.

Versiunea 2012 este deja disponibilă în România şi deja şi-a găsit trei clienţi. Însă lovitura de imagine absolută este ediţia specială Sebastian Vettel, disponibilă acum la comandă la un preţ aproximativ de 120.000 de euro. Pentru Europa şi zona României sunt disponibile doar 50 de unităţi aşa că dacă vreţi un FX de 420 CP stilizat cu elemente de carbon autentice şi o evacuare parcă furată de pe maşina de Formula 1 a lui Vettel, acum aveţi o şansă. Primele maşini comandate acum se vor livra la începutul lui 2013.

Pagini: 1 2

Citește și...


Comentarii
Inchide