Am condus noul Audi A4 2.0 TDI S-line

Autor: Andrei Nan 27 feb. 2012 Test in premiera

Motorul TDI de doi litri şi 143 CP acum consumă mai puţin ca niciodată şi poluează la fel de puţin ca un Polo. Dacă te străduieşti, un consum urban de opt litri poate fi atins uşor, iar unul mediu aproape de 4,5 litri poate deveni realitate datorită consumului infim pe care îl poţi obţine în afara localităţilor.

Echipat cu suspensia standard şi pachetul S-Line, A4 este o apariţie dinamică, spectaculoasă, dar totuşi foarte confortabilă şi plăcută pe drumurile româneşti. Direcţia este nouă şi, chiar dacă nu este la fel de precisă şi rapidă în reacţii precum una fără asistare electrică, este mai plăcută de manevrat şi mai eficientă în oraş decât cea pe care o înlocuieşte.

A4 rămâne o maşină destul de grea iar motorul clasic TDI de doi litri şi 143 CP nu mai este atât de potent precum acum două generaţii. Cel mai bine ar fi să optaţi pentru cea mai puternică versiune a acestui motor şi dacă aveţi bani de un A6 poate ar fi inspirat să încercaţi un A4 V6 TDI, pe el aveţi standard quattro, puteţi comanda transmisia S-tronic şi este mai sportiv decât un A6 dar totuşi la fel de confortabil şi mai accesibil ca preţ. În plus nivelul de finisaje şi lux este acelaşi.

Nu ai ce să-i reproşezi unui A4 decât dacă eşti fan tracţiune spate sau fanatic al altei mărci germane. În rest, poţi doar să aplauzi acest nou A4 şi să te rogi ca Audi să lanseze cât mai repede cutia S-tronic şi pentru motorul 2.0 TDI cu tracţiune faţă. Din păcate, pentru această configuraţie se poate comanda acum o singură transmisie automată, cutia Multitronic, un chin dinamic pentru oricine vrea să ruleze mai rapid cu maşina. Cutia manuală este precisă şi foarte bine etajată însă a cheltui 50.000 de euro pe o maşină din acest segment care nu-ţi poate oferi tot confortul din lume este oarecum greşit.

Preţul de pornire al lui A4 facelift 2.0 TDI este de 32.970 euro cu TVA însă o maşină echipată corespunzător atinge uşor 50.000 de euro. Este o sumă mare pentru o maşină diesel de 143 CP, manuală şi cu tracţiune faţă dar este o sumă corectă pentru cea mai bună maşină de acest fel din lume.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide