Am condus noul Peugeot 208 în România!

Cum se comportă cel mai nou combatant din clasa mică, echipat cu motorul 1,6 e-HDI de 115 CP? Cât a evoluat micul Peugeot faţă de înaintaşii săi? A sosit timpul să aflăm.

Am condus noul Peugeot 208 în România! Am condus noul Peugeot 208 în România!

Clasa mică este un segment foarte important în Europa. Atât de important, încât tot mai multe voci din piaţă susţin că maşinile din segmentul B pot fi numite "noile compacte", datorită creşterii dimensionale tot mai pronunţate, dar şi a echipării din ce în ce mai complete. Mai mult, cota de piaţă deţinută de acest segment este una deosebit de consistentă, nu mai puţin de 30,2% din maşinile vândute anul trecut în Europa fiind de clasă mică.

Peugeot nu a ratat niciodată ocazia de a se afirma printre rivalii din segment, iar din 1983, de la debutul simaticului 205, francezii au reuşit să vândă nu mai puţin de 15 milioane de maşini de clasă mică în toată lumea. După un 206 ce merită indiscutabil statutul de legendă şi un 207 care a continuat onorabil, dar parca prea discret, succesul înaintaşului său, a venit timpul ca Peugeot să ridice ştacheta cu noul 208. Dezvăluit oficial la Salonul Auto de la Geneva de anul acesta, noul reprezentat al francezilor în clasa mică rupe total legătura cu înaintaşii săi, cel puţin la nivel stilistic.

Peugeot spune că a reuşit să regenereze total designul lui 208, iar asta se poate dovedi a fi mai mult decât un slogan corporatist, la o simplă privire. Liniile rubensiene ale lui 207 sunt istorie, 208 afişează o combinaţie foarte reuşită între muchiile drepte şi curbele armonioase. Partea frontală aduce aminte de "unchiul" 508, dar are o identitate cât se poate de aparte. Vizual, mezinul Peugeot se poate lăuda cu un efect cel puţin egal cu acela al modelelor de la vârful gamei, datorită unei atenţii foarte mari la detaliile aparent mărunte.

Grila este o reinterpretare elaborată a noii imagini de marcă şi pare să leviteze faţă de întreg ansamblul frontal. Farurile încruntate, cu LED-uri de zi, şi muchiile laterale ale capotei creează un aspect muscular şi plin de atitudine. Ornamentele cromate abundă. Proiectoarele, oglinzile retrovizoare şi terminaţia ramei geamurilor sunt astfel înfrumuseţate, spre deliciul clientelei feminine.

Posteriorul vorbeşte şi el noua limbă 208. Dacă forma lunetei şi spoilerul aduc vag aminte de fostele generaţii, designul hayonului şi blocurile optice care muşcă din părţile laterale rup total monotonia. Şi aici avem de-a face cu LED-uri, iar identitatea de marcă este subliniată de inscripţia "Peugeot", amplasată sub lunetă, dar şi pe grila frontală.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.