Am condus noul Peugeot 208 în România!

Autor: Gabriel Grosoiu acum 9 ani Test in premiera

Odată deschisă portiera, constatăm că designul îndrăzneţ de la exterior este perfect compatibil cu atmosfera din habitaclu. Inovaţia Peugeot constă în volanul sport cu un diametru redus faţă de cel obişnuit şi amplasat mai jos faţă de ceasurile de bord, astfel încât acestea să fie vizibile permanent. Şoferii mai corpolenţi nu vor fi stânjeniţi de această soluţie, datorită părţii inferioare teşite a volanului ce oferă o priză de excepţie.

Un alt element inovator este sistemul multimedia, ce poate fi controlat exclusiv prin intermediul unei interfeţe de tip touch-screen. Aceasta, alături de soluţiile constructive alese pentru noul 208, precum amortizoarele din aluminiu şi metalele cu rezistenţă ridicată şi ultra ridicată la întindere fac noul 208 cu până la 173 kg mai uşor decât predecesorul său, în funcţie de motorizarea aleasă. Materialele şi inserţiile de la interior marchează o altă evoluţie a modelului.

Mânerele interioare ale portierelor, braţul central al volanului, precum şi gurile de aerisire sunt finisate într-o nuanţă foarte reuşită de crom negru. Jocul suprafeţelor de la exterior continuă şi la interiorul lui 208. Astfel, dacă ceasurile de bord şi feţele uşilor sunt dominate de linii angulare, bordul serpuieşte elegant pe orizontală, din partea dreaptă şi până deasupra volanului. Dacă la exterior maşina este mai scurtă decât vechiul 207, pasagerii de pe bancheta din spate au primit un plus de cinci centrimetri pentru genunchi, datorită spătarelor mai compacte ale scaunelor şi optimizării habitaclului.

Dacă ploaia aproape că ne-a însoţit pe parcursul întregului test, atmosfera din habitaclu a fost înveselită de trapa de sticlă panoramică. Portbagajul oferă şi el un volum onorabil, cei 311 litri disponibili în configuraţia standard fiind uşor de transfomat într-un volum de 1.152 litri prin simpla rabatare a banchetei. Deşi configuraţia maşinii oferite la test a fost în trei portiere, spaţiul interior şi accesul către locurile din spate nu au pus probleme deosebite.

Clasa mică este un segment foarte important în Europa. Atât de important, încât tot mai multe voci din piaţă susţin că maşinile din segmentul B pot fi numite „noile compacte”, datorită creşterii dimensionale tot mai pronunţate, dar şi a echipării din ce în ce mai complete. Mai mult, cota de piaţă deţinută de acest segment este una deosebit de consistentă, nu mai puţin de 30,2% din maşinile vândute anul trecut în Europa fiind de clasă mică.

Peugeot nu a ratat niciodată ocazia de a se afirma printre rivalii din segment, iar din 1983, de la debutul simaticului 205, francezii au reuşit să vândă nu mai puţin de 15 milioane de maşini de clasă mică în toată lumea. După un 206 ce merită indiscutabil statutul de legendă şi un 207 care a continuat onorabil, dar parca prea discret, succesul înaintaşului său, a venit timpul ca Peugeot să ridice ştacheta cu noul 208. Dezvăluit oficial la Salonul Auto de la Geneva de anul acesta, noul reprezentat al francezilor în clasa mică rupe total legătura cu înaintaşii săi, cel puţin la nivel stilistic.

Peugeot spune că a reuşit să regenereze total designul lui 208, iar asta se poate dovedi a fi mai mult decât un slogan corporatist, la o simplă privire. Liniile rubensiene ale lui 207 sunt istorie, 208 afişează o combinaţie foarte reuşită între muchiile drepte şi curbele armonioase. Partea frontală aduce aminte de „unchiul” 508, dar are o identitate cât se poate de aparte. Vizual, mezinul Peugeot se poate lăuda cu un efect cel puţin egal cu acela al modelelor de la vârful gamei, datorită unei atenţii foarte mari la detaliile aparent mărunte.

Grila este o reinterpretare elaborată a noii imagini de marcă şi pare să leviteze faţă de întreg ansamblul frontal. Farurile încruntate, cu LED-uri de zi, şi muchiile laterale ale capotei creează un aspect muscular şi plin de atitudine. Ornamentele cromate abundă. Proiectoarele, oglinzile retrovizoare şi terminaţia ramei geamurilor sunt astfel înfrumuseţate, spre deliciul clientelei feminine.

Posteriorul vorbeşte şi el noua limbă 208. Dacă forma lunetei şi spoilerul aduc vag aminte de fostele generaţii, designul hayonului şi blocurile optice care muşcă din părţile laterale rup total monotonia. Şi aici avem de-a face cu LED-uri, iar identitatea de marcă este subliniată de inscripţia „Peugeot”, amplasată sub lunetă, dar şi pe grila frontală.

Pagini: 1 2



Comentarii
Inchide