Am luat contactul cu noua generaţie Mazda6 – primele impresii

Autor: Adrian Mihălţianu 23 ian. 2013 Test in premiera

VEZI AICI PREŢURILE PENTRU MAZDA6 (SEDAN ŞI WAGON)

VEZI AICI DOTĂRILE STANDARD PENTRU MAZDA6

VEZI AICI DATELE TEHNICE PENTRU MAZDA6 (BENZINĂ ŞI DIESEL)

Probabil şi voi veţi găsi interesant, la fel ca mine, faptul că Mazda6 are aceleaşi preţuri pentru ambele versiuni de caroserie, sedan şi Wagon, în condiţii de motorizări şi echipări similare. Poate fi un argument pentru a atrage mai mulţi clienţi spre versiunea break.

Cea mai ieftină Mazda6 (motor pe benzină de 2,0 litri şi 145 CP, în echiparea de bază Emotion) costă 21.690 euro. Un preţ corect dat fiind nivelul de echipare, ba chiar interesant dacă mă gândesc la manevrabilitatea de care dă dovadă maşina – rămâne, însă, de văzut dacă performanţele sunt bune în realitate.

În ce priveşte versiunile de motorizare de top, situaţia stă astfel: Mazda6 cu motorul diesel de 175 CP şi cutie automată cu 6 trepte, în echiparea Revolution, costă 33.190 euro (varianta manuală costă 29.890 euro); Mazda6 cu motorul pe benzină de 2,5 litri şi 192 CP, tot în echipare Revolution, costă 31.390 euro.

La care se mai pot adăuga, ca opţiuni, doar sistemul de navigaţie TomTom (500 euro), trapa electrică (700 euro) şi vopseaua metalizată (510 euro, sau 650 euro cea specială ”Red Soul”). Trebuie să spun că echiparea standard m-a cam lăsat mască, mai ales luând în considerare pleiada de sisteme electronice de asistenţă moderne.

Pentru cum arată Mazda6 la exterior, pentru calitatea generală mai mult decât bună a interiorului şi caracterul practic mai mult decât corect, pentru agilitatea şi manevrabilitatea de care dă dovadă, precum şi caracterul fun (mai ales în cazul benzinarului de 192 CP), pot spune că Mazda6 e o ofertă suficient de tentantă în clasa medie.

Rămâne, însă, un minus legat de taxele şi impozitele mai mari pe care le presupun capacităţile cilindrice mai mari ale motoarelor de top: în domeniul diesel, ”se poartă” 2,0 litri în acest segment, lucru valabil şi pentru domeniul benzinarelor, unde circa 200 CP se obţin acum din motoare mai mici de 2,5 litri.

Trecând, însă, peste acest aspect (totuşi, vorbim de versiuni de 30.000 euro, deci ”mărunţişul” nu contează aşa de mult), prima impresie pe care mi-a lăsat-o noua Mazda6 e foarte bună, ba chiar aş putea spune peste aşteptări.

Cel mai mult m-a impresionat caracterul de care dă dovadă maşina în condus, tehnologiile SKYACTIV conferindu-i o agilitate excelentă. Generaţia precedentă era foarte bine cotată din punct de vedere dinamic în segmentul său, dar noua Mazda6 evoluează peste aşteptări.

Apoi designul elaborat al maşinii, chiar dacă o idee cam efeminat pentru gusturile mele, e o reuşită clară. Maşina are o puternică individualitate şi degajă eleganţă, sportivitate şi un spirit elevat. Dacă mai adaug şi calitatea în general foarte bună a interiorului, Mazda6 e semi-premium, fără doar şi poate.

În ce priveşte motorizările de top, acestea aduc în peisaj cu uşurinţă ideea de ”Zoom-Zoom”, Mazda6 fiind o berlină sportivă atât ca feeling, cât şi în privinţa comportamentului rutier. Se impune un comparativ cât mai curând, dar mă aştept ca noua Mazda6 să fie un rival redutabil chiar pentru BMW Seria 3.

În concluzie, japonezii au reuşit să scoată un produs nu doar competent, ci şi surprinzător prin caracterul dinamic neaşteptat de evoluat. Rămân, totuşi, de părere că, în România, maşina se adresează unui public mai restrâns, pe de o parte elitist, pe de altă parte cunoscător.

Dar poate mă înşel şi noua Mazda6 le va face ochi dulci şi altora, care s-au săturat să mai fie presaţi de temerile crizei şi vor să guste viaţa din plin, în condiţiile unei garanţii a lucrului ”Made in Japan”. Adică a lucrului foarte bine făcut.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide