Am luat contactul cu noua generaţie Mazda6 – primele impresii

Autor: Adrian Mihălţianu acum 7 ani Test in premiera

Dacă designul este factorul principal care contează la alegerea unei maşini din clasa medie, atunci japonezii au reuşit prin noua Mazda6 să le ia faţa multor concurenţi. Ba chiar aş risca să afirm că, în acest moment, noua Mazda6 e cea mai arătoasă berlină din clasa medie.

Singurul regret pe care îl am este că japonezii nu au reuşit să transpună în „carne şi oase” superbul concept Mazda Shinari, prezentat la Salonul Auto Paris 2010, care se pare că era cam futurist pentru ce se aşteaptă clienţii acestui segment.

Aşa încât la Salonul Auto Tokyo 2011 am fost gratulaţi cu evoluţia Mazda Takeri Concept, care, din fericire, a adus pe modelul de serie Mazda6 cam 90% din ideile sale stilistice.

 

Aşadar, noua Mazda6 este mai mult o „ea”, ceea ce cred că e de natură să-i ţină deoparte doar pe misogini. Un lucru, însă, rămâne cert: Mazda6 e una dintre cele mai frumoase maşini nu doar din segmentul berlinelor medii, ci din tot domeniul auto în acest an de graţie 2013.

 

Adică noua Mazda6 e de natură să le facă mai mult cu ochiul celor interesaţi de Opel Insignia, Volvo S60, Hyundai i40 sau Volkswagen Passat CC. În mod clar, Mazda6 Sedan spune despre cel/cea de la volan că e o persoană cultivată, amatoare de frumos şi pasionată de tendinţe.

Îmi amintesc de Mazda Xedos 6 a anilor ’90: un fel de Mazda 626 mult mai elegantă, se diferenţia de orice altă berlină de clasă medie concurentă şi plasa marca japoneză la poarta de intrare în domeniul premium.

În ce priveşte varianta break, aproape că putem vorbi de un shooting-break, datorită plonjării destul de abrupte a acoperişului şi a stopurilor orizontale atât sportive, cât şi elegante. Profilul maşinii nu e doar elegant, ci şi dinamic într-o măsură mai mare decât mă aşteptam.

Totuşi, Mercedes-Benz CLS Shooting Brake nu are de să îşi facă griji, Mazda6 Wagon nu riscă să îi fure coroana de miss. Însă îi va atrage iremediabil pe pasionaţii de breakuri frumoase de clasă medie, cu excepţia celor care vor neapărat ca maşina lor să degaje un puternic aer de masculinitate germanică.

Ce mai, mi s-au aprins călcâiele după Mazda6 la cum arată, e destul de clar, nu? Dar oare interiorul mă gratulează cu acelaşi stil plăcut ca exteriorul?

Vedem pe următoarea pagină

Pagini: 1 2 3 4

Citește și...


Comentarii
Inchide