Dacia Sandero 1.6 MPI – primul test

Autor: Andrei Nan acum 12 ani Test in premiera

Nota buna pentru Sandero 1.6Personal, îi acord nota 7,5 lui Dacia Sandero 1,6 MPI, deoarece mi se pare un mijloc de transport bine adaptat în segmentul mașinilor de oraș. Este clar o mașină destinată celor care vor ceva mai mult zvâc, dar nu au pretenții de sportivitate. Spațiul interior este foarte generos pentru o mașină de oraș, iar confortul general este cel puțin în media clasei mici. Pe lângă familiști, Sandero îi vizează și pe cei mai tineri, care au nevoie de o mașină modernă și suficientă la toate capitolele.

Dacia Sandero pierde puncte în privința rigurozității comportamentului rutier, dar asta prin prisma unui stil de condus dinamic. Aspectul interiorului este mai mult decât decent, însă calitatea plasticelor va rămâne unul dintre subiectele aprig dezbătute. Motorul de generație mai veche va fi, cel mai probabil, criticat pentru consumul mai mare decât al concurenților cu patru supape pe cilindru, deși se achită onorabil de sarcini. Sandero mai are de luptat cu notorietatea negativă a brandului Dacia, pentru mulți dintre români – mai ales din punctul de vedere al celor ahtiați după renumele calității germane.

Aspect exterior 7
Interior si habitabilitate 8
Motor si comportament 6
Buget 10 * (cu steluta)
NOTA FINALA 7.75

Sandero - oferta imbatabila Însă, în final, Dacia Sandero 1,6 cred că merită nota 8,5 cu prisosință, deoarece raportul preț/mașină este imbatabil la această oră, chiar dacă, luând mașina la bani mărunți, există destule neajunsuri. Practic, Dacia Sandero 1,6 este mașina de care ai nevoie pentru a te deplasa din punctul A în punctul B, fără dureri de cap și pentru niște costuri reduse. Mai rămâne de văzut cum îmbătrânește, însă, deocamdată, pentru o mașină nouă, Dacia Sandero este cea mai ok ofertă în momentul actual.

Sunt curios ce impresii îmi va lăsa motorizarea de 1,4 litri – aproape jumătate dintre repondenții la poll-ul din site preferă varianta de top, cu motor de 1,6 litri și echipare Prestige, deci s-ar părea că motorul de 1,4 litri nu prea va avea succes. Totuși, nu este de neglijat faptul că varianta Dacia Sandero 1,4 Preference costă doar 8.000 euro, iar preferințele clienților pentru motorul mai mare ar putea duce la o politică de discounturi agresive pentru motorul de bază.Concluzia primului contact pe șosea cu Dacia Sandero este simplă: vorbim de o mașină corectă și foarte normală pentru anii 2000. Azi, 18 iunie, am condus varianta cu motorul de 1,6 litri, iar mâine, 19 iunie, vom avea ocazia să mergem cu versiunea de bază, cu motorul de 1,4 litri.

Dacia Sandero arata obisnuit Modelul pus la dispoziție a fost Dacia Sandero 1,6 MPI, în echiparea Laureate. De la prima vedere, Dacia Sandero se integrează foarte bine în peisajul automobilistic european, fiind un hatchback de clasă mică aproape banal, identitatea vizuală fiind accentuată doar de noua siglă Dacia și de stopurile cu un design modern. În rest, Sandero este pur și simplu o mașină obișnuită de oraș – mai ales dacă luăm în considerare culoarea gri-șobolan a modelului pe care l-am avut la dispoziție.

O dată așezat pe scaunul șoferului, îți dai seama că habitaclul este clar evoluat față de al cunoscutului deja Logan. Plasticele sunt altele, mai bune, chiar dacă suntem departe de calitatea oferită de japonezi sau germani. Însă, cel puțin la prima vedere, plasticele din Dacia Sandero par destul de rezistente la uzură în timp. Aspectul este și el schimbat, după cum am remarcat încă de la lansarea statică a mașinii, la Geneva 2008, fiind păstrată poziționarea principalelor comutatoare și butoane.

Per total, prima impresie este foarte ok dacă ne raportăm la cât costă mașina – față de restul concurenților din clasa mică, interiorul lui Sandero pot spune că este undeva sub medie, ca aspect. Celor pretențioși, care omit prețul mic al mașinii, nu le va conveni, de exemplu, faptul că mânerul ușii din față, în ciuda unui design foarte reușit, este dintr-un plastic dezagreabil sau că reglajul pe înălțime al scaunului șoferului dispune de o manetă relativ prost plasată. Eu, unul, mi-am implementat în minte clar faptul că am de a face cu o mașină nouă sub 10.000 euro, deci astfel de compromisuri mi se par acceptabile.

Pagini: 1 2 3

Citește și...
Tags:


Comentarii
Inchide