Exclusiv ProMotor: am condus noul BMW Seria 6 Convertible

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Test in premiera

Nu doar gadget-urile contează la maşina asta. Dynamic
Drive Control este standard şi are ca şi la 5 şi 7, patru programe,
Confort, Normal, Sport şi Sport +
. Odată cu apăsarea
butoanelor, şoferul modifică răspunsul cutiei, al direcţiei, al
acceleraţiei, al DSC-ului şi al Adaptive Drive – acesta rămâne
opţional. Nu şi Direcţia Integrală şi ea standard la Seria 6
Convertible.

BMW Seria 6 Convertible dispune de Dynamic Drive Control, cu 5 moduri de functionare

Jantele de 19 inch sunt încălţate cu anvelope runflat şi din
păcate vei rula mai mult pe modul Confort pentru că pe
Normal ţinuta de drum ţi se va părea prea rigidă, prea zgomotoasă
la denivelări şi pe drumurile proaste
. De vină sunt
anvelopele runflat, enervante din acest punct de vedere dar dacă
reuşeşti o pană în sălbăticie, le vei iubi când ajungi curat pe
mâini şi haine la prima vulcanizare.

Seria 6 rămâne o maşinărie de condus. De pilotat şi de dus la
limite inimaginabile până acum pentru o maşină cu gabaritul său. Şi
totul pare atât de natural şi ai impresia că aşa este maşina
construită de fapt şi nu ai deloc electronică pe ea. Când de fapt,
magia este toată electronica care lucrează fără să-şi facă
simţită prezenţa
.

BMW Seria 6 Convertible: jante de 19 inch si pneuri runflat

Suspensiile tari te vor îndemna exclusiv spre modul Confort în
care cutia cu opt trepte nici nu îşi face simţită prezenţa. Modul
Sport este interesant dar vă sfătuiesc să încercaţi cu
încredere butaforia numită Sport+. Animalicul mod extrem. Bestia
dezlănţuită
.

Ruliul este foarte mic şi în modul Confort dar ce se întâmplă în
Sport + mi se părea imposibil în fostul 6 care oricum era
incredibil de stabil şi totuşi confortabil. Sincer, noului
model îi lipseşte totuşi senzaţia de covor plutitor pe care o avea
fostul 6
, pe vremea aceea cu o suspensie standard şi fără
runflat. Orice ai face amortizoarele controlate electronic şi
anvelopele runflat tot îşi fac simţită prezenţa la un moment
dat.

In modul Sport+, BMW Seria 6 Convertible devine o bestie dezlantuita

Modul extrem de conducere al noului Seria 6 este impresionant.
Schimbările de direcţie sunt ireal de prompte, directe,
fără pic de întârziere între comanda şoferului şi reacţia
maşinii
. Maşina nu se înclină, nu scârţâie, nu ezită.
Motorul urlă şi evacuarea pocneşte în modul manual al cutiei şi ai
200 km/h fără să clipeşti.

Toţi constructorii anunţă bucuroşi că noul lor model este mai
uşor deci este mai rapid şi mai economic. BMW nu a făcut asta
pentru că noul 6 este mai mare şi mai greu. Şi totuşi V8-ul
de 407 CP şi 600 Nm aruncă bestia de la 0 la 100 km/h în doar cinci
secunde
. CINCI! Un SL 63 AMG cu 118 CP în plus reuşeşte
asta în 4,6. BMW-ul este cu doar 0,4 secunde mai lent la o putere
mult mai mică!

BMW 650i Convertible ajunge la 100 km/h in doar 5 secunde, la o putere de 407 CP

650i este absolut fantastic. Are o eleganţă aparte cu
care rulezi liniştit în modul Confort şi o bestialitate de Ferrari
în Sport+
, acea agresivitate care te va speria la un
moment dat datorită vitezelor uriaşe la care ai ajuns. Am negociat
viraje largi chiar şi cu 160 km/h şi uriaşul de 4,9 metri nici nu
s-a clintit. Fabulos. Şi cu toate acestea am reuşit un consum mediu
de 15,9 litri pentru 100 km parcurşi.

Noul 650i nu este o maşină pentru oricine. Nu ai nevoie
de aşa ceva zi de zi chiar dacă sunetul fabulos al evacuării îţi va
aminti de M-urile de acum ceva ani
iar acceleraţiile sunt
ireal de uşor realizate. Este înspâimântător în cel mai frumos şi
bun mod cu putinţă. Dacă ai capul pe umeri şi nu ştii să conduci,
650i ţi-l va pune sub ghilotină. Şi dacă eşti un pilot bun vei
realiza că s-a construit încă o maşină cu adevărat bună pentru
tine.

Noul BMW 650i Convertible nu este pentru oricine şi este deja foarte mult

Pagini: 1 2 3 4

Citește și...


Comentarii
Inchide