Face off – Opel Corsa OPC Nurburgring Edition

Autor: Constantin Ciobanu acum 8 ani Test in premiera

Propulsie: L4, 1.598 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cu şase trepte, 210 CP la 5.850 rpm, 280 Nm de la 2.550 până la 5.850 rpm .

Performanţe : 0-100 km/h 6,8 secunde, viteză maximă 230 km/h, consum mediu 7,6 l/100 km, emisii CO2 178 g/km.

Preţ: de la 21.970 euro cu TVA pentru Corsa OPC.

Pregăteşte-te să : te uiţi după seria limitată Nurburgring Edition pe la anunţuri. Şi asta pentru că din seria limitată de 500 exemplare nu cred că mai există vreunul disponibil. În Germania pentru seria limitată trebuia să plăteşti în plus 4.000 euro. Din punctul nostru de vedere suma este o investiţie. Iar plusul de performanţă este semnificativ amplificat. Totuşi la acest nivel deja poţi opta pentru un hot hatch din segmentul compact.

Sincer nu prea am înţeles de ce atâta implicare doar pentru o serie limitată de 500 exemplare. Şi cei de la Opel chiar au muncit la această versiune Nurburgring Edition. Cât de mult au investit cei de la Opel în această serie limitată am avut ocazia să descopăr preţ de un week-end prin Germania. Şi cum despre versiunea de „bază”, Corsa OPC, îmi mai aduceam aminte destule detalii dar imaginea nu mai era aşa de clar conturată am profitat de oportunitatea Opel OPC Performance Training unde am torturat pe circuit atât seria limitată cât şi versiunea OPC simplă. Un novice ar trebui să aibă ochiul bine antrenat pentru a identifica seria limitată, asta dacă nu are şansa de a privi modelul din spate. De aici este uşor de făcut diferenţa, s-a trecut de la evacuarea centrală la una dublă şi cu un calibru destul de generos.

A crescut în dimensiuni şi elerenul amplasat deasupra hayonului. În partea frontală poate fi remarcat un discret şorţuleţ montat sub spoilerul faţă menit a îmbunătăţi aerodinamica. Dar Corsa OPC Nurburgring Edition cel mai uşor poate fi identificată datorită jantelor dedicate acestei serii de 18 inch. Prin urmare evoluţia estetică este destul de discretă. Am apreciat sincer tocmai discreţia versiunii Nurburgring Edition. Ştiu că pe undeva oricine învesteşte într-un model produs doar în 500 exemplare doreşte să arate acest lucru, dar un model prea strident poate conduce la atenţie care devine obositoare în trafic şi nu numai. Cu toate acestea în Germania am atras destule priviri la volanul seriei limitate. La exterior singurul detaliu care te lămureşte asupra identităţii modelului este logo-ul care reprezită circuitul de la Nurburgring desenat cu alb şi numele acestuia scris cu roşu.

Faptul că ai în faţă o serie limitată este confirmat şi de inscripţia de pe praguri. La interior îţi vor pica ochii pe superbele scaune Recaro care au tatuate în zona capului conturul legendarului circuit. Şi cam atât când vine vorba de individualizarea interiorului. Din punctul meu de vedere la un hot hatch de asemenea calibru contează modul în care interacţionezi cu partea mecanică, interfaţa, pe ce stai, cum stai, volanul, levierul cutiei şi timoneria acestuia şi pedalierul. Scaunele Recaro sunt ceea ce trebuie, oferă un suport foarte bun şi asta fără a compromite confortul în cazul utilizării cotidiene. La volan recunosc că aş fi apreciat o poziţie ceva mai joasă, nu este deranjant de înaltă dar se putea mai bine. Volanul este superb, excelent din punct de vedere al calibrului şi dimensiunii. Zonele de la 9 şi 3 sunt îmbrăcate în piele perforată care oferă o priză foarte bună.

Pedalierul, alt punct forte al interfaţei cu partea mecanică. Excelent pentru „heel and toe”. Timoneria cutiei este corectă, totuşi aş fi preferat un plus de 10% rigoare pentru plusul de virilitate al acestei serii limitate. Unele mici contradicţii le-am întâlnit la volanul acestei serii limitate. Pe bord există un indicator de treaptă optimă, numai că aceste indicaţii sunt oferite doar pentru un condus economic, iar în Corsa OPC Nurburgring Edition sunt momente când nu prea te gândeşti la modul economic. Aş fi apreciat existenţa unui avertizor sonor pentru apropierea de momentul în care se ajunge la limita superioară de turaţie, pentru a evita rarele momente de limitare electronică. Poate aş fi amplasat şi display-ul sistemului de navigaţie în partea superioară, acolo unde se află afişate informaţiile computeruluide bord. Este uşor incomod să priveşti spre baza consolei centrale pentru a studia traseul pe care îl ai de parcurs. Aşadar mici detalii perfectibile din punct de vedere al ergonomiei, dar interiorul lui Corsa OPC este un loc extrem de agreabil.

Pagini: 1 2

Citește și...


Comentarii
Inchide