Premiera  Kia Venga test în România

Segmentul B este cel mai apetisant pentru european. Clasa compactă începe să fie prea mare pentru cetăţeanul european. Cu o cotă de piaţă de 31,6%, segmentul B face cu ochiul oricărui producător, aşa că ceva înghesuială pe acest tărâm nu trebuie să mire. Nici diversificarea ofertei, fie că vorbim de clasicul hatch, SUV sau MPV nu este o surpriză. KIA aruncă pe piaţa românească a treia interpretare din segmentul B – KIA Venga, după Rio şi Soul.

Kia Venga test în România Kia Venga test în România

Se pare că producătorii alunecă încet spre eşec cu reţeta de succes a clasei compacte. Au dorit să ofere mai mult în această clasă - confort, siguranţă, lux, imagine, design, putere… Inevitabil în aceste condiţii ajungi să creşti în dimensiuni. Şi uite aşa descoperi cu un minim de documentare că un Golf 3 are acelaşi ampatament cu ultimul Polo - 2.71 metri. Iar dimensiunile sunt în linii mari cam aceleaşi.

Maşinile au crescut în dimensiuni, dar nu am observat ca oamenii să se trasforme în Gulliveri, poate doar în orgolii. Deci un segment care a depăşit cu 2,2 procente clasa compactă are nevoie de mai multe declinări. Asta este şi Kia Venga, o declinare a clasei mici, subcompacte, B, cum doriţi să o numiţi. La prima vedere ai fi tentat să crezi că acest segment al MPV-urilor de clasă mică este cam aerisit, dar Venga are de luptat cu Citroen C3 Picasso, Opel Meriva, Ford Fusion, Honda Jazz, Nissan Note, Renault Grand Modus.

Grupul Hyundai-Kia abordează puţin altfel problema.Dacă marea majoritate tind spre globalizare, spre inventarea modelului care să identifice nevoile clientului, indiferent de meridian, grupul koreean acordă atenţie fiecărei pieţe. Venga este un model desenat, dezvoltat şi construit în Europa.

Spre deosebire de Sportage care în privinţa designului se inspiră de la conceptul Kue, Venga este o versiune de serie a conceptului No 3. O continuare a consolidării imaginii de marcă şi în acelaşi timp o comunicare subliminală către client a faptului că este un grup puternic care îşi permite materializarea ideilor.


Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.