Renault Megane RS – test în Spania

Autor: Constantin Ciobanu acum 11 ani Test in premiera
Exterior reusitEvident că la baza modelului se
află

versiunea coupe a lui Megane
3
.

Plecând de la o linie exterioară cu potenţial, s-a ajuns la
un hatch cu o agresivitate nedisimulată, dar una care nu
oboseşte retina
. Toate apendicele şi evoluţiile apărute pe
caroserie din considerente dinamice, funcţionale, aerodinamice şi
estetice au caracterul dual de a fi discrete şi stridente în
acelaşi timp.

La strident putem include LED-uri, care au funcţia de lumini de
zi, poziţionate în extremităţile lamelei F1 style care brăzdează
generoasa priză frontală de aer sau evacuarea centrală poziţionată
în mijlocul difuzorului spate. Poate şi jantele opţionale
de 19 inch pot fi considerate tot mici extravanganţe
.

Comparativ cu un Focus RS, putem considera discrete detalii gen
eleron spate sau evazările aripilor faţă/ spate sau pragurile
laterale.

Scaune Recaro sportInteriorul a primit o atenţie
impresionantă din partea constructorului
. Sunt uşor
impresionat de saltul în bine, acum Megane RS oferind o atmosferă
interioară similară cu cea existentă într-un
VW Golf GTI
, şi asta din toate punctele de vedere. Fie că este
vorba de echiparea Sport sau Cup, găseşti la interior un cocktail
în care ingredientele de sportivitate şi confort sunt extrem de
bine dozate.

Poziţia la volan este sportivă, mult mai joasă decât la
Megane 2 RS
, dar am rămas cu impresia că poate ar fi mers
coborâtă încă puţin. Oricum, acest detaliu nu mai are acum puterea
de a răpi din farmecul condusului. Scaunele Recaro sunt
senzaţionale şi, paradoxal, suficient de confortabile pentru a
putea fi considerate o opţiune chiar în utilizarea zilnică a
maşinii.

Scaunele sport de serie sunt extrem de prietenoase, oferă o
susţinere laterală bună, dar, în cazul optării pentru tapiţeria de
piele, veţi aluneca uşor din scaun pe anumite viraje, la adoptarea
unui stil foarte sportiv.

Pedalierul este excelent şi cu o bună priză pe
pedale
, volanul intră în aceiaşi categorie cu pedalierul,
aducând aminte prin grosime şi priză de cele întâlnite pe modelele
M-Power. Inginerii au optat pentru un tablou de bord cu
kilometrajul analog în cazul lui Megane RS, nu digital ca la

Megane 3
.

Pagini: 1 2



Comentarii
Inchide