Renault Megane RS – test în Spania

Autor: Constantin Ciobanu 07 nov. 2009 Test in premiera
2 litri si 250 CPSub capotă avem acelaşi propulsor
de 2 litri, dar care acum dezvoltă 250 CP la 5.500 rpm şi 340 Nm la
3.000 rpm
. Avem o cutie manuală cu şase rapoarte, cu o
timonerie foarte precisă şi o cursă a levierului mai redusă decât
la vechea generaţie.

Renault Megane RS poate fi achiziţionat cu şasiul Sport, caz în
care vorbim despre un hot-hatch cu performanţe senzaţionale şi un
nivel al confortului impresionant. Dar mai există şi şasiul Cup,
ceva care e sinonim cu a avea în buzunar cheile de la un foc de
artificii infinit. Diferenţe între cele două versiuni există, iar
acestea se traduc, în cazul rulării pe circuit, la 1 secundă pe
kilometru. Imens.

Diferential fata pentru CupDar această diferenţă vine din
faptul că versiunea Cup beneficiază de un diferenţial cu
alunecare limitată pe puntea faţă
, arcuri mai tari cu
35%pe faţă şi 38% pe puntea spate, precum şi bare stabilizatoare
mai mari, atât în faţă, cât şi în spate. Vizual, poţi identifica
versiunea Cup doar datorită etrierilor vopsiţi în roşu şi a
discurilor de frână faţă cu caneluri.

Dinamic, lucrurile au evoluat interesant. Deşi pe hârtie maşina
este mai rapidă decât vechea generaţie, acest lucru nu prea îl
percepi. Şi asta nu pentru că maşina nu este ceea ce spun
francezii, ci pentru că totul se întâmplă extrem de eficient.

Stabilitate excelentaMegane RS se poate lăuda cu a doua
generaţie de „performance hub” pe punte faţă, un sistem pe care cei
de la Ford l-au botezat mult mai complicat. Cert este că a
dispărut total torque-steering-ul, nici o influenţă în
volan
, indiferent de cât de violent accelerezi. Direcţia,
deşi asistată electric, este surprinzător de precisă şi livrează
feed-back consistent, locul unde vechea generaţie avea un
minus.

Vorbim de un nivel al aderenţei impresionant, doar în prima
treaptă fiind „vizibilă” ruperea acesteia. Frânele sunt
impresionante, doar în cazul unei sesiuni prelungite pe circuit
dând semne timide de oboseală.

Dinamic, maşina pare limitată doar de abilităţile celui de la
volan. Pe virajele medii oferă o ţinută neutră şi cară enorm de
multă viteză, apare o tendinţă subviratoare în cazul acelor de păr
atacate prea curajos. Dar, o dată ce înveţi maşina şi descoperi
vitezele corecte de intrare în viraje, observi că Megane RS
permite, datorită prezenţei diferenţialului, accelerarea mult mai
timpurie pe ieşire
, fără a implica şi o trasă mai
largă.

Un super hot-hatchAm descoperit şi faptul că puntea spate
nu descarcă atât de mult şi violent în cazul unui condus sportiv
pentru a te arunca în supravirări necontrolate. Permite celui de la
volan să poziţioneze spatele maşinii din transferul de mase, dar
într-un mod previzibil. Pentru moment, Megane RS pare a fi
singurul hot-hatch care are card de acces în ambele cluburi
nominalizate la început.

În concluzie, un pas uriaş făcut de Renault din punct de
vedere al calităţii călătoriei oferite la bordul lui


Megane RS
, în condiţiile în care performanţele
sunt mai bune. Recomand versiunea cu şasiu Cup, diferenţial, scaune
Recaro şi RS Monitor.

Noul Megane RSDificultăţile
mele de adaptare la realitatea oferită de Renault vin poate şi din
vremurile pe care le traversăm. Fie că vorbim de o ilustră galerie
de modele sport sau de nume care fiecare în parte pot fi
considerate religii, totul se conjugă cu Renault.

Dar pe undeva sincer prefer să mă gândesc la clipele magice pe
care fiecare „anonim” le-a trăit la volanul modelelor cu rombul pe
capotă. De multe momente magice am avut şi eu parte cu Renault şi
ceva îmi spune că acestea vor continua. Mi-am îmbogăţit
colecţia de emoţii la volanul noului

Renault Megane RS
.

Am aşteptat întâlnirea cu acest ultim produs Renault Sport cu o
nerăbdare sinonimă cu sevrajul. O dată cu evoluţia logo-ului RS,
s-a mai întâmplat ceva, ceva care pe pasionaţi îi poate deruta şi
nu numai. Noul Renault Megane RS nu se mai produce la
Dieppe, ci în Spania
.

Megane RS a evoluatS-a
evaporat ceva din aura mitică care învăluia modelele produse la
Dieppe, dar totul se datorează eforturilor de a reduce costurile de
producţie şi a deciziei ca în Franţa la Renault Motorsport
activitatea să fie dedicată modelelor de competiţie.

Cu o umbră a lui Megane 2 RS, care a ridicat ştacheta extrem de
sus, parcă Megane 3 RS are o misune imposibilă: să fie toate
acestea care au fost şi ceva mai mult. Lumea
hot-hatch-urilor deja s-a împărţit în două
. Un univers în
care vorbim despre performanţe impresionante, dar şi despre un
nivel al confortului şi o calitate a fabricaţiei excelente şi un
alt univers unde legile fizicii sunt neglijate, unde totul este un
cocktail de huliganism, reflexe feline şi senzaţii greu de
înghesuit în cuvinte.

În acest ultim segment putem vorbi doar despre

Megane RS R26R
şi Ford Focus
RS
. Se pare că cei doi constructori au închis uşa când
au intrat în acest club şi au aruncat cheia pe undeva. Să fi rămas
noul Megane RS alături de Focus pentru a-i ţine companie sau a
schimbat coordonatele?

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide