TEST cu noul Mercedes-Benz V-Class. Macrolimuzină

Am testat în premieră noul monovolum premium Mercedes-Benz V-Class, care îi ia locul modelului Viano şi încearcă să îi atragă pe clienţii fostului R-Class. Detalii în continuare.

TEST cu noul Mercedes-Benz V-Class. Macrolimuzină TEST cu noul Mercedes-Benz V-Class. Macrolimuzină

Mercedes-Benz V-Class este un nou monovolum lansat la începutul lui 2014 de către nemţii din Stuttgart. O maşină care înlocuieşte modelul Viano, dar care preia, în acelaşi timp, câteva elemente tehnice de la acesta. Totodată, noul V-Class va încerca să îi convingă pe clienţii fostului R-Class că nu trebuie să iasă din curtea Mercedes-Benz dacă sunt în căutarea unei maşini spaţioase. În cazul în care te întrebi ce s-a întâmplat cu utilitara Vito, atunci trebuie să ştii că aceasta va fi produsă în continuare la fel ca până acum, urmând să apară o nouă generaţie în curând.

Revenind la noul V-Class, creatorii săi spun despre el că este „Mercedesul monovolumelor” şi îşi argumentează declaraţia prin multitudinea de tehnologii disponibile, dar şi prin rafinamentul de care dă dovadă succesorul lui Viano. Să vedem dacă e chiar aşa.

Concurenţi

Singurii concurenţi pentru noul Mercedes-Benz V-Class sunt Volkswagen Multivan şi noul Ford Tourneo Custom. Preţurile pentru monovolumul Ford se termină, însă, undeva la 41.000 de euro pentru varianta de top cu cel mai puternic motor, în vreme ce preţurile pentru V-Class pornesc de la 42.900 de euro (în Germania). Totodată, Multivanul celor de la Volkswagen are o versiune Business, care costă nu mai puţin de 89.000 de euro, aşa că se încadrează destul de bine pe teritoriul ocupat de modelul Mercedes-Benz.

Interior

În principiu, interiorul noului V-Class a fost gândit pentru ca pasagerii să aibă parte de cel mai înalt nivel de confort posibil într-un monovolum, fără ai uita, însă, de şofer. Astfel, planşa de bord seamănă foarte mult cu cea din noul S-Class, ceea ce înseamnă că e foarte elegantă şi că materialele sunt de o calitate bună spre foarte bună. Cu toate acestea, să nu te gândeşti că o să ai parte de plastice chiar atât de moi ca într-un S-Class.

Poziţia la volan este una destul de înaltă, care îţi oferă un câmp vizual foarte larg şi un sentiment puternic de siguranţă. Vizibilitatea este bună peste tot, mai puţin în oglinda retrovizoare centrală, fiindcă tetierele banchetelor din spate răpesc din ceea ce ar trebui să vezi tu prin lunetă.

Cam aşa arată bordul „Mercedesului monovolumelor”. Adică foarte frumos

Există trei versiuni de lungime de caroserie, de la 4.895 mm până la 5.370 mm, precum şi mai multe opţiuni de configurare a spaţiului interior – de la patru fotolii individuale pentru cei din spate şi până la locuri suficiente pentru opt persoane (două în faţă şi celelalte şase pe două banchete în spate).

În modul cu patru fotolii în spate, ai posibilitatea de a monta scaunele astfel încât pasagerii să stea faţă în faţă, însă spaţiul la picioare nu e ideal. Odată ce orientezi toate scaunele către în faţă, această mică problemă dispare complet.

Totodată, în configuraţia cu două banchete pentru cei din spate, spaţiul pentru picioare şi cap este imens, astfel că nu există nici un motiv pentru plângeri la acest capitol. În acelaşi timp, însă, portbagajul se dovedeşte a fi insuficient pentru bagajele a opt persoane. Dar nu e o problemă atât de mare, fiindcă V-Class e, până la urmă, un monovolum, şi nu un autobuz.

Portbagajul e încăpător, însă nu e chiar atât de mare pentru bagajele a opt persoane. În schimb, poate fi împărţit în două prin intermediul unei poliţe.

Cei din faţă au la dispoziţie o grămadă de spaţii de depozitare foarte mari, în vreme ce pasagerii din spate pot să aibă parte de două mese retractabile pe care îşi pot face treaba de oameni de afaceri (să cumpere petrol, de exemplu, sau ce mai fac oamenii de afaceri de astăzi).

Sistemul multimedia COMAND Online reprezintă un salt foarte mare înainte faţă de generaţia precedentă a sistemului COMAND. Grafica e superbă, iar totul se mişcă impecabil. Noul controller e uşor de folosit, dar o să ai nevoie de un timp destul de mare de acomodare cu toate meniurile şi submeniurile.

Lumină ambientală şi un ecran generos

Tot la capitolul tehnologie, noul V-Class se laudă că poate, ca prin magie, să aducă vocea celor de pe scaunele din faţă până la pasagerii de pe ultimul rând de scaune. „Jucăria” asta funcţionează foarte bine şi stau să mă întreb de ce nu au făcut şi alţi producători ceva asemănător. Sistemul se foloseşte de un microfon amplasat în zona oglinzii retrovizoare centrale pentru a capta vocea celor din faţă şi redă sunetul prin boxele din spate.

În încheierea secţiunii despre interior, trebuie să menţionez că indiferent de configuraţia scaunelor, V-Class este o maşină foarte confortabilă. Simplu.

Detalii despre performanţe, ţinută de drum şi consum, dar şi concluziile, în pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.