TEST cu noul Mercedes-Benz V-Class. Macrolimuzină

Autor: Andrei Ştirbu acum 6 ani Test in premiera

Mercedes-Benz V-Class este un nou monovolum lansat la începutul lui 2014 de către nemţii din Stuttgart. O maşină care înlocuieşte modelul Viano, dar care preia, în acelaşi timp, câteva elemente tehnice de la acesta. Totodată, noul V-Class va încerca să îi convingă pe clienţii fostului R-Class că nu trebuie să iasă din curtea Mercedes-Benz dacă sunt în căutarea unei maşini spaţioase. În cazul în care te întrebi ce s-a întâmplat cu utilitara Vito, atunci trebuie să ştii că aceasta va fi produsă în continuare la fel ca până acum, urmând să apară o nouă generaţie în curând.

Revenind la noul V-Class, creatorii săi spun despre el că este „Mercedesul monovolumelor” şi îşi argumentează declaraţia prin multitudinea de tehnologii disponibile, dar şi prin rafinamentul de care dă dovadă succesorul lui Viano. Să vedem dacă e chiar aşa.

Concurenţi

Singurii concurenţi pentru noul Mercedes-Benz V-Class sunt Volkswagen Multivan şi noul Ford Tourneo Custom. Preţurile pentru monovolumul Ford se termină, însă, undeva la 41.000 de euro pentru varianta de top cu cel mai puternic motor, în vreme ce preţurile pentru V-Class pornesc de la 42.900 de euro (în Germania). Totodată, Multivanul celor de la Volkswagen are o versiune Business, care costă nu mai puţin de 89.000 de euro, aşa că se încadrează destul de bine pe teritoriul ocupat de modelul Mercedes-Benz.

Interior

În principiu, interiorul noului V-Class a fost gândit pentru ca pasagerii să aibă parte de cel mai înalt nivel de confort posibil într-un monovolum, fără ai uita, însă, de şofer. Astfel, planşa de bord seamănă foarte mult cu cea din noul S-Class, ceea ce înseamnă că e foarte elegantă şi că materialele sunt de o calitate bună spre foarte bună. Cu toate acestea, să nu te gândeşti că o să ai parte de plastice chiar atât de moi ca într-un S-Class.

Poziţia la volan este una destul de înaltă, care îţi oferă un câmp vizual foarte larg şi un sentiment puternic de siguranţă. Vizibilitatea este bună peste tot, mai puţin în oglinda retrovizoare centrală, fiindcă tetierele banchetelor din spate răpesc din ceea ce ar trebui să vezi tu prin lunetă.

Cam aşa arată bordul „Mercedesului monovolumelor”. Adică foarte frumos

Există trei versiuni de lungime de caroserie, de la 4.895 mm până la 5.370 mm, precum şi mai multe opţiuni de configurare a spaţiului interior – de la patru fotolii individuale pentru cei din spate şi până la locuri suficiente pentru opt persoane (două în faţă şi celelalte şase pe două banchete în spate).

În modul cu patru fotolii în spate, ai posibilitatea de a monta scaunele astfel încât pasagerii să stea faţă în faţă, însă spaţiul la picioare nu e ideal. Odată ce orientezi toate scaunele către în faţă, această mică problemă dispare complet.

Totodată, în configuraţia cu două banchete pentru cei din spate, spaţiul pentru picioare şi cap este imens, astfel că nu există nici un motiv pentru plângeri la acest capitol. În acelaşi timp, însă, portbagajul se dovedeşte a fi insuficient pentru bagajele a opt persoane. Dar nu e o problemă atât de mare, fiindcă V-Class e, până la urmă, un monovolum, şi nu un autobuz.

Portbagajul e încăpător, însă nu e chiar atât de mare pentru bagajele a opt persoane. În schimb, poate fi împărţit în două prin intermediul unei poliţe.

Cei din faţă au la dispoziţie o grămadă de spaţii de depozitare foarte mari, în vreme ce pasagerii din spate pot să aibă parte de două mese retractabile pe care îşi pot face treaba de oameni de afaceri (să cumpere petrol, de exemplu, sau ce mai fac oamenii de afaceri de astăzi).

Sistemul multimedia COMAND Online reprezintă un salt foarte mare înainte faţă de generaţia precedentă a sistemului COMAND. Grafica e superbă, iar totul se mişcă impecabil. Noul controller e uşor de folosit, dar o să ai nevoie de un timp destul de mare de acomodare cu toate meniurile şi submeniurile.

Lumină ambientală şi un ecran generos

Tot la capitolul tehnologie, noul V-Class se laudă că poate, ca prin magie, să aducă vocea celor de pe scaunele din faţă până la pasagerii de pe ultimul rând de scaune. „Jucăria” asta funcţionează foarte bine şi stau să mă întreb de ce nu au făcut şi alţi producători ceva asemănător. Sistemul se foloseşte de un microfon amplasat în zona oglinzii retrovizoare centrale pentru a capta vocea celor din faţă şi redă sunetul prin boxele din spate.

În încheierea secţiunii despre interior, trebuie să menţionez că indiferent de configuraţia scaunelor, V-Class este o maşină foarte confortabilă. Simplu.

Detalii despre performanţe, ţinută de drum şi consum, dar şi concluziile, în pagina următoare.

Pagini: 1 2 3

Citește și...


Comentarii
VIDEO | Moment ŞOCANT în direct la TV. Camerele au surprins totul:
VIDEO | Moment ŞOCANT în direct la TV. Camerele au surprins totul: "M-ai violat, m-ai făcut de ruşine!"
FOTO. Imagini INTERZISE cu Lidia Buble! S-A VĂZUT PREA MULT când a ridicat jacheta
FOTO. Imagini INTERZISE cu Lidia Buble! S-A VĂZUT PREA MULT când a ridicat jacheta
Oana Roman a anunțat divorțul de soțul ei:
Oana Roman a anunțat divorțul de soțul ei: "Am decis să ne separăm pentru că...”
„Şefule, de ieri vreau să dau de tine. Să ştii că ai de la mine...” / Discuţie incredibilă între şeful de post şi mama unor răpitori
„Şefule, de ieri vreau să dau de tine. Să ştii că ai de la mine...” / Discuţie incredibilă între şeful de post ...
Te-ai născut înainte de 90? Atunci trebuie sa știi asta URGENT
Te-ai născut înainte de 90? Atunci trebuie sa știi asta URGENT
Nerecomandat pentru cei sensibili. Deznodământul surprinzător al luptei dintre un piton uriaş, un bursuc şi doi şacali | VIDEO
Nerecomandat pentru cei sensibili. Deznodământul surprinzător al luptei dintre un piton uriaş, un bursuc şi doi şacali ...
Ce s-a întâmplat între Adelina Pestrițu și Virgil! Bruneta a făcut anunțul
Ce s-a întâmplat între Adelina Pestrițu și Virgil! Bruneta a făcut anunțul
ATENŢIE, bărbaţi! Dacă FEMEIA ta face asta frecvent este CLAR că te înşală cu altul
ATENŢIE, bărbaţi! Dacă FEMEIA ta face asta frecvent este CLAR că te înşală cu altul
ATUNCI ŞI ACUM | Cât de mult s-a transformat fetiţa care a ridicat România în picioare. O mai recunoşti? Cum arăta acum 20 de ani
ATUNCI ŞI ACUM | Cât de mult s-a transformat fetiţa care a ridicat România în picioare. O mai recunoşti? Cum arăta ...
Cât te costă să ajungi propriul tău patron. Cu mult mai puţini bani decât te-ai fi aşteptat, îţi poţi deschide propria ta...
Cât te costă să ajungi propriul tău patron. Cu mult mai puţini bani decât te-ai fi aşteptat, îţi poţi deschide ...
De sezon! Cum deszăpezeşti maşina în câteva secunde, fără să te uzi sau murdăreşti. Soluţia INCREDIBILĂ a acestui şofer s-a viralizat [VIDEO]
De sezon! Cum deszăpezeşti maşina în câteva secunde, fără să te uzi sau murdăreşti. Soluţia INCREDIBILĂ a acestui ...
Raluca Bădulescu, dependentă de cumpărături! Totul despre noul sezon 'Bravo, ai stil!', viața personală a juratei dar și banii pe care îi dă pe haine.
Raluca Bădulescu, dependentă de cumpărături! Totul despre noul sezon 'Bravo, ai stil!', viața personală a juratei dar ...
O femeie din Cluj a vrut să dea „şpagă” unui poliţist 10.000 lei
O femeie din Cluj a vrut să dea „şpagă” unui poliţist 10.000 lei
Inchide