TEST cu Renault Mégane facelift (2014). Vizită la chirurgul estetician

Autor: Adrian Mihălţianu 04 apr. 2014 Test in premiera

Performanţe, ţinută de drum

Bătrânul Mégane a primit, pe lângă o faţă nouă şi un sistem multimedia nou, o gamă reîmprospătată de motorizări. Astfel, pe lângă binecunoscutele 1,6 litri pe benzină cu 110 CP, 1,5 litri diesel cu 110 CP şi 1,6 litri diesel cu 130 CP, hatchbackul francez poate fi acum echipat cu o variantă îmbunătăţită a motorului diesel de 1,5 litri dCi, care produce 95 CP, precum şi cu un benzinar de 1,2 litri care dezvoltă 130 CP (acelaşi care e disponibil şi pe Dacia Duster facelift, doar că oferă un plus de 5 CP).

În cadrul testului internaţional desfăşurat în Spania, am condus variante de Mégane echipate cu propulsorul pe benzină de 1,2 litri cu 130 CP şi cu dCi-ul de 1,6 litri cu 130 CP.

În afară de faţa schimbată, la exterior e acelaşi Mégane ca până acum

Motoraşul de 1,2 litri se simte foarte vioi şi dornic să treacă la treabă, ajutat de o cutie de viteze manuală cu şase trepte cu o timonerie precisă (opţional, acest propulsor poate fi cuplat şi la o cutie automată). Toată magia se întâmplă peste 2.000 rpm, unde inima metalică îţi poate îndeplini (aproape) orice dorinţă, atâta vreme cât nu te încurci în schimbatul vitezelor.

Potrivit datelor oficiale, sprintul de la zero până la 100 km/h durează 9,7 secunde, în vreme ce dieselul de 1,6 litri reuşeşte să atingă suta în 9,8 secunde. Dar, cu toate că e în urma benzinarului în ceea ce priveşte acceleraţia, dCi-ul compensează printr-un cuplu mult mai mare (320 Nm faţă de 205 Nm), ceea ce o să te ajute foarte mult atunci când pleci la drum cu maşina plină.

Singura problemă este că aceste două propulsoare sunt disponibile doar în varianta de top, denumită GT Line, care are un preţ de listă de 19.200 de euro cu TVA inclus. Versiunile de echipare mai ieftine pot fi cumpărate doar împreună cu motorul pe benzină de 1,6 litri sau cel diesel de 1,5 litri.

Versiunea GT Line e cea mai piperată ca preţ, dar îţi oferă acces la noile motorizări

La drum întins, Mégane dă dovadă de o ţinută de drum confortabilă, cu o uşoară tentă sportivă atunci când ajungi în preajma unor viraje, iar direcţia este precisă şi oferă o doză decentă de feedback.

Consum

Cifrele oficiale spun că motorul pe benzină de 1,2 litri are un consum mixt de 5,4 l/100 km, iar cel diesel de 1,6 litri un consum mediu de 4 l/100 km.

La sfârşitul testului care a totalizat 500 km, varianta pe benzină a rămas sub valoarea de 8 l/100 km, în vreme ce dieselul a refuzat să urce peste 6 l/100 km, oricât de agresiv aş fi condus.

Un consum mai mult decât decent pentru un diesel de 1,6 litri

Astfel, dacă vrei o maşină economică, trebuie să te îndrepţi către o variantă diesel. Totodată, versiunile pe benzină rămân o alternativă bună pentru cei care vor o maşină ceva mai rafinată şi sunt dispuşi să cheltuiască un ban în plus la pompă.

Concluzii

Renault Mégane facelift (2014) rămâne o maşină reuşită, în ciuda vârstei sale destul de înaintate. Noul design al părţii frontale şi motorizările eficiente sunt atuurile pe care se bazează hatchbackul francez în lupta cu concurenţii săi. De asemenea, până la 30 aprilie 2014, compacta din Hexagon beneficiază de reduceri semnificative, de până la 4.000 de euro din preţul de listă, astfel că un Mégane de bază porneşte de la 10.150 de euro cu TVA inclus. O ofertă extrem de avantajoasă, care vine în ajutorul modelului aflat pe ultima sută de metri.

Datele tehnice ale modelelor testate, în pagina următoare.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide