Test în premieră cu Volvo S60 D3

Volvo S60 echipat cu cel mai mic motor diesel din gamă a ajuns în redacţia ProMotor. Primul test în România cu D3-ul de 163 CP echipat cu transmisia manuală în şase trepte.

Test în premieră cu Volvo S60 D3 Test în premieră cu Volvo S60 D3

Încă nu m-am obişnuit cu ideea că Volvo îşi promovează cel mai reuşit model din istorie cu o campanie ce caracterizează maşina ca fiind "Rebelul". Având în vedere că S60 se luptă cu maşini ca Audi A4 sau Mercedes-Benz C-Klasse, cred că alta ar fi trebuit să fie abordarea acţiunilor de promovare. Să nu uităm că aceasta este singura maşină din lume care opreşte singură în faţa unui obstacol din trafic fie că el este om sau maşină. Siguranţa pasivă a fost dusă la alt nivel de către Volvo, lucru de-altfel obişnuit pentru constructorul suedez. Nu pot să nu mă întreb încă o dată. Nu ar fi normal ca Volvo să fie primul constructor din lume care primeşte şase stele la testele Euro NCAP?!

Nu, ar spune oficialii companiei sus-amintite. Pentru că, cel puţin momentan, Pedestrian Detection este opţional. În România el este oferit în cadrul unui pachet denumit Driver Support care mai include comenzi audio pe volan, oglinzi exterioare rabatabile electric, senzor de ploaie, sistemul de avertizare Driver Alert, cel de avertizare asupra obiectelor aflate în punctul mort BLIS şi sistemul de avertizare asupra coliziunii frontale cu Full Autobreak plus cruise control adaptiv. În funcţie de echiparea pe care o alegeţi, preţul acestui pachet este cuprins între 2.046 şi 2.559 euro cu TVA inclus.

Personal nu văd cum ai putea să conduci un S60 ştiind că maşina ta nu estre echipată cu aceste dotări. Este ca şi cum ţi-ai cumpăra un M3 fără frânele standard. Sau un Landcruiser fără tracţiune integrală. Dotările de siguranţă sunt punctul forte al lui Volvo şi cred că, cel puţin în România, acest lucru poate atrage mai mulţi clienţi decât ideea că acesta este cel mai rebel model al mărcii.

În plus, nu toate S60 pot fi considerate ca făcând parte din gama celui mai dinamic Volvo din istorie. Reţineţi şi faptul că S60 este considerat astfel datorită unor dotări care nu sunt standard - suspensia cu amortizoare controlate electronic 4C şi servo-direcţia ajustabilă. Aceste două dotări sunt oferite într-un pachet care costă, universal, pentru orice echipare, 1.193 euro cu TVA.

Poţi spune că un 2.0T echipat până în dinţi este o maşină dinamică sau un T6 AWD de 304 CP este într-adevăr cel mai dinamic Volvo din istorie. Un D3 de 163 CP fără dotările speciale pentru suspensie şi direcţie nu este deloc cel mai dinamic Volvo din istorie şi nici măcar cel mai dinamic S60. El are alte calităţi,care dacă sunt completate de o configurare inteligentă a maşinii, va rezulta o limuzină de clasă medie care poate lua locul uşor unui A4. Iată de ce.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.