Test în premieră cu Volvo S60 D3

Autor: Dan Vache 30 aug. 2010 Test in premiera

Acesta este cel mai mic şi cel mai accesibil motor disponibil pe
S60. Puterea sa este de aproape două ori mai mică decât cea a
vârfului de gamă – 163 CP faţă de 304, dar cuplul motor maxim are o
valoare foarte bună de 400 Nm, cu doar 40 Nm mai mică decât cea a
vârfului de gamă. Motorul D3 este disponibil în standard cu o
transmisie manuală în şase rapoarte, dar opţional poate fi
comandată o versiune echipată cu o transmisie automată în şase
rapoarte.

Preţul celui mai ieftin S60, echipat cu propulsorul D3 este de
31.620 euro cu TVA. Versiunea cu transmisia
automată costă 33.852 euro cu TVA. Motorul D3 este un propulsor
derivat din D5, are tot cinci cilindri în linie dar cilindreea a
fost scăzută de la 2.400 cmc la 1.984 cmc. Puterea maximă
de 163 CP este disponibilă mai jos, la 3.000 rpm,
faţă de
motoarele D5 ale căror putere mare este disponibilă la 4.000 rpm.
Aşa cum ne place nouă să spunem, acesta este un motor cinstit. Nu
impresionează prin forţă sau rafinament dar are un raport foarte
bun putere/ consum. Puterea este suficientă şi când spun suficientă
mă refer la faptul că odată ce ai condus această versiune ai
imediat senzaţia că nu ai nevoie de putere mai mare dacă ai un stil
de conducere liniştit.

Datorită configuraţiei în cinci cilindri motorul are un sound
plăcut de diesel în plaja de turaţie joasă, până în 3.000 rpm. De
aici înainte însă, este destul de zgomotos şi parcă strică o parte
din confortul exemplar al interiorului. Transmisia manuală
cu şase rapoarte este precisă,
plăcută de manevrat dar
cursa dintre trepte putea fi una mai scurtă. Un sistem short-shift
ar fi ideal pentru o cutie care funţionează atât de lin sub comanda
şoferului. Da, acesta este cel mai confortabil S60 pe care
l-am condus.

Echipat cu suspensia standard, fără 4C, acest D3 este ideal
pentru cei care caută o limuzină de clasă medie în primul rând
confortabilă. Poate de aceea, direcţia oferită standard şi lipsită
de un feedback foarte bun pe viraje, nu va fi deranjantă. Ţinuta de
drum este confortabilă, amortizarea denivelărilor mici se
face fără zgomot
şi antifonarea contribuie şi ea la
confort până peste 3.000 rpm când motorul se face auzit destul de
tare. Dacă este un S60 care să concureze C-Klasse la
confort, aceasta este maşina.
Desigur, dacă vrei un S60
care să concureze A4 la dinamică trebuie să cumperi unul echipat cu
direcţia reglabilă şi suspensia 4C.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide