Test în premieră Mercedes-Benz R 350 CDI 4matic

Mulţi spun că acesta este cel mai controversat model construit vreodată de Mercedes-Benz. Eu spun că este o alternativă foarte bună la SUV-urile companiei. Sau la break-uri. Poate şi pentru limuzinele 4matic. Iată de ce.

Test în premieră Mercedes-Benz R 350 CDI 4matic Test în premieră Mercedes-Benz R 350 CDI 4matic

"Space, prestige, exceptional confort". Aşa este descris R-Klasse facelift în filmul de prezentare de după lansarea de la Salonul Auto de la New York din 2010. Da, ştiu, suntem aproape de mijlocul lui 2011 şi abia acum testăm acest nou R. Există însă şi o explicaţie pe care sunt convins că foarte mulţi o ştiu deja. Cifrele de vânzări ale acestui touring sedan - family car - SUV nu au fost deloc satisfăcătoare. Nici măcar pe piaţa americană de unde se aşteptau vânzări serioase (peste 25.000) care să ajute atingerea unui target anual global de 50.000 de unităţi.

Lansat iniţial în 2005 la Salonul Auto de la New York drept model 2006, R-Klasse a fost poziţionat între M-Klasse şi GL-Klasse drept Sports Tourer. Evident că primii clienţi care au pornit cu maşina asta pe viraje şi-au dat repede seama că nu este nimic Sports la maşina asta. În plus, toate modelele destinate pieţei americane sunt versiuni cu ampatament lung - 3.215 mm faţă de 2.980 deci mai greu de vorbit de Sports şi din cauza aceasta.

Cel mai bun an de vânzări a fost, pe piaţa principală SUA, 2006. S-au vândut atunci 18.168 de unităţi, dar anul viitor cifrele s-au prăbuşit. Mercedes-Benz a anunţat în mai 2007 îmbunătăţiri la interior, exterior şi motoare noi, dorind să salveze situaţia. 2007 a însemnat şi finalul pentru versiunea 63 AMG de 503 CP, 630 Nm şi capabilă să ducă uriaşul de 2,3 tone de la 0 la 100 km/h în cinci secunde.

2008, 2009 şi 2010 au fost ani catastrofali pentru vânzările lui R în America. Este clar că şi criza economică a avut partea ei de vină dar era clar că R trebuie oprit sau reinventat. S-a ales, evident, a doua variantă şi astfel Mercedes-Benz a lansat în 2010 noul R, cu adevărat nou.

De la Sports Tourer, R-Klasse este acum un Family Tourer. Repoziţionare logică dacă mă întrebaţi pe mine. Aceasta este o maşină de familie în toată regula, dar o maşină de familie cu o personalitate aparte. Sincer, nu contează cum văd americanii, germanii, englezii sau italienii R-Klasse. Eu trăiesc în România şi cred că acest noul R-Klasse poate avea succes către clienţii de M sau G cu o deschidere psihică ceva mai mare către maşini inedite.
Facelift-ul a îmbunătăţit serios aspectul frontal al maşinii şi l-a adus la zi, în spiritul actual al mărcii. Farurile, capota, spoilerul şi grila sunt acum desenate mai agresiv. Dacă optaţi pentru farurile bi-xenon veţi primi şi luminile de rulare pe timp de zi cu LED-uri, amplasate în spoiler în locul farurilor de ceaţă. În partea din spate atrag atenţia noile stopuri care folosesc exclusiv tehnologia LED şi evacuările cu elemente finale trapezoidale.

Nu ştiu cât de vinovate au fost elementele stilistice ale modelului inţial pentru vânzările slabe dar dacă farurile rotunde au speriat clienţii, acum noua faţă poate să-i atragă cu siguranţă. Faţă de actualele M şi G, noul R arată mult mai bine privit din faţă.

Profilul maşinii este clar subiectul de controversă principal, dar puteţi rezolva acest lucru dacă optaţi pentru cele mai mari jante - 20 sau chiar modelul AMG de 21, care vor schimba clar percepţia asupra maşinii. Şi geamurile fumurii pentru spate şi lunetă vor face minuni.

Personal, nu am fost deloc un fan al acestui model, dar acest facelift cred că rezolvă foarte multe din problemele de personalitate ale lui R. O configuraţie deşteaptă poate chiar să creeze o maşină impresionantă. Pardon, o maşină de familie impresionantă.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.