Premiera  Test în premieră naţională cu a şaptea generaţie VW Passat

Vine o zi când te trezeşti faţă în faţă cu un ceva care pentru o mare parte a lumii este, dacă nu un ideal, cel puţin o aspiraţie firească în procesul de evoluţie socială, sau o continuarea a unei convingeri. Iar dacă acel ceva este o nouă generaţie VW Passat atunci parcă încerci o mică emoţie.

Test în premieră naţională cu a şaptea generaţie VW Passat Test în premieră naţională cu a şaptea generaţie VW Passat

Emoţie nu pentru că subiectul, în cazul de faţă, noul Passat ar avea puteri magice sau hipnotice, ci pentru că este vorba de un model care s-a vândut de-a lungul timpului în peste 15 milioane unităţi. Este prin urmare un model certificat de încrederea a peste 15 milioane de oameni...suficiente voturi cât să poţi "improviza" o dictatură într-o ţară din America de Sud. Cei de la VW ne-au spus că avem în faţă a şaptea generaţie a modelului, prima fiind lansată în 1973.

Evoluţia stilistică o găsesc inspirată, chiar dacă sunt extrem de multe voci care acuză lipsa de imaginaţie a designerilor VW şi aplicarea temei Golf VI la toată gama. Nu poţi condamna o marcă pentru faptul că doreşte a avea o gamă de modele unitară la nivelul designului, o identitate de marcă coerentă la nivelul designului pentru întreaga gamă . Designul noului model este inspirat de Phaeton. Cu noua linie s-a dorit amplificarea senzaţiei de dinamică dar în acelaşi timp şi o prezenţă mai impunătoare pe drum. Noul Passat doreşte să îşi consolideze poziţia în segment dar în acelaşi timp se doreşte o alternativă şi pentru cei care ar cocheta cu ideea achiziţionării unui model din segmentul superior.

Faptul că designul noului Passat este inspirat de Phaeton comunică un mesaj destul de clar, se doreşte un model care aspiră la următoarea treaptă socială. Aici ar trebui deja să inventăm grade de comparaţie pentru segmentul premium, toată lumea este într-un fel sau altul premium, dar un segment premium definit în funcţie de nevoile şi posibilităţile fiecărui constructor, şi de ce nu de locul asumat în piaţă. Privit din faţă şi din spate modelul este nou, în schimb privit din lateral pare acealaşi Passat. Şi parcă încep să apară semne de întrebare vis-a-vis de noutatea acestei generaţii B7. Unii pot privi acest nou model, conform declaraţiilor oficiale, ca fiind un facelift mai amplu.

Semne de întrebare care devin isterice ca intensitate o dată ce urci în maşină. Parcă acelaşi interior cu mici retuşuri. Şi în Golf VI trăieşti o senzaţie de deja vu, dar acolo este evident că este vorba de ceva nou. În Passat trăieşti o senzaţie ciudată de prezent şi nu de nou şi viitor. Nu reproşez conservatorismul designului interior, dar este totuşi uşor ciudat să vorbeşti de un model nou doar la exterior. Sunt mici detalii noi care pot trece uşor cu vederea. Pe consola centrală în partea superioară este dispus un ceas analogic, exact ca la Phaeton. Sub acesta se găseşte displayul sistemului infotainment - audio, navigaţie - acelaşi ca la vechea generaţie. Apropo de display-uri, cel amplasat între ceasurile de bord este acum color, în genul celor de la noul Touareg şi Phaeton.

A evoluat subtil designul tunelului median unde este poziţionat şi levierul cutiei de viteze. Levierul a câştigat în ergonomie atât prin o uşoară repoziţioanre cât şi prin design. De asemenea comanda frânei de staţionare este în partea stângă a levierului cutiei de viteze şi nu în stânga volanului. Practic pe tunelul media se găsesc grupate marea majoritate a comenzilor pentru sistemele de asistare electronică. Scaunele au fost redesenate şi pot fi comandate opţional de la nivelul Comfortline cu funcţia de ventilaţie. Cine doreşte poate comanda şi scaune cu funcţie de masaj. Noul Passat se mai laudă în versiunea sedan cu un volum al portabagajului de 565 litri, iar în versiunea Estate de la 603 litri până la 1.731 litri. O noutate simpatică este funcţia Easy Open a capacului portbagajului sau hayonului.

Dacă aveţi ceva voluminos în braţe sau multe sacoşe, trebuie doar să aveţi cheia în buzunar, când sunteţi în spatele maşinii este suficient să ridicaţi uşor piciorul sub spoilerul spate şi portbagajul se deschide. Un detaliu practic. În schimb Passat-ul impresionează prin cocktail-ul de sisteme electronice disponibile în funcţie de nivelul de echipare în dotare de serie sau opţională pentru asistarea şoferului în timpul condusului. O premieră pentru acest segment este detectarea stării de oboseală a şoferului.

Maşina din momentul pornirii monitorizează în permanenţă reacţiile şoferului. În momentul în care sesizează o abatere de la media reacţiilor - impulsurile asupra coloanei de direcţie şi a pedalierului - declanşează un semnal acustic de averizare de 5 secunde asociat cu un mesaj pe displayul central al tabloului de bord în care este recomandată o pauză. Dacă în 15 minute şoferul nu opreşte, procedura este repetată.

Adaptive Cruise Control Plus Front Assist şi Funcţia de frânare de urgenţă în mediul urban. Pot conduce la evitarea unei coliziuni în trafic urban când maşina din faţă frânează brusc iar şoferul din Passat nu este atent, iar în cazul în care maşina este echipată cu o cutie DSG poate menţine o distanţă prestabilită faţă de vehiculul din faţă şi chiar oprin dacă situaţia o impune. Sistemul poate fi în orice clipă dezactivat de intervenţia şoferului prin frânare sau accelerare. Mai puteţi echipa Passatul cu sisteme care recunosc semnele de circulaţie, care te avertizează la parăsirea benzii de rulare, avertizare că un vehicul se aflat în unghiul mort. Toate motorizările diesel sunt echipate standard cu funcţia start/ stop, chiar şi pe cutiile automate.

Versiunile cu motorizări de top - 2.0 TSI/ 211 CP şi 2.0 TDI/ 170 CP dispun de diferenţialul electronic XDS. Acestea ar fi în linii mari noutăţile de pe a şaptea generaţie Passat.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.