Test în premieră Renault Fluence Z.E.

Recunosc faptul că încă sunt reticent la electricitate... când vine vorba de a o asocia cu un automobil. Pe undeva poate am motive, unele justificate de raţiuni practice. Dar dacă îmi doresc ca şi copii mei să se bucure de acelaşi verde de care mă bucur şi eu ar trebui să gândesc mai electric.

Test în premieră Renault Fluence Z.E. Test în premieră Renault Fluence Z.E.

Am avut ocazia la Paris să iau contact cu Fluence Z.E. şi Kangoo Z.E. Înainte de a urca la volan a trebuit să îndur o prelegere de vreo 40 de minute, din care vreo 15 minute au fost interesante. Adică legate de detalii tehnice şi avantajele reale ale unui client, în rest multe cuvinte pentru a sublinia ideea de verde. Sincer să fiu aş fi renunţat la cele 25 de minute de doctrină pentru a fi şi mai verde şi a salva ceva kW - lumini, plasme, aer condiţionat...

În altă ordine de idei Renault se poate lăuda cu cel mai avansat program electric. Din 2011 veţi găsi în showroom-urile constructorului francez două modele electrice, adică electrice nu hibride. Este vorba de Fluence Z.E. şi Kangoo Express Z.E., fiind disponibile de la mijlocul anului 2011.

Ambele modele fiind derivate din modele clasice, care folosesc pentru propulsie motoare cu ardere internă. Dar gama Renault Z.E. va include până în 2012 alte două noi modele. În a doua jumătate a anului 2011 va fi pe piaţă Renault Twizy, iar la mijlocul lui 2012 va fi disponibil Renault ZOE. Două modele gândite de la zero ca fiind electrice.

Nu putem vorbi de o revoluţie în materie de ecologie cu aceste modele electrice, în condiţiile în care infrastructura este inexistentă în România şi cam la acelaşi nivel în restul lumii cu mici excepţii. Vom putea vorbi de o reducere a emisiilor când la nivel mondial cel puţin 10% din automobile vor fi electrice. Dar până atunci principalele avantaje pot fi descoperite extrem de facil în cazul unei utilizări în mediul urban.

În primul rând vorbim despre lipsa noxelor, a dispărut ţeava de eşapament. Iar în mediul urban unde spaţiile verzi sunt limitate, o reducere a emisiilor pe orice cale este un câştig. Apoi putem vorbi şi de o reduce a poluării fonice. Apropo de fundalul sonor. Faptul că modelele electrice au devenit extrem de silenţioase este o reală problemă. Renault încă lucrează la un sistem de avertizare sonoră care să fie montat din 2011 pe modelele electrice de serie.

Acesta va fi activ până la o viteză de 30 km/h şi are datoria de a face maşina vizibilă "auditiv" de cei din jur. După această viteză sistemul va fi dezactivat, considerându-se că zgomotul produs de pneuri la rulare este suficient pentru a marca prezenţa maşinii. Aici vorbim atât de pietoni cât şi de ceilalţi participanţi la trafic.

Automobilul electric, sau cel care are emisii zero, începe să devină o necesitate în mediul urban. În 2007 aproape 50% din populaţia planetei locuia în mediul urban, iar acest procent se estimează a fi de 70% în 2050.

Cei de la Renault au ţinut să ne liniştească în privinţa resurselor mondiale de litiu, elementul esenţial, în acest moment, din componenţa unei baterii. Sunt rezerve estimate la 14-17 milioane de tone, o baterie are nevoie de 3 kg litiu. În condiţiile în care bateriile sunt reciclabile... se pare că nu vom ajunge prea curând la o criză a litiului.

La capitolul "horoscop", oficialii Renault estimează un parc de vehicule electrice, la nivel mondial, de 3 milioane unităţi, pentru ca în 2020 să se ajungă la 6 milioane. Realitatea în mod cert va fi influenţată de progresul tehnic, de factorii externi - preţul petrolului, dar şi de politicile fiscale ale autorităţilor. Din acest punct de vedere autorităţile din Israel şi Danemarca au semnat deja un angjament cu Renault pentru 100.000 unităţi Fluence Z.E. până în 2016.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.