Test în România cu Toyota Auris HSD

După numai trei zile de la lansarea în România, ProMotor a testat noul Toyota Auris HSD, al doilea model hibrid al constructorului japonez după renumitul Prius.

Test în România cu Toyota Auris HSD Test în România cu Toyota Auris HSD

Toyota Auris Hybrid este primul model hibrid din segmentul C şi al doilea din gama Toyota, după Prius, care foloseşte aceeaşi tehnologie Hybrid Sinergy Drive. Sistemul utilizează atât un motor electric, cât şi un motor termic, ce sunt folosite simultan sau separat.

Constructorul japonez are în plan ca, până în anul 2020, toate modelele sale să beneficieze de acest sistem, Auris HSD fiind primul pas în acest proces de extindere.

Dar acum să vedem cum putem recunoaşte noul model japonez hibrid atunci când va trece pe lângă noi. La exterior, Auris HSD nu este cu mult diferit faţă de modelul cu motor termic. Câteva mici schimbări la spoilerele spate şi faţă, acesta din urmă având acum integrate lumini de drum cu tehnologie LED, un difuzor sub grilă (care a scăzut coeficientul aerodinamic la 0,28) şi bineînţeles siglele "HYBRID" lipite pe lateralele maşinii şi pe portbagaj.

Nu sunt prea multe modificări încât să fie recunoscut de la prima vedere.

În interior, primul lucru care îţi spune că eşti într-un Auris HSD este un "mini-schimbător" de viteze din răşină sintetică, sau, mai bine zis, schimbătorul lui Prius în miniatură. După ce te-ai aşezat la volan, observi indicatoarele Optitron cu lumină albastră, iar pe consola centrală sunt aliniate trei butoane reprezentând trei moduri de conducere: EV, ECO şi Power.

Primul mod te ajută să rulezi folosind numai motorul electric, dar numai pe o distanţă de 2 km şi cu o viteză maximă de 50 km/h. ECO nu face altceva decât să combine propulsorul pe benzină cu cel electric, oferind un consum de combustibil redus.

Cel de-al treilea mod, Power, a fost creat pentru performanţe, graţie celor 136 CP, generaţi de cele două propulsoare. Iar, pentru ca toate acestea să poată fi folosite în mod corect şi ecologic, nu trebuie decât să fie respectat indicatorul sistemului hibrid sau "noul turometru", care va ajuta la optimizarea consumului de carburant.

Cum? Simplu. Trebuie doar să te supui indicaţiilor "turometrului" care dispune de patru zone: cea de încărcare, ce indică recuperarea energiei şi încărcarea bateriei în timpul frânării, zona Eco-Drive, care indică nivelul consumului de carburant prin controlarea folosirii pedalei de acceleraţie, zona Hybrid Eco, aceasta indicând reducerea consumului de benzină la un nivel extrem de coborât prin apăsarea uşoară pe acceleraţie şi zona Power, care indică un consum maxim de carburant.

Specific modeului hibrid este şi tapiţeria Kaze, de culoare gri închis cu accente albastre, ce se asortează cu lumina indicatorelor din bord. În spate, chiar deasupra numărului de înmatriculare, cei de la Toyota au amplasat o cameră video pentru mersul înapoi, care proiectează imaginea pe oglinda interioară retrovizoare. Aceasta se va activa automat în momentul în care maneta schimbătorulului este adusă în marşarier.

Datorită bateriei sistemului hibrid, portbagajul modelului Auris HSD a fost redus cu 75 de litri, capacitatea sa totală fiind acum de 279 litri. Deşi masa totală a crescut de la 1.260 kg la 1.455 kg, performanţele lui Auris HSD nu au scăzut foarte mult faţă de modelul cu motor diesel, acesta fiind doar cu aproximativ o secundă mai lent.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.