TEST: Jeep Grand Cherokee facelift 2013. Boss-ul se întoarce!

Autor: Adrian Mihălţianu acum 6 ani Test in premiera

Pe vremuri era considerat boss-ul SUV-urilor din România, iar oricine avea cât de cât bani şi voia să demonstreze asta cu o maşină, se repezea să aducă „cu vaporul” un Grand Cherokee. Între timp, avalanşa de SUV-uri premium şi puternice a făcut ca Grand Cherokee să rămână doar unul din mulţime, însă  americanii ţin morţiş să ne reamintească faptul că e cel mai premiat SUV din lume. Aşa că faceliftul său nu te poate lăsa indiferent.

Jeep Grand Cherokee facelift 2013

Imaginaţi-vă că vedeţi asta în oglinda retrovizoare. Vă daţi la o parte?

Pe scurt, căci e vorba de un test de prim contact: noul portavion american arată mai bine datorită farurilor cu LED şi a grilei frontale uriaşe, cu foarte mult metal, cât să facă fericiţi, undeva pe glob, patronii unei fabrici de crom! Dar masivitatea maşinii permite cantităţi nelimitate de bling, aşa că efectul este exact cel scontat: avem acum un SUV modern, cu aer sport şi elegant deopotrivă.

La interior am regăsit materiale mult mai bune decât ne-a obişnuit Jeep în trecut, semn că aportul de cunoştinţe europene era exact ceea ce-i trebuia acestei mărci. În dotarea Overland, cel puţin, pielea, materialele plastice şi inserţiile ornamentale din lemn poros arată excelent şi se simt foarte plăcut la atingere. Bordul are acum două ecrane color: unul central şi tactil, de 8.4 inci (diagonală de 21.3 cm), şi unul situat chiar în faţa privirii şoferului, între indicatoarele de bord analogice (design regăsit şi la noul Opel Insignia, culmea!). Efectul este reuşit, căci şoferul are tot timpul în faţa ochilor informaţiile necesare, iar comenzile de pe volan sunt intuitive şi uşor de folosit în timpul condusului.

Jeep Grand Cherokee facelift interior

Materiale de calitate, asamblare OK, feeling premium

Există şi minusuri: ecranul tactil central cere acomodare, iar răspunsul la comenzi este puţin cam încet. Nu am putut înţelege nici imposibilitatea de a introduce adresa de destinaţie în timpul mersului – copilotul se simte absolut inutil, căci maşina îi cere şoferului să tragă pe dreapta pentru a putea introduce prin tastatura tactilă destinaţia. Am încercat şi sistemul de identificare vocală, însă navigaţia nu a reuşit să înţeleagă ce silabiseam noi. Un punct în minus, aşadar, pentru sistemul multimedia pe partea de interactivitate şi navigaţie.

E musai să menţionez însă că atmosfera de la bord este înveselită în echiparea Overland de unul dintre cele mai bune sisteme audio pe care mi-a fost dat să le ascult în ultima vreme. E vorba de un sistem audio Hi-Fi Premium Alpine cu surround, amplificator de 506 W, 9 difuzoare şi subwoofer. Sincer, nu e nevoie să urcaţi la noua dotare Summit pentru sistemul şi mai performant, de 825W de la Harman Kardon. Cel de pe Overland e deja sublim, totul se aude clar şi perfect, în cele mai mici detalii!

Sistemul audio se aude divin, sistemul de navigaţie are interfaţa greşit gândită

Spaţiul este la discreţie, evident, pentru cinci adulţi şi bagajele lor, iar confortul este asigurat de fotolii mari şi relativ moi, cu suficientă susţinere laterală. Am apreciat şi spaţiile de stocare, precum şi spaţiul pentru cap, coate şi picioare din spate – se vede că Jeep are o tradiţie îndelungată în acest domeniu!

Insonorizarea a fost şi ea îmbunătăţită, deşi încă auzi fâşâitul aerului la viteze de autostradă. Motorul, însă, nu deranjează nici măcar atunci când îl urci mai mult în ture. Dar despre comportamentul rutier, citiţi pe pagina următoare.

Per total, la capitolele design, confort şi utilitate, marele Cherokee bifează sus şi foarte sus. Este o maşină gândită să-ţi asigure un confort suprem în orice condiţii, iar acest atu al ei este jucat perfect. Să vedem aşadar şi cum stă pe drum…

Pagini: 1 2 3

Citește și...


Comentarii
Inchide