TEST: Mazda CX-3. Concentrat de KODO la preţ de Duster

Autor: Adrian Mihălţianu 29 mai 2015 Test in premiera

Mazda CX-3: dotări şi siguranţă

Nu voi înşirui aici toate dotările maşinii, îţi poţi face o idee citind articolul despre dotările şi preţurile Mazda CX-3. Voi menţiona însă trei aspecte care arată cât de avansată este maşina:

  • Ai pilot automat autoadaptiv, care frânează singur atunci când în faţa ta se află o maşină care merge cu viteză mai mică decât cea setată de tine
  • Ai afişarea informaţiilor vitale pe un mic ecran de sticlă în faţa şoferului, avertizare sonoră la ieşirea involuntară de pe banda de rulare şi avertizare luminoasă şi auditivă atunci când ai o maşină în unghiul mort (ba chiar şi când dai cu spatele din parcare şi vine o maşină din lateral!)
  • Ai sistem multimedia mai mult decât decent, cu conectivitate foarte bună şi o navigaţie care, chiar dacă mai dă rateuri pe drumurile proaspăt modificate din Spania, te duce cu bine la destinaţie.

Mult mai dotată decât te-ai aştepta

Pe partea enervantă a lucrurilor amintesc totuşi faptul că n-am reuşit să dezactivez avertizările navigaţiei atunci când depăşeam un pic viteza maximă legală sau mai ales atunci când urmau camere radar fixe sau mobile. E foarte bine că-ţi spune navigaţia că urmează o cameră mobilă, dar atunci când vocea suavă îţi spune de repetate ori să încetineşti deşi tu ai cu 2 km/h mai mult decât viteza maximă legală, te cam enervezi.

Mazda CX-3: concluzii

Nu voi face o comparaţie aici cu concurenţii ei, vom reveni cu un test special în acest sens, însă ţin să spun că versiunea recomandată este cea turbodiesel, pentru că e cea mai potrivită raportată la ţinuta de drum a maşinii şi la scopul ei final.

Un crossover de clasă B foarte reuşit, potrivit pentru mediul urban

Nu vei ieşi cu maşina asta pe drumuri foarte accidentate şi nici în offroad, dar te vei bucura de faptul că înghite gropile şi denivelările fără stres şi fără zgomot. Nu vei croşeta serpentinele ca un dement cu ea, dar dacă vrei să ai mici reprize cu tente sportive, maşina se va supune fără să crâcnească. În fine, nu vei câştiga concursuri de taxe şi impozite mici (la motoarele pe benzină, din cauza cilindreei mari), dar te vei bucura de un consum mic, inclusiv în oraş.

Per total, o maşină foarte plăcută din toate punctele de vedere, cu foarte puţine minusuri reale şi deosebit de frumoasă (am mai spus asta?!). Dacă ar face şi scaune cu suport lombar, ar fi perfectă. Aşa, mai au şi concurenţii o şansă, cel puţin în ceea ce mă priveşte.

De testat şi de apreciat cu măsură, maşina deja poate fi comandată şi testată în România.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide