Volvo XC60 – Testat în premieră în România

Autor: Silviu Draganescu acum 11 ani Test in premiera

Volvo inseamna sigurantaXC60 – Cel mai sigur Volvo. Sau cel mai enervant. E acelaşi lucru. De ce? Pai fiind cel mai sigur Volvo, te înnebuneşte cu bip-uri. Le fiecare minut auzi un bip. Atenţionare pentru unul din sistemele de siguranţă. Sistemul audio este dat automat mai încet şi apoi auzi bip-ul. Partea bună este că la un moment dat te obişnuieşti cu ele.

Cel mai important sistem introdus în serie pe noul XC60 se numeşte City Safety. Creşte siguranţa în mediul urban. Până aici era la mintea cocoşului, nu-i aşa? Practic, la viteze mai mici de 30 de km/h un set de lasere montat în oglinda retrovizoare interioară verifică prezenţa unei alte maşini în faţa lui XC60 şi calculează viteza cu care aceasta se deplasează.

Dacă o coliziune este aproape sigură, frânele modelului Volvo sunt acţionate automat la capacitate maximă timp de două secunde, timp după care şoferul este nevoit să intervină. Important este că sistemul reuşeste să evite o mare parte din accidentele uşoare produse în oraş, iar pentru cele care au totuşi loc, pagubele sunt aduse la un minim. Lucru care va conta probabil la unele societăţi de asigurări. Atenţie însă! Sistemul este realizat astfel încăt citească doar numerele de înmatriculare şi stopurile maşinii din faţă, astfel încât este total nefuncţional în cazul unor alte obstacole.

Senzori peste senzoriCe mai ştie Volvo XC60 să facă? Ştie să bipaie atunci când treci peste o linie de demarcare fară să semnalizezi. Ştie să bipaie când mergi cu spatele şi te uiţi mai mult în camera video chiar dacă pe ea scrie mare să nu uiţi de oglinzi. Când te apropii prea mult de o maşină din faţă un head up display te atenţionează.

Foarte folositor este şi tempomatul adaptiv, care frânează automat maşina la apariţia unui obstacol în faţă şi revine la viteza setată imediat ce banda este liberă. Iar distanţa de la care să intervină se poate alege foarte uşor prin intermediul unei manete. Concluzionând, modelul este îmţesat cu tehnologie. De altfel, e suficient să priviţi poza alăturată, ce ne prezintă setul generos de senzori montaţi în onglinda centrală.

De securitate pasivă nici nu mai are rost să amintim, o baterie completă de airbaguri şi o structură de deformare inteligentă asigurând cu lejeritate cele 5 stele la EuroNCAP.

 

Pagini: 1 2 3

Citește și...


Comentarii
Inchide