A4, IS, C Klasse, Seria 3, BLS, 9-3, X-Type

Autor: Sergiu Tudose 15 feb. 2008 Teste comparative

Ce mai putem spune noi despre Seria 3? Da, este în continuare regele clasei sale din punctul de vedere al stabilităţii şi da, este cea mai dinamică maşină din acest comparativ – în ciuda faptului că nu se află în Top 3-ul celor mai rapide de aici. Motorul turbodiesel de 1,8 litri şi 143 cai este plăcut (nu genial) şi poate atinge prima “sută” în 9,3 secunde, oprindu-se la o viteză maximă de 210 km/h.

După cum ştie probabil şi ultima persoană de pe lume, direcţia unui Seria 3 nu poate fi altfel decît perfectă pentru o maşină normală de familie, iar preţul de bază al unui 318d atinge şi el cotele perfecţiunii la raportul preţ/calitate – 23.980 euro CIP fiind suma care-ţi poate pune în garaj cel mai pur sports-premium sedan din lume.

Aici chiar nu exagerăm deloc. Indiferent de numele constructorului, indiferent de cîţi cai putere s-ar afla sub capotă…niciun alt model din acest segment nu poate ţine piept unui BMW Seria 3 din punct de vedere al şofatului pur.

Dotările-standard includ: 6 airbaguri, DSC, DTC, DBC, frîne cu discuri faţă-spate, cotieră centrală, aer condiţionat, buton start-stop, computer de bord şi radio-CD cu MP3. După cum vedeţi, modelul din testul nostru avea în plus o pereche de proiectoare de ceaţă şi un volan din piele multifuncţional – ambele făcînd parte din pachetul Avantaj, la preţul de numai 731 euro CIP.

Dacă tot am pomenit mai sus de raportul preţ/calitate, nu pot să nu vorbesc şi despre faptul că materialele “cabinei” sînt mai bine “închegate” pînă şi decît cele folosite în interiorul noului A4 (chiar dacă nu sînt la fel de plăcute la atingere). Poziţia la volan, şi ea, bineînţeles, impecabilă, ne-a ajutat foarte mult în obsesia noastră de a decupla DTC-ul şi a profita puţin de… beneficiile tracţiunii pe spate.

Cutia de viteze cu 6 rapoarte este precisă şi are o cursă suficient de scurtă ca să amplifice senzaţia de maşină sport, în timp ce motorul se turează foarte liniar şi nu te lasă baltă într-o depăşire lungă aşa de repede ca, de exemplu, TDi-ul de sub capota noului A4 – motor cu acelaşi număr de cai şi chiar cu 20 Nm în plus.

Pe scurt, o berlină agilă, excelent finisată şi la un preţ mai mult decît avantajos atunci cînd iei în considerare ceea ce primeşti. Dacă ar fi să-i reproşăm ceva, am invoca poate faptul că nu este tocmai cea mai relaxantă maşină la condus dintre cele şapte.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide