A4, IS, C Klasse, Seria 3, BLS, 9-3, X-Type

Autor: Sergiu Tudose 15 feb. 2008 Teste comparative

Gîndul că la comparativ va participa şi un automobil conceput de o companie care fabrică avioane de vînătoare în valoare de 45 milioane USD ne-a entuziasmat încă de la început. Mai ales că era vorba de noua generaţie a modelului 9-3, o maşină care, cel puţin pe hîrtie, promite mult mai multe decît evidenţa că, la fel ca şi BLS-ul, are foarte multe în comun cu Opel Vectra şi, mai ales, cu Caddy-ul din testul nostru.

Din start, aspectul său, 100% scandinav, ne-a cucerit nu numai prin forma caroseriei, ci şi prin look-ul dobîndit în urma utilizării unor poziţii agresive, în stil “daytime running lights”, foarte asemănătoare celor folosite de Audi – chiar dacă nu la fel de impresionante.

Nu trebuie să-ţi foloseşti prea mult imaginaţia pentru a observa cum panourile caroseriei se întîlnesc într-un mod tipic aerospaţial. Odată ce sesizezi efectul, asta poate avea consecinţe grave asupra felului în care începi să-ţi imaginezi că ar trebui să “zboare” maşina pe şosea.

Putem spune că Saab 9-3 este mai degrabă o maşină cu o ţinută de drum foarte civilizată, iar nu cine ştie ce bombă supersonică pe roţi – indiferent de motorizare.
În ciuda asemănărilor tehnice, faţă de BLS, Vectra sau de orice alt “văr” de-al său, Saab-ul beneficiază de setări mult mai bune, atît în cazul şasiului, cît şi în cazul suspensiilor sau al direcţiei.

Înăuntru sînt folosite aproximativ aceleaşi materiale ca şi în BLS, însă cu puţin mai mult pragmatism. Consola centrală este foarte interesantă, datorită în mare parte layout-ului, care duce cu gîndul la un cockpit. Iar dacă vrei să porneşti motorul şi este prima oară cînd te urci într-un Saab, vei rămîne foarte surprins, deoarece cheia intră undeva între schimătorul de viteze şi frîna de mînă.

Sub capotă se află acelaşi motor ca în BLS, un turbodiesel cu origini GM, de 1,9 litri şi 150 de cai-putere. Performanţele? Cel puţin în linie dreaptă, aceleaşi ca şi ale Cadillac-ului. În ciuda unui preţ de bază mai mult decît decent (24.790 euro CIP), modelul testat de noi, în dotarea Vector, costă nu mai puţin de 27.790 euro, de asemenea fără taxe.

În schimb, dotările-standard sînt extrem de generoase şi includ (printre altele): 8 airbaguri, jante din aliaj de 17”, filtru de particule pentru catalizator, ABS, ESP, TCS, MBA, CBC, geamuri electrice faţă-spate, oglinzi electrice încălzite, scaun şofer reglabil electric, tapiţerie sport, climă automată, volan multifuncţional, senzor de ploaie, pilot automat şi computer de bord. În plus, modelul testat avea faruri bixenon – în valoare de 807 euro CIP.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide