A4, IS, C Klasse, Seria 3, BLS, 9-3, X-Type

Autor: Sergiu Tudose 15 feb. 2008 Teste comparative

Un lucru este cert: dacă toate maşinile de familie ar arăta ca un Lexus IS, şoferii lor ar începe să se simtă ca Tony Soprano de fiecare dată cînd s-ar urca la volan.

În general, există două genuri de mărci auto admirate şi respectate în traficul urban modern. Aceste maşini pur şi simplu emană bun-gust şi refuză tot ceea ce înseamnă kitsch.

Se va întîmpla foarte rar să auzi pe cineva vorbind la cîrcoteală despre o marcă precum Aston Martin. Într-un oarecare sens, exact acelaşi lucru este valabil şi pentru Lexus, ba chiar şi pentru Jaguar. Dar să le luăm pe rînd!

IS 220d a fost fără doar şi poate cel mai interesant model de la test. Nu mai are rost să o luăm de la capăt cu aspectul său superb, însă sînt destule lucruri care merită spuse atît despre felul în care merge, cît şi despre cum te simţi după ce urci la volan.

Şasiul este extrem de reuşit, iar direcţia se apropie de nivelul celei a Seriei 3. Pe viraje, maşina s-a mişcat cu o competenţă maximă, iar la drum lung, a reuşit să fie aproape la fel de confortabilă precum Audi-ul.

Propulsorul de 2,2 litri şi 177 de cai-putere, primul diesel folosit vreodată sub capota unui automobil marca Lexus, nu prea a reuşit să ne impresioneze, întrucît gol-ul turbinei era suficient de enervant pentru a descuraja majoritatea tentativelor mai grăbite de depăşire. Viteza maximă este de 215 km/h, iar 8,9 secunde reprezintă timpul în care IS 220d atinge 100 km/h… în condiţii de drum uscat, bineînţeles.

Înăuntru te simţi excelent, bordul fiind poate un pic cam sofisticat (ca feeling). Poziţia la volan este cel puţin la fel de bună precum cea din C-Klasse, iar materialele, credeţi-ne sau nu, sunt mai plăcute vizual decît cele folosite în interiorul Mercedes-ului.

Dacă te decizi că asta este maşina care ţi se potriveşte cel mai bine, odată intrat în posesia ei vei beneficia, printre altele, de un buton start-stop cu smart access, un volan multifuncţional îmbrăcat în piele, climă automată duală, geamuri electrice, ceasuri de bord electroluminiscente, pilot automat, computer de bord şi un sistem audio premium de înaltă fidelitate – care ar fi fost numărul unu la acest capitol, însă pleacă acasă cu acest “trofeu” Bang & Olufsen din noul A4. Preţul unui IS 220d este de 30.000 de euro, fără taxe.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide