Testat în România: noul sistem GPS Navon N670 iGO8

Timp de două săptămâni am folosit în peregrinările noastre serviciile unuia dintre cele mai noi şi evoluate sisteme GPS de pe piaţa noastră: Navon N670, care beneficiază de softul iGO8. Iată ce impresii ne-a lăsat.

Testat în România: noul sistem GPS Navon N670 iGO8 Testat în România: noul sistem GPS Navon N670 iGO8

Sistemele de navigaţie încep să devină din ce în ce mai populare printre dotările maşinilor. Însă, pentru moment, rămân apanajul maşinilor mai scumpe, aşa încât cei care doresc să evite situaţiile în care s-ar putea rătăci, trebuie să apeleze la terţe firme, care oferă sisteme GPS portabile.

Falcon Electronics ne-a pus la dispoziţie timp de două săptămâni vârful de gamă al familiei de GPS-uri Navon, modelul N670. Un device care ne-a convins de faptul că GPS-urile trebuie să se generalizeze cât mai rapid în toate maşinile, deoarece vorbim de costuri convenabile: preţul lui Navon N670 este de 649 lei, o sumă pe deplin justificată - vedem în continuare de ce.

Din capul locului sare în ochi stilul de iPhone al acestui GPS: ecran tactil de mari dimensiuni (5 inch, chiar mai mult decât un iPhone), aspect high-tech elegant şi o grosime extrem de mică. Practic, poate fi ţinut şi în buzunarul jachetei sau în poşetă, fără probleme, mai ales că autonomia acumulatorului intern este de circa 2 ore (în teorie, 2,5 ore).

Din punctul de vedere al şoferului, marele avantaj al lui Navon N670 îl reprezintă, evident, ecranul tactil foarte mare. Sincer, de-abia la final am observat faptul că device-ul este dotat şi cu un mic pen, pe care îl consider inutil, câtă vreme poţi folosi cu degetele toate butoanele de pe ecran, chiar dacă ai degete mai "dolofane".

Ecranul foarte mare permite afişarea lizibilă a mai multor informaţii, pe lângă harta parcursului existând un fel de meniu intuitiv în stânga ecranului:

  • un buton foarte mare în colţul din stânga, pentru accesul rapid la datele traseului, dar în care se afişează şi punctele importante care urmează (intersecţii, curbe, etc)
  • un spaţiu mai mic, în care vezi pasul imediat următor din traseu - care se dovedeşte foarte util în cazul aglomeraţiilor urbane, cu intersecţii foarte apropiate
  • o zonă de indicaţii pentru viteză şi distanţă - foarte utilă punerea în paralel a vitezei maxime admise pe tronsonul respectiv şi a vitezei reale a maşinii, pentru comparaţie
  • o mică zonă de acces rapid la datele computerului de bord, unde se poate monitoriza evoluţia călătoriei

În dreapta jos este plasat, foarte discret şi intuitiv, butonul pentru meniul principal, iar deasupra acestuia sunt alte funcţii secundare, cu butoane opace, care nu afectează harta. Ecranul, deşi nu reflectă obiectele din jur, este uneori cam sensibil la lumina soarelui, aşa încât poziţia aparatului trebuie modificată - ceea ce nu recomand să faceţi când conduceţi maşina, sistemul de fixare nefiind uşor de manipulat (pe de altă parte, este robust şi e uşor de găsit o poziţie bună pentru aparat).

Ca observaţii personale, aş fi vrut ca mufa de alimentare să fie în dreapta, nu în stânga (cablul cade puţin cam deranjant peste butoanele instalaţiei audio a maşinii), iar deschiderea/închiderea aparatului să se realizeze prin simpla apăsare a butonului on/off, nu prin apăsarea continuă a acestuia câteva secunde. Sau deja deviez de la ce ne interesează?

Am putea împărţi acest test cu GPS-ul Navon N670 iGO8 în două părţi: prin oraşe (în special Bucureşti) şi pe şoselele din ţară.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.