Cât de sigure sunt cauciucurile la mâna a doua

O anvelopa ar fi putut fi suprasolicitată ...

Cât de sigure sunt cauciucurile la mâna a doua Cât de sigure sunt cauciucurile la mâna a doua

Românii vor să dea cât mai puţini bani când vine vorba de reparaţia maşinii, iar achiziţionarea unor anvelope uzate poate fi destul de tentantă. În condiţiile în care preţurile anvelopelor noi cresc constant, reflectând costul tot mai ridicat al materiilor prime pe bază de petrol, unii consumatori caută alternative mai ieftine prin cumpărarea anvelopelor parţial uzate. Dar este asta modalitate bună de a economisi bani? Da şi nu. Pe termen scurt am putea spune da, însă dacă ne gândim la siguranţa noastră răspunsul este clar NU.

Folosirea unor pneurile uzate poate fi periculoasă pentru că nu ştim unde şi cum au fost folosite. O anvelopa ar fi putut fi suprasolicitată printr-o încărcare excesivă, umflată necorespunzător sau rulată la o viteză mare. Orice din aceşti factori ar putea duce la deteriorarea care nu este vizibilă din exterior. Pe scurt, anvelopa uzată ar putea fi nesigură.

Care este probabilitatea ca acestea să fie nesigure? Nimeni nu poate spune cu exactitate. De asemenea, vârstă anvelopelor poate fi importantă. O anvelopă nefolosită mai mult de doi ani poate fi periculoasă. Pentru a vă informa despre vârsta anvelopelor consultaţi codurile DOT

Cauciucurile reşapate

Anvelopele reşapate sunt practic nişte pneuri second-hand care sunt supuse unui proces de rematriţare prin care li se prelungeşte durata de viaţă utilă.

Procesul de reşapare poate fi executat în două moduri, ambele implicând tratarea termică, care se face fie la cald, fie la rece. Cauciucurile uzate pot fi reşapate de maxim trei ori, durata lor de viaţă scăzând cu fiecare aplicare a acestei operaţiuni. Durată de viaţă este mai scăzută decât în cazul cauciucurilor noi. Dacă o anvelopă nouă are o durată de viaşă de 4-5 ani, cele reşapate rezistă puţin peste doi ani.    

Utilizarea cauciucurilor reşapate este complet legală, dacă acestea se dace conform indicaţiilor Uniunii Europene – ele trebuie testate conform aceloraşi criterii şi sarcini precum anvelopele noi şi clasificate potrivit acestora.  

Cauciucurile reşapate costă până la jumătate din preţurile unora noi, ceea ce se transmite într-o economie destul de importantă făcută la achiziţionarea de seturi.