Războiul Audi vs. BMW vs. Mercedes-Benz în ultimii 10 ani: cine e cel mai tare?

Cea mai aprigă confruntare din domeniul auto este între cei trei grei premium germani, care, în ultimii 10 ani, au avut o evoluţie spectaculoasă. Care producător e regele premium şi cine are cele mai multe şanse să fie Number One la finalul deceniului, vedeţi în continuare.

Războiul Audi vs. BMW vs. Mercedes-Benz în ultimii 10 ani: cine e cel mai tare? Războiul Audi vs. BMW vs. Mercedes-Benz în ultimii 10 ani: cine e cel mai tare?

Acum 10 ani, în 2003, Mercedes-Benz avea cele mai mari vânzări, depăşind Grupul BMW (care include şi marca Mini), în timp ce Audi era mult în urmă. Diferenţa dintre Mercedes-Benz şi BMW nu era, însă, aşa de mare, aşa că bavarezii au decis că pot şi trebuie să urce pe prima poziţie.

În ultimii 10 ani, Mercedes-Benz a pierdut terenul în favoarea competitorilor mai agresivi

Grupul BMW a profitat de faptul că Mercedes-Benz părea că se culcase pe laurii victoriei şi a reuşit în 2008 să vândă mai multe maşini decât Mercedes-Benz. Între timp, Audi creştea vertiginos, iar podiumul începea să promită o schimbare majoră.

Odată cu venirea crizei, însă, toţi cei trei producători au fost loviţi puternic, în 2009 Audi având cel mai mic regres, însă din 2010 competiţia a devenit şi mai acerbă, Mercedes-Benz evoluând cel mai puţin ca vânzări - în mare parte şi din cauza schimbării lente a imaginii, odată cu pregătirea lansării unor produse mai proaspete.

BMW vrea să rămână Number One cu orice preţ

Acum, la 10 ani distanţă, Grupul BMW deţine supremaţia pe plan mondial, cu vânzări aproape duble faţă de 2004, însă Audi se poate lăuda cu o creştere chiar mai mare, precum şi cu declasarea celor de la Mercedes-Benz, care, într-un deceniu, au ”reuşit” să ajungă de pe prima poziţie pe a treia.

De fapt, diferenţele între cele trei branduri nu sunt chiar aşa de mari, BMW având un avans de numai 100.000 de exemplare faţă de Audi şi Mercedes-Benz. Însă, din raţiuni de business, BMW contorizează şi vânzările mărcii Mini, unele dintre modelele acesteia rivalizând cu modele Audi.

Dată fiind evoluţia de până acum, analiştii consideră că la jumătatea acestui deceniu lucrurile ar putea evolua astfel: Grupul BMW va rămâne lider fără probleme, însă Mercedes-Benz ar putea recâştiga a doua poziţie, datorită vânzărilor bune ale gamei de modele compacte bazate pe A-Class.

Un bun indiciu ar putea fi şi vânzările din perioada ianuarie-aprilie 2014:

  • BMW: 569.100 unităţi (+11%)
  • Audi: 561.900 unităţi (+12%)
  • Mercedes-Benz: 507.353 unităţi (+15%)

Audi are o evoluţie a vânzărilor foarte rapidă şi pregăteşte multe surprize

Audi, însă, anunţă mari schimbări şi evoluţii pentru a doua jumătate a deceniului, iar creşterea susţinută de până acum le dă câştig de cauză ca estimări. Prin urmare, sfârşitul acestui deceniu promite mult suspans, fiecare dintre cei trei granzi germani având şansa să devină în 2020 Number One.

Din punct de vedere business, însă, Grupul BMW are cele mai multe şanse: în acest moment, are cea mai mare cifră de afaceri, dar şi un profit extraordinar, aproape cât profiturile celorlalţi doi competitori la un loc. Audi, deşi are o cifră de afaceri mai redusă, are un profit mai mare decât Mercedes-Benz şi afişează o rentabilitate similară cu a Grupului BMW.

Din punct de vedere economic, Mercedes-Benz trebuie să ajungă la valori mai tentante

Mercedes-Benz este în poziţia celui care trebuie să facă eforturile cele mai mari pentru a recupera terenul pierdut, dar nu trebuie neglijate investiţiile majore făcute de germani în domeniul noilor tehnologii, precum şi noul parteneriat cu alianţa Renault-Nissan, care în viitorul apropiat va însemna costuri mai scăzute, deci o creştere a profitului.

Acestea fiind spuse, nu ne rămâne decât să vă lăsăm să daţi un pronostic pentru Audi, BMW şi Mercedes-Benz:

CARE CREDEŢI CĂ VA FI ORDINEA PE PODIUM ÎN 2020?