TOP 10: cele mai bune supercaruri 0-300-0 km/h în 2010

Germanii de la Sport Auto realizează anual un test comparativ cu supercarurile momentului (atât maşini de serie, cât şi tunate), supunându-le la o probă foarte solicitantă: demarajul 0-100 km/h, urmat de frânarea 300-0 km/h. Iată şi topul din acest an.

Filiala Sport Auto a cunoscuteipublicaţii germane Auto Motor und Sport realizează anual un Top 10cu supercarurile cele mai tari. Dar nu ca viteză maximă, ci în cepriveşte comportamentul şi performanţele într-o probăspecială: 0-300-0 km/h.

VEZI MODELELE DIN TOP 20100-300-0 KM/H

Un lucru care se dovedeşte foarte solicitant pentru maşină: pelângă faptul că trebuie să facă faţă unui demaraj susţinut până la300 km/h, imediat cum este atinsă această viteză urmează o frânarebruscă până la oprirea totală. Ceea ce înseamnă că maşinatrebuie să fie foarte stabilă, iar sistemul de frânare estesuprasolicitat.

În acest an, Sport Auto a testat 16 supermaşini, dintrecare 8 de serie şi 8 tunate. Dacă anul trecut pe primapoziţie s-a situat un bolid tunat, Ford GT by Geiger, iată că în2010 coroana îi revine tot unei maşini ieşite din mâinile unuituner.

Topul celor mai bune supercaruri in 2010 in proba Sport Auto 0-300-0 km/h

Este vorba despre 9ff BT1000 4WD, monstru derivat dinplatforma unui Porsche 911, care s-a dovedit superior lui BugattiVeyron cu 3,3 secunde. Poate lucrurile ar fi stat altfeldacă ar fi fost vorba despre un Veyron Supersports, dar această versiune de top nu a fostdisponibilă.

Dacă Bugatti Veyron, cu cei 1.001 CP ai săi, a reuşit să seimpună în probele parţiale 0-100 km/h şi 0-200 km/h, timpul pentrudemarajul 0-300 km/h a fost mai bun în cazul lui 9ff.

În ce priveşte frânarea de la 300 la 0 km/h, Veyron estedevansat de Porsche 911 GT2, care se dovedeşte cel mai bunsupercar la frânare, în timp ce Lamborghini Gallardo şi Lexus LFAsunt mai bune cu 0,1 secunde decât "regele" Veyron.

Au existat şi două excepţii în acest test, ambele bavareze:BMW M3 GTS a atins o viteză maximă de numai 280 km/h, iar ACSchnitzer ACS6 (bazat pe BMW M6) a ajuns doar până la 270 km/h.