TOP 10: cele mai bune supercaruri 0-300-0 km/h în 2010

Germanii de la Sport Auto realizează anual un test comparativ cu supercarurile momentului (atât maşini de serie, cât şi tunate), supunându-le la o probă foarte solicitantă: demarajul 0-100 km/h, urmat de frânarea 300-0 km/h. Iată şi topul din acest an.

Filiala Sport Auto a cunoscutei publicaţii germane Auto Motor und Sport realizează anual un Top 10 cu supercarurile cele mai tari. Dar nu ca viteză maximă, ci în ce priveşte comportamentul şi performanţele într-o probă specială: 0-300-0 km/h.

VEZI MODELELE DIN TOP 2010 0-300-0 KM/H

Un lucru care se dovedeşte foarte solicitant pentru maşină: pe lângă faptul că trebuie să facă faţă unui demaraj susţinut până la 300 km/h, imediat cum este atinsă această viteză urmează o frânare bruscă până la oprirea totală. Ceea ce înseamnă că maşina trebuie să fie foarte stabilă, iar sistemul de frânare este suprasolicitat.

În acest an, Sport Auto a testat 16 supermaşini, dintre care 8 de serie şi 8 tunate. Dacă anul trecut pe prima poziţie s-a situat un bolid tunat, Ford GT by Geiger, iată că în 2010 coroana îi revine tot unei maşini ieşite din mâinile unui tuner.

Topul celor mai bune supercaruri in 2010 in proba Sport Auto 0-300-0 km/h

Este vorba despre 9ff BT1000 4WD, monstru derivat din platforma unui Porsche 911, care s-a dovedit superior lui Bugatti Veyron cu 3,3 secunde. Poate lucrurile ar fi stat altfel dacă ar fi fost vorba despre un Veyron Supersports, dar această versiune de top nu a fost disponibilă.

Dacă Bugatti Veyron, cu cei 1.001 CP ai săi, a reuşit să se impună în probele parţiale 0-100 km/h şi 0-200 km/h, timpul pentru demarajul 0-300 km/h a fost mai bun în cazul lui 9ff.

În ce priveşte frânarea de la 300 la 0 km/h, Veyron este devansat de Porsche 911 GT2, care se dovedeşte cel mai bun supercar la frânare, în timp ce Lamborghini Gallardo şi Lexus LFA sunt mai bune cu 0,1 secunde decât "regele" Veyron.

Au existat şi două excepţii în acest test, ambele bavareze: BMW M3 GTS a atins o viteză maximă de numai 280 km/h, iar AC Schnitzer ACS6 (bazat pe BMW M6) a ajuns doar până la 270 km/h.