TOP 10 cele mai ecologice mărci auto - Dacia e în acest top!

Clasamentul celor mai ecologice mărci auto din 2013 ne aduce o surpriză plăcută. Dar ne şi arată că ne pasă cam puţin de poluare. Unde se situează Dacia şi România, vedeţi în continuare.

TOP 10 cele mai ecologice mărci auto - Dacia e în acest top! TOP 10 cele mai ecologice mărci auto - Dacia e în acest top!

În cursul anului 2013, maşinile vândute în Uniunea Europeană au înregistrat emisii medii de CO2 de 126,8 g/km, ceea ce înseamnă o scădere de 5,5% faţă de 2012 - totuşi, să nu uităm că vorbim de valori teoretice şi foarte aproximative, fiind luate în calcul valorile de consum şi emisii oficiale, date de constructori.

TOP 20 emisii CO2 mărci auto în 2013:

  1. Renault: 110,1 g/km
  2. Peugeot: 114,9 g/km
  3. Toyota: 115,9 g/km
  4. Citroën: 116,2 g/km
  5. Fiat: 118,1 g/km
  6. SEAT: 118,9 g/km
  7. Ford: 122,1 g/km
  8. Skoda: 125,3 g/km
  9. Dacia: 127,1 g/km
  10. Suzuki: 127,3 g/km
  11. Volkswagen: 127,8 g/km
  12. Nissan: 129,3 g/km
  13. MINI: 129,5 g/km
  14. Kia: 129,5 g/km
  15. Hyundai: 129,7 g/km
  16. Opel/Vauxhall: 132,0 g/km
  17. Volvo: 132,1 g/km
  18. Audi: 135,0 g/km
  19. BMW: 135,7 g/km
  20. Mercedes-Benz: 139,5 g/km

Dacă în anii precedenţi, Fiat reuşea să se evidenţieze din punctul de vedere al emisiilor reduse de CO2, iată că în 2013 este detronat de producătorii francezi şi de japonezii de la Toyota. Renault este cel mai apropiat de bariera psihologică de 100 g/km, iar Dacia, beneficiind de aceleaşi motoare ca maşinile franţuzeşti, ajunge direct pe locul 9 în acest top.

Deloc surprinzător, mărcile premium germane sunt în coada acestui clasament, suedezii de la Volvo reuşind să-i devanseze cu puţin. În ce-i priveşte pe producătorii germani de volum, Ford se situează departe de Volkswagen şi Opel. Grupul VAG recuperează puţin terenul datorită poziţionării bune a SEAT şi Skoda.

TOP 20 emisii CO2 pe ţări în 2013:

  1. Olanda: 109,0 g/km
  2. Grecia: 111,3 g/km
  3. Portugalia: 111,6 g/km
  4. Danemarca: 113,5 g/km
  5. Franţa: 117,0 g/km
  6. Irlanda: 120,4 g/km
  7. Italia: 120,7 g/km
  8. Spania: 122,4 g/km
  9. Norvegia: 123,3 g/km
  10. Belgia: 123,7 g/km
  11. Slovenia: 125,3 g/km
  12. Croaţia: 125,4 g/km
  13. Marea Britanie: 128,2 g/km
  14. România 129,2 g/km
  15. Austria: 130,5 g/km
  16. Finlanda: 132,9 g/km
  17. Slovacia: 133,4 g/km
  18. Ungaria: 133,8 g/km
  19. Suedia: 135,2 g/km
  20. Cehia: 135,4 g/km
  21. Germania: 135,9 g/km
  22. Polonia: 136,2 g/km
  23. Elveţia: 144,7 g/km

În 2013, Olanda înregistrează cea mai mică medie de emisii CO2 a maşinilor noi vândute, ceea ce se explică şi prin scăderea drastică a modelelor noi comercializate în ”ţara lalelelor”, cu 17% mai puţin decât în 2012.

De fapt, majoritatea ţărilor din TOP 10 au înregistrat scăderi ale vânzărilor de maşini noi în 2013, iar valorile medii ale emisiilor de CO2 se datorează în principal privilegierii de către cumpărători a maşinilor cu motoare mai mici şi mai economice, în teorie.

Surprinzător, Norvegia e doar pe locul 9, deşi este ţara în care se vând cele mai multe maşini electrice şi hibride. Prin comparaţie, Franţa stă mai bine, jumătate din piaţă fiind ocupată de maşini diesel cu propulsoare mici, dar şi de câteva mii de maşini electrice.

La capitolul surprize mai putem nota Marea Britanie, cea mai dinamică piaţă auto din UE în acest moment, unde se vând foarte bine maşinile de mic litraj. România stă mai bine decât celelalte ţări din zonă, dar explicaţia ţine de vânzările slabe de maşini noi, în principal modele Dacia cu motoare mici.

Marile pieţe auto, care au şi o industrie auto importantă, se regăsesc în coada clasamentului - Germania, de exemplu, plăteşte tribut numărului mare de maşini cu motoare puternice, dar şi gurmande. Elveţia, însă, reprezintă cea mai neplăcută surpriză, în raiul bancherilor fiind înmatriculate anul trecut multe maşini sport şi de lux cu motoare poluante.

În acest ritm, este greu de crezut că dezideratul UE, de a limita emisiile CO2 la 95 g/km la finalul acestui deceniu, va putea fi atins fără nişte legi şi penalităţi drastice.