Top 10: maşini... falice!

Da, unii s-au gândit şi la aşa ceva. Sau unele, nu ştim exact. Oricât ar părea de hilar sau scandalos, acest top chiar are sens, deşi suntem de părere că au fost omise destule modele.

Top 10: maşini... falice! Top 10: maşini... falice!
Cei de la revista americană Motiv Magazine au născocit un Top 10 al maşinilor care aduc aminte de... organul masculin (bineînţeles, în erecţie!). De fapt, este vorba despre maşini care au o capotă excesiv de lungă şi multe rotunjimi, în principal automobile sport, foarte cunoscute în lumea auto.

Pe primul loc regăsim o icoană a maşinilor sportive, venerabilul Jaguar E-Type, care îşi are locul său în Muzeul de Artă Contemporană din New York. Pentru anii '60 a reprezentat o revoluţie nu doar în materie de design, ci şi de tehnică pentru maşinile sport. Capota foarte lungă, un record în acea vreme, asigura, de fapt, o repartiţie foarte bună a maselor şi un comportament sportiv, deoarece grupul motopropulsor era situat în spatele punţii din faţă. Însă pentru majoritatea oamenilor a rămas un simbol al fertilităţii şi chiar a infidelităţii masculine.

"Medalia-falus" de argint îi revine unui model venerabil, din perioada interbelică: Bugatti Type 57SC Atlantic. Beneficiind de o capotă chiar mai lungă decât denumirea, maşina era plină de curbe, iar aripile impozante şi spatele de ţestoasă îi confereau un aer semeţ, deşi, chiar şi acum, aspectul maşinii este între "o iubesc" şi "o urăsc". Pentru anul 1936, puterea de 200 CP era echivalentul unui pachet întreg de Viagra, iar exclusivitatea numelui Bugatti era asigurată, ca şi acum, de un preţ pe măsură.

Culmea, ultima treaptă a podiumului nu este ocupată de o maşină retro, ci de una foarte modernă, dar cu puternice accente retro. Alfa Romeo 8C Competizione nu face compromisuri în materie de feeling, fiind, dacă vreţi, un Ferrari ceva mai... falic. Având un design foarte reuşit şi, totodată, simplu şi la obiect, Alfa Romeo 8C Competizione ar putea intra foarte uşor în vizorul fabricanţilor de jucării erotice.Totuşi, italienii speră ca, prin acest model, să revigoreze vânzările mărcii pe continentul nord-american. Cu alte cuvinte, un italian macho se pregăteşte să facă ravagii peste ocean.

Deşi se fabrică pe continent american, BMW Z4 Coupe este situat doar pe poziţia a patra în acest top. Chiar mai exagerat decât precedentul Z3, BMW Z4 Coupe degajă o masculinitate aparte, accentuată de stilul "flame surface" promovat de Chris Bangle. Care, nu băgăm mâna în foc, dar s-ar putea să fi avut ca sursă de inspiraţie scene fierbinţi asigurate de fanii BMW, pentru care iniţialele brandului înseamă "Bring Me Women".

Credem că ar fi meritat un loc mult mai sus în acest top: prima generaţie a lui Dodge Viper a fost, practic, o dedicaţie pentru americanii mari amatori de pilule de creştere a potenţei şi dimensiunilor. Sau pentru cei care îşi alintă "prietenul" sub diverse apelative de şerpi... Cu un motor de 8,0 litri şi un spirit spartan unic în perioada anilor '90, Dodge Viper poate fi considerat maşina camionagiilor fustangii, linia sa părând interminabilă. Iar comentariile la adresa aspectului maşinii pot continua mult şi bine.

Cine râde de japonezi atunci când vine vorba despre dimensiuni, să privească mai bine Toyota 2000 GT. Maşină care, în anii '70, se bătea de la egal la egal cu Porsche sau Ferrari (bineînţeles, nu în Europa). A fost blamată că ar fi copiat stilul lui Jaguar E-Type, dar a reuşit să îşi creeze propriul renume. Este adevărat, datorită performanţelor mai mult decât al aspectului. Totuşi, modelul a fost condus chiar şi de James Bond, ceea ce a contribuit semnificativ la integrarea lui Toyota 2000 GT în acest top bărbătesc.

Americanilor le place să facă poante pe seama britanicilor, iar Austin Healey 3000 nu este o excepţie. Deşi păleşte în faţa unui Dodge Viper, de exemplu, are meritul de a plasa insula reginei în acest top, datorită capotei supradimensionate şi, mai ales, pentru apelativul vremii "Big-Healey" (marca fiind recunoscută pentru maşinile de mic litraj pe care le producea). Am putea spune că Austin Healey 3000 este... un falus romantic, fiind legat de filmul "On the beach" din 1959, în care a apărut alături de Ava Gardner şi Gregory Peck. Cei care gustă umorul britanic poate îi înţeleg acum mai bine pe realizatorii topului...

Doar pe locul 8 găsim o denumire care echivalează cu "playboy", "curtezan", "amant" şi alte asemenea apelative: Ferrari, cu 275 GTB/4, un model nu la fel de cunoscut ca Testarossa, dar mult mai aproape de spiritul bărbătesc. Mai ales că, sub capota lungă şi rotunjită, se ascunde un V12 de 300 CP, iar designul este semnat de Pininfarina. Alături de Alfa Romeo 8C Competizione, Ferrari 275 GTB/4 menţine la cote ridicate onoarea italienilor.

Deşi pare mai degrabă o jucărie sexuală medievală, spartanul Lotus Seven intră pe penultima poziţie a acestui top, probabil pentru a-i satisface pe amatorii sexului mai dur. Lotus Seven este, practic, întruchiparea pe patru roţi a expresiei "size doensn't matter", fiind atât de minimalist, încât cei doi ocupanţi ai maşinii simt esenţa pilotajului pur. În plus, nu şi-a pierdut farmecul, fiind fabricat chiar şi astăzi, după aceeaşi reţetă din 1957, de diverşi constructori mici, în special britanici.

Ultimul loc al acestui top este ocupat de o maşină britanică, dar care acum are conducere rusă: TVR Tuscan se numără printre cele mai interesante întruchipări ale organului masculin în variantă auto. Plină de curbe şi cu suprafeţe ample, maşina sport britanică se bazează mult şi pe performanţe de invidiat, dar şi pe o exclusivitate aparte. În plus, a apărut în filmul "Swordfish", unde formele sale au rivalizat cu cele ale lui Halle Berry, care a apărut nud într-o scenă.

Vă lăsăm să apreciaţi justeţea acestui top, urmărind aceste maşini din toate unghiurile în galeira foto. Este adevărat, în acest top şi-ar fi meritat locul şi alte maşini, precum Mercedes SLR McLaren sau Cobra, dar vă lăsăm pe voi să veniţi cu alte propuneri pe acest subiect.