Topul valorii de piaţă a companiilor auto în 2014

Cât valorează o companie nu este uşor de calculat. Dar, într-un anumit moment, valoarea de piaţă poate fi estimată luând în calcul indicatorii de pe bursele internaţionale. Iar în prima parte a anului 2014, iată care este clasamentul brandurilor auto.

Topul valorii de piaţă a companiilor auto în 2014 Topul valorii de piaţă a companiilor auto în 2014

În clasamentul următor vedem de câţi bani ar avea nevoie cineva care doreşte să cumpere o companie auto. Este doar un exerciţiu teoretic, deoarece achiziţiile de miliarde de euro presupun multe influenţe:

  1. Toyota Motor Corp (Tokyo): 140,169 miliarde euro
  2. Daimler AG (Frankfurt): 97,833 miliarde euro
  3. Volkswagen AG (Frankfurt): 86,814 miliarde euro
  4. BMW AG (Frankfurt): 57,553 miliarde euro
  5. Ford Motor Co (New York): 45,425 miliarde euro
  6. Honda Motor Co. LTD (Tokyo): 44,663 miliarde euro
  7. Hyundai Motor Co. (Seoul): 43,925 miliarde euro
  8. General Motors Co (New York): 40,855 miliarde euro
  9. Nissan Motor Company (Tokyo): 29,540 miliarde euro
  10. Audi AG (Frankfurt): 27,188 miliarde euro
  11. Porsche Automobil (Frankfurt): 21,086 miliarde euro
  12. Renault SA (Paris): 20.144 miliarde euro
  13. Tesla Motors Inc. (New York): 17,246 miliarde euro
  14. Tata Motors Ltd. (New York): 16,310 miliarde euro
  15. Mazda Motor Co. (Tokyo): 9,509 miliarde euro
  16. Fiat SpA (Milan): 9,256 miliarde euro
  17. Peugeot SA (Paris) 7,621 miliarde euro

Faptul că Toyota e liderul acestui clasament nu e o surpriză, producătorul japonez având cele mai mari vânzări anuale în acest moment. Însă poate surprinde valoarea de piaţă mult mai mare decât a următorilor clasaţi - explicaţia ţine de încrederea foarte mare pe care investitorii o au în gigantul japonez (în ciuda recentelor probleme cu rechemările în service masive), dar şi datorită cursului bun de schimb al yen-ului.

Toyota se bazează pe încrederea investitorilor. Deci pe stabilitate şi pe profiturile sigure

Daimler, deşi e implicat în multe alte domenii pe lângă cel auto (unde deţine Mercedes-Benz, cu diviziile auto şi de camioane, precum şi mica firmă auto smart), şi-a crescut valoarea de piaţă datorită vânzării acţiunilor din domeniul aeronautic. Volkswagen are şanse să depăşească cota de 100 de miliarde de euro numai dacă îşi îmbunătăţeşte operaţiunile în SUA şi dacă noua platformă modulară MQB îşi va demonstra competenţa.

Daimler, care deţine şi Mercedes-Benz, stă, deocamdată, mai bine decât Volkswagen

General Motors, deşi pe locul al treilea în topul constructorilor cu cele mai mari vânzări pe plan mondial, este plasat foarte jos, valoarea acţiunilor sale fiind influenţată în mod direct de falimentul prin care a trecut nu de mult, dar şi de constantele probleme de imagine (cauzate în principal de rechemările în service masive). Prin comparaţie, Ford e cotat ca şi compania auto americană cu ascensiunea cea mai rapidă, în principal datorită operaţiunilor din Europa.

Tesla e marea revelaţie, având şanse să dea peste cap filosofia producătorilor auto convenţionali

Cea mai mare surpriză poate fi considerată poziţionarea foarte tinerei firme Tesla, axată pe producţia de maşini strict electrice. Valoarea de piaţă a companiei lui Elon Musk este de aşteptat să depăşească destul de repede bariera de 20 de miliarde odată cu lansarea noilor modele anunţate (un crossover şi un model compact).