Vânzări Dacia în Bulgaria

Dacia se situează în primele zece mărci într-o ierarhie a vânzărilor de automobile noi din Bulgaria. De asemenea, preferinţele automobilistice ale bulgarilor sunt sensibil diferite de cele ale românilor.

Vânzări Dacia în Bulgaria Vânzări Dacia în Bulgaria

Dacia Logan este cel mai vândut model din BulgariaDin 16 automobile vândute în Bulgaria unul este Dacia Logan, o arată analiza cifrelor de vânzări elaborate de Uniunea Importatorilor de Automobile din Bulgaria. În primele zece luni, vecinii noştrii au cumpărat 2438 de automobile Logan, o valoare ce clasează Dacia ca a opta marcă în topul preferinţelor bulgarilor în perioada ianuarie-octombrie 2007. Logan, singurul model comercializat momentan de constructorul de la Mioveni, devine astfel cea mai vândută maşină din Bulgaria.

Totuşi, raportat la realitatea românească această volum este destul de mic, dacă ţinem cont că doar într-o lună, în ţara noastră, se vând peste 8.000 de Loganuri. Surprinzător, Dacia a reuşit să vândă mai bine decât Renault, Bulgaria fiind singura piaţa externă unde discipolul şi-a depăşit mentorul. Producătorul român devansează şi Chevrolet şi se află la un ecart de doar 70 de unităţi de Skoda.

2438 unităţi Dacia Logan s-au comercializat în primele zece luniVânzările Dacia în Bulgaria urmează un trend ascendent evident. În 2005 s-au comercializat doar nouă automobile Dacia, în 2006 vânzările au crescut la 1.721 unităţi, iar în acest an se aşteaptă depăşirea barierei de 3.000 de unităţi. Preţul pentru varianta de bază Dacia Logan porneşte de la 12.772 de leva, echivalentul a 6.500 de euro, ceea ce plasează acest model printre cele mai ieftine din Bulgaria.

Bulgarii au gusturi relativ diferite, în materie de automobile, comparativ cu românii. Cele mai vândute autoturisme în patria lui Stoichkov sunt Toyota, cu un total de 4.716 unităţi, urmate de Ford ( 3.633 unităţi), Peugeot (3.446 unităţi) şi Opel ( 3296 unităţi). Chiar dacă Toyota, bestsellerul bulgăresc, nu este prea popular în ţara noastră, producătorul nipon tot reuşeşte să vândă dublu în România decât în Bulgaria, ceea ce evidenţiază diferenţele dintre cele două ţări pe plan automobilistic.

Practic, între pieţele auto din România şi Bulgaria nu prea există grad de comparaţie în ceea ce priveşte volumul de vânzări. Dacă la noi în primele zece luni s-au comercializat aproape 300.000 de automobile noi, vecinii de peste Dunăre şi-au achiziţionat un pic peste 40.000 de unităţi. Cei pasionaţi de geografie vor spune că Bulgaria are o populaţie de trei ori mai mică. Într-adevăr, şi PIB-ul vecinilor de peste Dunăre este mai mic decât al nostru, ceea ce explică într-o oarecare măsură discrepanţa dintre cele două pieţe.

Lipsa unui constructor naţional este, de fapt, cauza pentru care vânzările bulgarilor sunt modeste, în comparaţie cu România. Un alt factor care face să stagneze piaţa bulgară de automobile noi, este lipsa taxei de primă înmatriculare ce favorizează comerţul cu automobile second-hand aduse din spaţiul comunitar. Fenomen ce i-a determinat pe românii de lângă graniţă să îşi facă cumpărăturile de ocazie peste Dunăre.

Rivalitatea regională, dintre cele două state recent aderate, este tranşată, pe plan automobilistic, detaşat de români, atât ca volum de vânzări raportat la numărul total de populaţie, cât şi ca perspective ale acestei industrii, potenţiala venire Ford la Craiova transformând România într-un pol al industriei din spaţiul balcanic.

Top 10 mărci în Bulgaria
Marca Vanzări Cotă de piaţă (%)
Toyota 4716 11,73
Ford 3633 9
Peugeot 3446 8,62
Opel 3296 8,2
VW 3186 7,92
Citroen 2560 6,37
Skoda 2508 6,24
Dacia 2438 6,06
Renault 2311 5,75
Chevrolet 2213 5,5
Total piaţă 40211 100