Vânzările de automobile Diesel scad odată cu criza

Criza economică din România are un efect amplu asupra vânzărilor de automobile Diesel, doar una din patru maşini fiind pe motorină.

Vânzările de automobile Diesel scad odată cu criza Vânzările de automobile Diesel scad odată cu criza

Luna Aprilie a anului 2010 afost foarte slabă pentru vânzările de automobile Diesel. Nu vorbimaici în volumul absolut al vânzărilor de automobile alimentate cumotorină, pentru că oricum cifrele sunt foarte mici faţă de alteluni, ci de ponderea în totalul vânzărilor de automobile. În luna apatra a anului curent s-au vândut 2.939 de automobile noi Diesel -o valoare foarte mică oricum - dar mai frapant este faptul că dinvolumul total, motorizările diesel au reprezentat doar 28,3%,conform APIA.

Adică, aproximând cuindulgenţă, putem spune că din patru maşini noi vândute,una singură a avut motor Diesel în Aprilie. Mai interesanteste faptul că la modelele de import vânzările de Diesel au scăzutspectaculos, doar una din trei maşini noi având o motorizare deacest gen sub capotă. De obicei, balanţa Diesel benzină tindea spreechilibru în cazul maşinilor străine, cu doar un uşor avantaj alversiunilor din urmă.

Grafic evolutie Diesel

În primele patru luniprocentul este ceva mai bun pentru automobilele Diesel acesteacontând cu 31,6%, iar cele pe benzină cu 68,4% la totalul 28.302unităţi comercializate până acum în 2010. În sprijinul teoriei căpe timp de criză românii nu aleg automobilele cu consum mai mic, cicele cu preţuri mai mici vine şi faptul că în 2009 s-au vândut42.129 unităţi Diesel, contând pentru 32,4% din totalul vânzărilor.Iar dacă privim retroactiv, în anii în care criza era doar onoţiune pomenită de analiştii europeni în ziarele străine,în 2008 automobilele Diesel au însemnat38,1% din totalul automobilelor, iar în 2007 - anul de vârf dinistoria sectorului auto în România - vânzările de modele Dieselreprezentau 43,7%.

Cel mai bine vândut automobilDiesel străin în România este Skoda Octavia, cu 568 unităţi, şi cuo pondere a motorinei în vânzările totale de 60,9%. Pe locul secundurmează Renault Clio, dar cu o pondere pentru motorizările dCi dedoar 32,8%. TDI-ul este însă la putere şi din cele 313 automobile85,8% sunt animate de motorizarea Diesel. Marca în careDieselul a bătut fără drept de apel benzina în România esteBMW, 90,4% din automobilele noi bavareze comercializatefiind pe motorină.

Top 10