Avem cea mai mare creştere în EU. Fix aşa cum au crescut şi salariile

Cifrele anului până acum

Avem cea mai mare creştere în EU. Fix aşa cum au crescut şi salariile Avem cea mai mare creştere în EU. Fix aşa cum au crescut şi salariile

Nici nu a început bine 2018 că românii vor să bată totalul de anul trecut la cumpărări de maşini noi. În toate statele UE s-au înmatriculat 1.253.877 de maşini noi, o creştere de 7.1% comparativ cu ianuarie 2017 (1.17 mil. bucăţi). Nemţii au cumpărat cele mai multe maşini dintre toate ţările europene ( - Rusia) – 270 de mii de unităţi, în creştere cu 11.6%. Pe locurile 2 şi 3 sunt Italia şi Marea Britanie (încă în contabilitatea UE), cu 177, respectiv 163 de mii de maşini. Italia e în creştere cu 3.4%, Marea Britanie a scăzut cu 6.3% în raport cu luna inauarie din 2017 (cea mai mare scădere procentuală)

România are cea mai mare creştere procentuală – 66%. În luna ianuarie 2018 s-au înmatriculat 11.750 de maşini, cu aproape 4.000 mai multe decât cele 7.059 înregistrate în ianuarie 2017.

După România, Slovacia are cea mai mare creştere procentuală, 48%, de la 5.400 la 8.050 maşini.

Ţările cu putere de cumpărare mică au crescut cel mai mult: Bulgaria – 36%, Croaţia – 32%, Ungaria – 38%, Grecia – 37.5%. E de observat aici că dintre toate, România are cea mai mare populaţie, de două ori mai mare decât cea a Greciei, care e următoarea într-un clasament al populaţiilor format din aceste ţări care au înregistrat cele mai mari creşteri procentuale. Slovacia, despre care spuneam că e a doua ţară din UE, procentual, la număr de înregistrări de maşini noi în ianuarie 2018, are o populaţie de aproape 4 ori mai mică decât cea a României (5.4 mil. Vs. 19.6 mil. rezidenţi). Asta înseamnă că raportat la numărul de locuitori, România are o putere mică de cumpărare pe cap de locuitor decât jumătate dintre ţările cu creşteri procentuale mari.

În topul producătorilor, grupul Volkswagen a vândut cu 9.2% mai multe maşini în ianuarie 2018 decât anul trecut, în aceeaşi lună. Trei sute de mii de oameni au cumpărat mărci ale grupului german. Un salt colossal a făcut grupul PSA (Peugeot, Opel, Citroen, DS), care se datorează mult de tot absorbţiei Opel. Grupul cu participaţie chineză a vândut cu 73% ami multe maşini (207.000 maşini, din care 73.000 sunt Opel-urile germane). Astfel, PSA e pe locul II acum.

Renault a avut şi ea creştere la fel de mare ca VW, procentual. În valoarea absolută a vândut însă 116.000 bucăţi. Din grup, Lada a avut cea mai mare creştere procentuală – 29% (386 de maşini în ianuarie 2018). Daciile s-au înmatriculat în număr de 39.000, o creştere cu 17.2%. Creşterile sunt raportate la luna ianuarie 2017.

Alte creşteri importante de marcă au mai avut Jeep (67%), Alfa Romeo (23%) – ambele din grupul Fiat-Chrysler, Hyundai 14%. Cea mai mare pierdere, de aproape 100% a avut General Motors ale cărei volume s-au mutat în contabilitatea Opel – cele 74.000 de maşini.  

Autor Alexandru Banu

Sursă ACEA